[Win2k]Spel spelen met beperkte rechten.

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 21:29
Ik ben een win2k systeem voor m'n broertje aan het inrichten. Hij wil graag wat spelletjes kunnen spelen, en ik wil natuurlijk verkomen dat ie instellingen verneukt, dus heb ik een beperkte user account voor hem aangemaakt.

Nou had ik het spel C&C Renegade geinstalleerd, maar als ik het spel onder zijn account probeer op te starten krijg ik zo'n melding van "Please login as administrator and try again".
Ik heb hem al volledige rechten gegeven over de map waarin Renegade is geinstalleerd.

Hoe los ik dit op?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
maak een account 'games' die je in de groep administrators gooit.

de property 'run as...' in de snelkoppeling aanpassen en daar de 'games' account met password ingeven.

nu heeft je broertje geen rechten op het systeem, maar het spel wel :)

werkt overigens alleen als je ntfs gebruikt geloof ik, ik heb met fat32 wel het vinkje, maar geen veld voor de user...maar dat kan iemand vast wel bevestigen hier.

[ Voor 31% gewijzigd door MissingDog op 29-05-2003 22:37 ]

• Ronald Koeman
MissingDog schreef op 29 May 2003 @ 22:35:
maak een account 'games' die je in de groep administrators gooit.

de property 'run as...' in de snelkoppeling aanpassen en daar de 'games' account met password ingeven.

nu heeft je broertje geen rechten op het systeem, maar het spel wel :)

werkt overigens alleen als je ntfs gebruikt geloof ik, ik heb met fat32 wel het vinkje, maar geen veld voor de user...maar dat kan iemand vast wel bevestigen hier.
ik heb ntfs, en heb wel het vinkje maar kan geen user selecteren. toch even proberen nu of het werkt :)

• Ronald Koeman
G0009 schreef op 29 mei 2003 @ 22:41:
[...]

ik heb ntfs, en heb wel het vinkje maar kan geen user selecteren. toch even proberen nu of het werkt :)
Het werkt nu inderdaad, maar aangezien ie 't wachtwoord niet kan onthouden moet ik het wachtwoord dan aan m'n broertje geven. Dan kan ie als Games dus als administrator inloggen, da's niet helemaal de bedoeling ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Je broertje in de groep power users knallen. kan ie iets meer.

Verwijderd

Volgensmij kun je in de Local Security Policy(lokaal beveiligingsbeleid) Aangeven welke users mogen inloggen vanuit het login scherm, en welke niet.

• Ronald Koeman
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 10:43:
Volgensmij kun je in de Local Security Policy(lokaal beveiligingsbeleid) Aangeven welke users mogen inloggen vanuit het login scherm, en welke niet.
Ja klopt, maar het vervelende is dat als ik de "Games" account geen rechten meer geef om lokaal in te loggen, hij die account ook niet meer kan gebruiken om de game op te starten, omdat hij hiervoor eerst "login-scherm" krijgt.
mutsje schreef op 30 May 2003 @ 09:33:
Je broertje in de groep power users knallen. kan ie iets meer.
Hij moet admin rechten hebben om het spel te kunnen opstarten.

[ Voor 22% gewijzigd door Ronald Koeman op 30-05-2003 11:09 ]

Verwijderd

Probeer eens het volgende:

Open de registry, en kijk eens naar:

HKLM/Software/NaamVanHetSpel.

Open met de rechtermuisknop de permissions van deze key, en voeg je broertje toe met Full-Control op deze key (en op de subkey's).

Waarschijnlijk gaat het dan al werken.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 07:33
G0009 schreef op 29 mei 2003 @ 22:54:
[...]

Het werkt nu inderdaad, maar aangezien ie 't wachtwoord niet kan onthouden moet ik het wachtwoord dan aan m'n broertje geven. Dan kan ie als Games dus als administrator inloggen, da's niet helemaal de bedoeling ;)
Weet hij dat dat account games heet? :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
of iets van TCQrunas was zo'n progje waarmee je een snelkoppeling met wachtwoord e.d. kon maken zonder dat het wachtwoord er uit te lezen is

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:02
Kan dat ook niet met Windows 2000? Daarin kun je wel snelkoppelingen maken naar programma's onder een speciaal account, of je daaruit het wachtwoord kunt uitlezen weet ik niet, maar het lijkt me niet logisch.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

en als je nou met run > regedt32 de rechten voor die map en de benodige mappen aanpast?

offtopic:
Vind het persoonlijk wel een beetje knudde geprogrammeerd als het alleen werkt onder admin

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

het is een system voor hem?

waarom niet admin maken en een ghost draaien... kan die verkloten wat tie wil...

• Ronald Koeman
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 16:27:
het is een system voor hem?

waarom niet admin maken en een ghost draaien... kan die verkloten wat tie wil...
Voor hém en m'n ouders...

Helaas heb ik jullie laatste tips nog niet uit kunnen proberen, aangezien ik inmiddels weer op m'n kamer ben(student). In elk geval bedankt voor jullie hulp so far, ik zal eens kijken hoe ver ik kom de volgende keer dat ik weer bij m'n ouders ben. Mocht ik er tegen die tijd niet uitkomen dan geef ik het topic wel ff een kick ;)
Pagina: 1