[Win2K] Alleen 1 soort object binnen Organisation Unit

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Toen ik bij Philips stage liep, ging die afdeling net over op de Active Directory standaard van Philips (EMI 2.0)....

Daar hadden ze per afdeling een OU gemaakt met daarin Groups, Computers, Users, Shared Resources enz... En in de OU groups kon je alleen kiezen (bij New) om een nieuwe group te maken, en niets anders.

In een testopstelling opstelling thuis, heb ik dit ook proberen te doen. Ik dacht namelijk, als ik de administrators (en de rest van de groepen waar de ingelogde gebruiker lid was was) nu geen rechten geef op die OU om printers aan te maken, zal deze optie om een nieuwe printer aan te maken ook wel verdwijnen.
Deze blijft echter staan, maar als ik die wizard doorloop komt ie uiteindelijk met een foutmelding dat hij in die OU geen printer mag neerzetten.

Misschien klinkt het stom, maar dit is dus niet wat ik wil (vind het gewoon een slordige oplossing). En omdat ik weet dat je de optie kan laten verdwijnen begint het een beetje te frustreren....

Een tweede vraag, hoe weet een AD in welke OU hij een nieuw, aan het domein aangemelde computer moet plaatsen... Gaat dit ook met die rechten? Zet hij ze in de eerste de beste OU waar hij rechten heeft om een computer account aan te maken?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Om een computer in een andere OU te plaatsen moet je die computer eerst in AD aanmaken dan in die OU plaatsen en pas daarna meld je de computer zelf aan op het domain en komt alles automatisch in de OU waar hij al lid van is omdat je deze reeds hebt aangemaakt.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Ja dat begrijp ik... maar als ik 30 nieuwe computers op een dag wil aanmelden ga ik ze niet eerst allemaal aanmaken.... natuurlijk is verplaatsen daarna ook gewoon een optie maar ik wil eigenlijk er geen omkijken naar hebben....

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
gewoon een scriptje bouwen die de computer aanmeld in het domein en daarne de computer account naar de juiste ou verplaatst.
doen wij ook op het werk. vraag me alleen niet hoe die 2de stap er uit ziet. ik denk dat je dat met een vb scriptje moet doen.

I wish I had a cool signature like everybody else