[MacOS9]Geen geluid bij afspelen DivX

Pagina: 1
Acties:

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 12:10
Ik heb hier een probleempje met het afspelen van een DivX op een Macintosh, ik hoor namelijk totaal geen geluid. Het is een Mac met MacOS 9.2.2 en met de nieuwste DivX codec, 5.0.5. Bij het afspelen van bijvoorbeeld een mpeg in quicktime heb ik wel gewoon geluid. Waar kan dit aan liggen?

PVOutput: VO18

Verwijderd

Wat zegt de log van het programma? Wat voor audio codec gebruikt die DiVX? Heb je al meerdere DiVX geprobeerd? Met dezelfde audio codecs gebruik makende of anderen? Zijn er andere programma's voor MacOS die DiVX kunnen afspelen. Als je ooit OSX gaat draaien kan ik je Mplayer for OSX aanraden. Deze is gebaseerd op de populaire, veel-codec-supportende MPlayer voor Linux:

http://www.mplayerhq.hu
http://sourceforge.net/projects/mplayerosx/

Misschien kun je zo'n OSX binary draaien op MacOS met een emulator? Misschien kun je op MacOS een Linux emulator gebruiken of een Windows emulator en dan de MPlayer for Linux of MPlayer for Windows port nemen? MPlayer kun je namelijk ook op Windows draaien en voor AmigaOS is er een Linux emulator. Dit om aan te geven wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn qua emulatie. Mooier is natuurlijk native draaien:
misschien kun je MPlayer porten naar MacOS? Misschien is er al zo'n port? Misschien heb je helemaal geen zin in dit gedoe... ;)

iig, ik kan iedereen met welk OS dan ook MPlayer aanraden omdat deze verdomt veel video en audio codecs support.

Mocht die DiVX van jou WMA gebruiken dan ben je de sigaar. Dan zul je 'm om moeten zetten op de een of andere manier. Op een andere bak bijvoorbeeld. Daar zag recent ik een progje voor op Freshmeat.net

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Mac OS X = Unix (BSD)
waarschijnlijk gebruikt ie MP3 die DivX maar ik heb hetzelfde probleem. Schijnt aan qt te liggen die de MP3-stream niet afspeelt. Er is mij al eens VideoLAN aangeraden, heb het nog niet geprobeerd. Om een DivX in MOV om te zetten (dus met geluid en al) gebruik ik DivX Doctor. Na een goei 5-10 minuten heb je een volledige film (toch op mijn G3 600 - 128 RAM) in QT-formaat. Daarbij heeft QT minder werk die te verwerken (ik werk op batterijen in de trein - dat zie je wel).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 12:10
Is een DivX met MP3 audio. DivX doctor is vrees ik idd de enige optie, maar dat is geen pretje op een 350 mhz G3. Emulator draaien met mediaplayer trekt ie niet denk ik.

PVOutput: VO18