Toon posts:

Netwerk met Laptop van werk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mensen,

Ik heb een laptop van mijn werk, ik vroeg me dus af of ik met deze laptop thuis een netwerkje kan bouwen. Of is deze laptop zo ingesteld dat hij het alleen op mijn werk doet? Ik heb alle benodigde spullen, zoals een router ed. Maar als ik mijn laptop op mijn router aansluit, dan gaat het 'lichtje' van de 2e pc op de router maar niet aan. Is dit nou onmogelijk wat ik probeer te doen, of maak ik nog een kans?

Bvd,

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Je kan dat ding ook thuisgebruiken maar telkens instellingen veranderen is ook niet leuk.
Gebruik dan iets zoals: http://www.netswitcher.com/
dan gaat het 'lichtje' van de 2e pc op de router maar niet aan
Kabel correct ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31

Stewie!

Keen must die!

heb je een goede kabel (niet crossed)?
En hoe zijn je netwerkinstellingen?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Ik wil ook hetzelfde realiseren maar mij lukt het niet. Ben benieuwd of het jou lukt. Ik ben momenteel al zover dat ik wel kan ping naar bv www.nu.nl en zo maar ik krijg IE maar niet aan de gang...grrr... Maar succes

Hier is mijn topic:

Problemen met Router/chello/2000 proffesional

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht in eerste instantie ook dat het aan de kabel lag. Maar met die kabel kan ik op mijn werk wel gewoon het internet op. Dus daar zal het niet aan liggen lijkt mij? Wat houdt crossed precies in, en hoe kan ik zien of dat zo is? Ik heb geprobeerd om een nieuwe connectie te maken, of tenminste connectie te maken met mijn router. Maar het wil niet lukken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Predator schreef op 29 mei 2003 @ 22:32:
Je kan dat ding ook thuisgebruiken maar telkens instellingen veranderen is ook niet leuk.
Gebruik dan iets zoals: http://www.netswitcher.com/
Sinds wanneer raden wij thuisgebruikers met een laptop-van-de-zaak unauthorized software installaties aan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

BackSlash32 schreef op 30 May 2003 @ 00:06:
[...]

Sinds wanneer raden wij thuisgebruikers met een laptop-van-de-zaak unauthorized software installaties aan?
Inderdaad, ik als systeembeheerder @groot bedrijf mag gebruikers slaan als ze met hun PC/laptop in een ander lan zijn geweest.. (Security risico)

offtopic:
Ik/wij controleer(ren) dagelijk de logfiles van de DHCP server, en iedere keer dat er een NACK staat voor een 192.168.x.x adres, dan mogen we gaan slaan })

Maar om ter zake te komen, misschien staat de laptop wel standaard op 100/full, of juist anders.
Er zal vast wel een rden zijn dat de systeembeheerder dat ding dicht heeft gezet.

Verwijderd

vast of dynamisch ipadres?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

BackSlash32 schreef op 30 May 2003 @ 00:06:
[...]

Heb jij liever dat ie zelf alles gaat veranderen en dan @ work komt en er niets meer werkt :?

Ik kan hem natuurlijk ook gaan vertellen dat ie gewoon die laptop moet met rust laten, maar dan heeft dit topic ook weinig nut 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Predator op 30-05-2003 10:40 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Topic heeft ook weinig nut hij moet gewoon langs zijn eigen systeembeheerder gaan en vragen of ze het voor hem instellen komt ie er ook meteen achter of het wel mag enzo

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

daarvoor hou ik nu ook zo van mijn mac os X, daar kun je in je netwerkinstellingen verschillende locaties aanmaken.

Ga ik naar huis, ff switch op "thuis" en netwerk geinitialiseerd.Vertrek ik de volgende dag, weer ff switchen op werk,

apple blijft toch altijd een tijdje voor é ;-)

Verwijderd

Vraag desnoods "heeft u er problemen mee als ik mijn laptop thuis op mijn netwerk/internet aansluit ?" Als hij dan nee zegt, zeg jij "ok, dan ga ik dat ook niet proberen".

Zegt hij ja, vraag je tekst en uitleg.

Sommige systeembeheerders willen wel eens meewerken, zeker als je ook eens wat voor hun doet of regelt.
Pagina: 1