filesystem weg/corrupt, is recovery mogelijk zonder 2de HD?

Pagina: 1
Acties:

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
bestande systeem is dus weg/corrupt, de MBR en partitie table zijn verder ok (windows kan hem vinden) maar als ik we op wil kijken krijg ik error "h: is not accesable, paramiter is incorrect"
chkdsk zegt "unrecoverable error" en scandisk in windows begint niet eens
word nog wel herkent als NTFS partitie trouwens
r-studio kan zonder problemen alle files terug vinden, maar ik heb geen ruimte om ze tijdenlijk neer te zetten.
normaal als dit zou zijn gebeurt had ik fff een 2de HD gehaalt in de winkel en dan alle data daar op gekopieert en als ik klaar ben terug brengen, maar het is hemelvaart (or zoiets ;) ) dus winkels dicht :(

dus ik loop al de heledag te zoeken naar iets wat je bestand system herstelt zonder dat je die 2de HD or partitie met genoeg ruimte nodig hebt. tot nu toe zonder veel geluk.
als R-studio alle bestanden "zo" (na 3 kwarties scannen) kan lezen moet het toch ook mogenlijk zijn om de "bestands table" (officiele naam?) weer terug te zetten, en de schijf weer leesbaar te maken voor windows, of mis ik dan iets?

plz enlighten me :Y)
X-QQQ voor spelling, dyslact...disleck...diesl... WOORDBLINDHEID zuigt. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Countess op 29-05-2003 22:48 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Alle programma's die ik getest en gebruikt heb, hadden een tweede Schijf nodig, aangezien wanneer jij nieuwe of oude bestanden op je kapotte HD gaat schrijven, gaan eerder verloren bestanden helemaal verloren omdat je over gebruikte clusters heen gaat schrijven waar die oude data nog op stond.

Ging om FinalData, EasyRecoveryPro en GetDataBack.

Verder ken ik geen programma's die dit kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 29-05-2003 23:47 ]

Signature?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Probeer 't eens met Testdisk. Dat kan vanaf floppy ;)

Of een ander gratis recovery prog ;)
Countess schreef op 29 mei 2003 @ 22:44:
normaal als dit zou zijn gebeurt had ik fff een 2de HD gehaalt in de winkel en dan alle data daar op gekopieert en als ik klaar ben terug brengen, maar het is hemelvaart (or zoiets ;) ) dus winkels dicht :(
Dan wacht je tot de winkels weer open zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door Mentalist op 30-05-2003 00:04 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Countess
W3ird_N3rd schreef op 30 mei 2003 @ 00:02Dan wacht je tot de winkels weer open zijn?
* Countess ongeduldig
* Countess graag nu date terug
* Countess toch nieuwsgierig waarom het niet zonder 2de HD kan.
'k bedoel de date is er nog, geheel intakt, waarom kan er dan geen nieuwe bestands index worden gemaakt. R-studio doet het zelf ook, virtueel dan. waarom kunnen ze die niet op de schijf zetten?
gaat me eigenlijk niet zo dat ik die date nu terug moet hebben maar meer om de vraag waarom het niet zo kan.

side note : de HD is niet kapot, corruptie is waarschijnlijk veroorzaakt door losgeraakte ide kabel(IK WILL S-ATA!!!).

edit : testdisk zet de partitie table terug, maar die is er nog, daar is nix mis mee. (windows ziet de schijf immers nog)
de "NTFS MFT records" zijn dus corrupt (net de goede naam gevonden :) ) die will ik de repareren/weten waarom dat niet kan.

[ Voor 47% gewijzigd door Countess op 30-05-2003 01:07 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Countess schreef op 30 May 2003 @ 00:32:
[...]
* Countess ongeduldig
* Countess graag nu date terug
* Countess toch nieuwsgierig waarom het niet zonder 2de HD kan.
'k bedoel de date is er nog, geheel intakt, waarom kan er dan geen nieuwe bestands index worden gemaakt. R-studio doet het zelf ook, virtueel dan. waarom kunnen ze die niet op de schijf zetten?
gaat me eigenlijk niet zo dat ik die date nu terug moet hebben maar meer om de vraag waarom het niet zo kan.

side note : de HD is niet kapot, corruptie is waarschijnlijk veroorzaakt door losgeraakte ide kabel(IK WILL S-ATA!!!).
/me heeft net nog 28.2 GB data terug gehaalt met final data
zo naar me netwerk drive

• Countess
mmm laat ik now net geen netwerk drive hebben waar ik 80GB op kwijt kan :|
leven is niet eerlijk!! :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Countess op 30-05-2003 01:30 ]

Pagina: 1