[VB6] Controle of er numerieke en/of tekst invoer is

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Heb een vb6-projectje met een database erachter. Het gaat om een formuliertje waar ik klantgegevens invoer, deze gegevens worden vervolgens in de tabel 'klanten' opgeslagen.

Nu wil ik dat in het veld 'naam' alleen tekst ingevoerd kan worden (dus geen cijfers). Als ik iets in 'postcode' invoer wil ik dat het systeem controleert of het in de ABCD 12 opmaak staat.

Hoe krijg ik dit voor elkaar, het systeem moet een foutmelding geven als er een foutieve invoer is.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Het onchange event van het postcodeveld naar een functie sturen die met reguliere expressies kijkt of de waarde van het postcodeveld correct is. Zo niet dan de laatst ingetypte letter in het postcodeveld verwijderen en met een msgbox een mededeling laten zien dat het zojuist ingetypte niet correct is, zodat de gebruiker opnieuw een poging kan wagen om het postcodeveld toch correct in te vullen. Het voorbeeldje dat ik net beschreef gaat alleen over het postcodeveld, maar dat begrijp je zelf wel natuurlijk. Dus als je ook zoiets wil voor het naamveld moet je hier en daar een paar dingen in dit voorbeeld aanpassen.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
André schreef op 30 May 2003 @ 00:56:
Het onchange event van het postcodeveld naar een functie sturen die met reguliere expressies kijkt of de waarde van het postcodeveld correct is. Zo niet dan de laatst ingetypte letter in het postcodeveld verwijderen en met een msgbox een mededeling laten zien dat het zojuist ingetypte niet correct is, zodat de gebruiker opnieuw een poging kan wagen om het postcodeveld toch correct in te vullen. Het voorbeeldje dat ik net beschreef gaat alleen over het postcodeveld, maar dat begrijp je zelf wel natuurlijk. Dus als je ook zoiets wil voor het naamveld moet je hier en daar een paar dingen in dit voorbeeld aanpassen.
Hoe kun je dat dan per karakter benaderen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

http://www.experts-exchan...ual_Basic/Q_20152155.html

[ Voor 198% gewijzigd door gorgi_19 op 30-05-2003 09:14 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

pistole

Frutter

Niet onChange maar onKeyUp oid

Ik frut, dus ik epibreer

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Private Sub txtNaam_KeyPress(KeyAscii As Integer)

If KeyAscii >= 48 And KeyAscii <= 57 Then
'Getal
KeyAscii = 0
End If

Zoek ook eens naar Masked Edit Control
End Sub
Pagina: 1