Toon posts:

2de videokaart er geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Ik weet dat er al veel problemen in het forum hier over gaan maar ik kan geen oplossing vinden die voor mij geld.

Ik heb een ( miskoop ) geforce4 mx 128 in mijn AGP te zitten. als ik daarnaast een pci riva TNT2 32 erin doe neemt die riva het helemaal over. ik krijg geen beeld meer uit mijn agp. het enige wat ik krijg bij de geforce is een code 10.

nou heb ik gelezen dat dit betekend dat hij niet ondersteund word door XP en niet in de HCL lijsten staat. is hier wat aan te doen. want als ik een goedkope oud geforce 2 erin doe heb ik wel beeld alleen die kunnen mijn games niet meer aan.

is er een manier om hem aan de praat te krijgen

Verwijderd

Bios:

Init AGP first
Primairy card: AGP

en dergelijke ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 22:54:

is er een manier om hem aan de praat te krijgen
Ja, moet werken

Probeer eens je gf4 apart teinstalleren zonder tnt2 en dan de TNT2 erbij zodat de drivers los geinstaleerd zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
dat doe ik ook eerst de Gf4 er in en dan de de TNT pas

in de bios zal ik nog eens zoeken kond die fuctio niet vinden

heb een KT3 Ultra moederbord ( MS-6380

Verwijderd

Topicstarter
het leuke is als ik hem nu handmatig installeer met de TNT kaart ernaast krijg ik ineens een melding dat hij niet een windows XP hardware test heeft doorstaan.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Raken de drivers niet in de knoop omdat je 2 NVidia kaarten gebruikt? Heb je misschien een ander PCI kaartje om te proberen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
dreeke schreef op 29 May 2003 @ 23:26:
Raken de drivers niet in de knoop omdat je 2 NVidia kaarten gebruikt? Heb je misschien een ander PCI kaartje om te proberen?
Als het goed is moet windows dat als apparte kaart zien. Waarschijnlijk moet je eens proberen om de nvidia drivers er af te gooien en dan het 2e kaartje er bij zetten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

The_Greater schreef op 29 mei 2003 @ 23:28:
[...]

Als het goed is moet windows dat als apparte kaart zien. Waarschijnlijk moet je eens proberen om de nvidia drivers er af te gooien en dan het 2e kaartje er bij zetten.
Windows XP herkent beide kaarten al uit zichzelf, dus dat gaat denk ik niet zomaar :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
dreeke schreef op 29 May 2003 @ 23:30:
[...]

Windows XP herkent beide kaarten al uit zichzelf, dus dat gaat denk ik niet zomaar :?
We zien morgen wel weer wat het voor resultaat het heeft.
Maar ik denk dat de drivers wel in de knoei zitten. Om een of andere reden.
Daarom denk ik dat je eerst met 1 (apg) kaart opstart. De nvidia drivers er af gooit.
Plaats de 2e vid kaart en start hem weer op. Kijken wat dat voor een resultaat heeft.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarschijnlijk wil je PCI kaart niet als 2e worden geintaliseerd. Je moet het als volgt instellen: je PCI kaart moet als eerste worden aangesproken. Dat je als eerste beeld krijgt op je TNT is dus normaal.

Als je eenmaal in windows bent klik je met je rechtermuisknop op je bureaublad, en selecteer eigenschappen. Als het goed is zie je onder het tabblad Instellingen 2 monitoren staan, respectivelijk 1 en 2. Monitor 1 is nu nog je TNT. Om dit op te lossen vink je het vinkje "Het windows bureaublad uitbereiden naar deze monitor" aan. Het vinkje erboven, te weten "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken" ook aan.

Maar dit werkt dus niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 29-05-2003 23:38 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Het leuk is dat ik dat niet in mijn bios kan instellen ik heb dat hele rottige boekje door gelezen. ik heb nog wel geprobeert met een andere AGP kaar een Geforce 2 kaartje en die werkt wel. ik ik snap er de ballen niet meer van

ik heb nog wel een 4 mb pci kaartje die kan ik morgen ochtend wel ff proberen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 00:26:
Het leuk is dat ik dat niet in mijn bios kan instellen ...
je hoeft dit niet in te stellen want aan de hand van je beschrijving kan ik al vaststellen dat je moederbord de PCI kaart het eerste pakt, hetgeen juist is :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
ja hij pakt de pci eerst ja maar hoe krijg ik de AGP dan via windows aan de praat. door dat er een pci kaart in zit met een windows XP goedkeurig sluit hij de AGP buiten. deze krijgt dan een foutmelding via windows. maar nieuwe drivers installeren heeft geen nu gehad dat ding heeft gewoon harwarematig die code mee gekregen.

maar ja wat doe ik er nu aan aan.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
prop die pci kaart eens in een ander slot
wil ook wel eens helpen

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Heb je een bios update gedaan naar de laatste versie? Misschien kun je dan wel je verkeur wijzigen. Ik weet dat er bij mij wel een optie staat die aangeeft waar de primaire kaart in zit.
Zoiets als boot videocard: agp/pci of Primairy videocard: agp/pci

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een bios update gedaan en servicepack 1 erover heen en de nieuwste video drivers. als ik de pci er in doe start die als eerste op zoals het hoort. alleen als windows mijn agp moet herkennen doet hij dat niet en schakel windows de Gforce4 MX uit dus daar ben ik aan het zoeken. als ik hem installeer zegt hij al dat ik eigenlijk niet door moet gaan omdat hij niet goedgekeurd is door XP

• Arunia
Dat windhoos zegt dat je niet moet doorgaan omdat de drivers niet zijn geodgekeurd door M$, daar moet je je niets van aantrekken. Aangezien het best veel geld kost om een driver te laten goedkeuren door m@, komt het vaak voor dat dit dus niet gebeurt. Daarentegen worden de drivers bij de maker van de vidkaart uitvoerig getest.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hem ook door laten gaan maar hij werkt niet

• Arunia
Rottig, ik heb ook in de handleiding van dat mobo gekeken en heb wel gevonden dat je kunt booten van je pendriver 8). lol
Hoe oud is dat moederbord eigenlijk/voor welke snelheid?
Ik denk dat er niets mis is met je (miskoop?) Geforce 4, maar eerder dat je TNT2 egoistisch is. Zou deze wisselen met een andere cheap-ass vidkaart. Ik weet niet of je nog een oude extra hebt.

Verwijderd

idd, niet direct naast je agp, die deelt namelijk het zelfde interrupt met het aangelegen slot.
ascona schreef op 30 May 2003 @ 08:13:
prop die pci kaart eens in een ander slot
wil ook wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
heb alleen een slot vrij helemaal onderin daar zit nu de pci kaart in en de andere slot zit onder de AGP

Verwijderd

Topicstarter
mijn moeder bord is een AMD 1900+ met een MSI KT3 ultra of in ms code de MS-6380

Verwijderd

Topicstarter
HE ALLEMAAL BEDANK IK WEET NIET HOE HET NU GELUKT IS OMDAT IK ZO VEEL HEB ZITTEN TE KLOOIEN MAAR HET WERKT.

IK DENK DAT HET KOMT DOOR DE SERVICE PACK 2 EN WAT GEKLOOI IN DE BIOS MAAR JA IK BEN AL LANG BLIJ DAT HET WERK SCHEEL ME WEER 200 EURO'S AAN GELD.

MAAR NOGMAALS BEDANK VOOR JULLIE TIJD
Pagina: 1