Toon posts:

P4 3GHz temps op 2 mobo's met 3 heatsinks

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb m'n P4 3GHz getest op het Asus P4G8X mobo en het Gigabyte 8KNXP mobo beide met corsair PC3200 ram at default speeds, dit voor beide mobo's met volgende cooling: intel stock cooler, thermaltake volcano 7+ max speed, swiftech mcx4000 met antec case fan ca 30CFM.

Met geen enkele van deze combinaties (en heb ze allemaal geprobeerd) raak ik op cpu temp onder de 40°C idle ... stressed gaat ie tot 57-60°C.

eerste vraag: is dit normaal?
tweede vraag: moet ik me zorgen maken?

any help is greatly appreciated :)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
Processor Frequency
3.00 GHZ

CPUID String
0F29h

Package Type
478 pin PPGA FC-PGA2 Core Voltage

Bus Speed
800 MHz

Thermal Guideline
81.9W

Core Stepping
D1

Thermal Spec
70°C

L2 Cache Size
512 KB

Manufacturing Technology
0.13 micron

L2 Cache Speed
3.00 GHZ

Bus/Core Ratio
15
(Bron Intel®)

Jou processor is gewoon een hete tante! :P, hij kan iig tot 70 graden normaal werken, dus jou temps zijn super. No worry! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
super weet ik niet, ik ken anderen die met hun P4 3Ghz at default speeds op een Asus P4T533-C mobo amper aan 33-34°C idle komen ...

met de intel stock cooler zit ik aan +50°C idle
volcano 7+ max speed at 41-43°C
swiftech met case fan 40-43°C

en dit met het mobo gewoon op tafel, niet eens gemonteerd in een case...

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 21:55:
Hey,

Ik heb m'n P4 3GHz getest op het Asus P4G8X mobo en het Gigabyte 8KNXP mobo beide met corsair PC3200 ram at default speeds, dit voor beide mobo's met volgende cooling: intel stock cooler, thermaltake volcano 7+ max speed, swiftech mcx4000 met antec case fan ca 30CFM.

Met geen enkele van deze combinaties (en heb ze allemaal geprobeerd) raak ik op cpu temp onder de 40°C idle ... stressed gaat ie tot 57-60°C.

eerste vraag: is dit normaal?
tweede vraag: moet ik me zorgen maken?

any help is greatly appreciated :)
ik heb ook de 8KNXP maar zoek me rot naar de ddr instellingen (waar vind ik die)

of kan dat niet

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Jopioware schreef op 29 May 2003 @ 22:49:
[...]

ik heb ook de 8KNXP maar zoek me rot naar de ddr instellingen (waar vind ik die)

of kan dat niet
Hoe bedoel je dat precies :?

De instellingen in je BIOS :?

Dat doe je iig door crtl-f1 te drukken. (in bios dus, dan komt er een extra menutje bij)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 29-05-2003 22:52 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Gebruik arctic silver 3 als koelpasta, waarschijnlijkt maakt je heatsink niet helemaal goed contact met de core. Maar je hoeft je nog geen zorgen te maken.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
CTRL+F1 voor advanced features

welke cpu heb jij op je 8KNXP en welke temps?

ook probleem dat je ddr niet at 400mhz op 2-2-2-6 of 2-2-2-5 kunt laten lopen zonder crashes? bios fix van gigabyte komt nog hiervoor

Verwijderd

Je temps zijn véél te hoog, helemaal als je nog niets eens je mobo hebt ingebouwd.

Ik heb dan wel geen P4 3.0 Ghz, maar met mijn overclock van 1.8 naar 2.7 en dan met onderstaande temps, lijkt me dat er bij jou iets fout zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/MBM.jpg

Ik zou eens goed alles nakijken: teveel of te weinig koelpasta, cooler niet strak genoeg, misschien het cellofaantje er nog op? 8)7

Ik noem maar wat op ;)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heatsink :-(

Vertel mijn wat...volgens mijn heeft die OEM koeler namelijk niets aan prut onder de P4 heatsink. En als je hoort hoe geribbeld dat kreng kan zijn.

Maar daarom ga ik ook...volgende maand ofzo...efkes een Zalman Cu7000 op mijn processor loslaten...ben ik gelijk van de redelijk lawaai-ige OEM koeler af!

There is no place like ::1

Verwijderd

de temps zijn normaal voor de P4 in stressed mode mag ie 70 graden hebben die van mij is nu 47graden stressed niks aan de hand dus :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

icecoolsniper schreef op 29 May 2003 @ 22:53:
Gebruik arctic silver 3 als koelpasta, waarschijnlijkt maakt je heatsink niet helemaal goed contact met de core. Maar je hoeft je nog geen zorgen te maken.
sterker nog; een P4 koeler maakt helemaal geen contact met de core 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:19

Blord

Hello Kitty !

Ten eerste weet ik niet welke P4 3Ghz je bedoelt. De P4 3.06Ghz FSB533 of de P4 3.0 FSB800 ?

Als het de eerste is dan, zijn de temps vrij normaal. Mijn vorige P4 2.4B(c1 core) oc tot 3Ghz gaf ook zulke temps, 55-60°C stressed.
Mocht het de tweede type zijn, dan is het veel te hoog. Mijn huidige P4 2.4C (d1 core) oc tot 3.2Ghz geeft maar 30°C, watercooled !!

• Jopioware
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 22:54:

ook probleem dat je ddr niet at 400mhz op 2-2-2-6 of 2-2-2-5 kunt laten lopen zonder crashes? bios fix van gigabyte komt nog hiervoor
2.8 / 800 mhz met 2x 512 ddr 400 samsung maar wist niet van die

ctrl+f1

dus kijk zo even

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

dual-zip schreef op 29 mei 2003 @ 23:00:
[...]

sterker nog; een P4 koeler maakt helemaal geen contact met de core 8)
ach beetje miereneuken :P , ik bedoel natuurlijk de heatspreader 8) 8)7 |:(

[ Voor 4% gewijzigd door icecoolsniper op 29-05-2003 23:03 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jopioware schreef op 29 May 2003 @ 22:49:

of kan dat niet
Waarom ga je hier off-topic met een simpel vraagje welke makkelijk te beantwoorden was door even in de handleiding van je mobo te kijken..? :/ Open desnoods een nieuw topic zonder de topics van anderen te vervuilen.

Hier is GoT niet voor bestemd. Bij deze verzoek ik je om de [faq]registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte eens te (her)lezen. Hiermee voorkom je dat je in de toekomst weer goed de plank misslaat qua het gebruik van GoT :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 29-05-2003 23:04 ]

• Jopioware
Jopioware schreef op 29 May 2003 @ 23:01:
[...]

2.8 / 800 mhz met 2x 512 ddr 400 samsung maar wist niet van die

ctrl+f1

dus kijk zo even
:P gevonden

[ Voor 13% gewijzigd door Jopioware op 29-05-2003 23:16 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

zo als ik al dacht.....stomme pc bouwers....volgende keer koop ik gewoon losse spullen. Er zat onder mijn heatsink wel iets...maar...dat was duidelijk niet Artic Silver!

Gelukkig dat zo'n 3 gram spuitje heerlijk veel spul erin heeft zitten dus zelf maar effe de heatsink er weer opgezet, dit keer met Artic Silver III.

Tusk, je zou beter verwachten van Informatique! Binnenkort toch een Zalman Cu7000, natuurlijk erop gezet met....juist AS III.

Sigh!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Wat is je temp nu dan met as3?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
swampy schreef op 30 May 2003 @ 00:31:
zo als ik al dacht.....stomme pc bouwers....volgende keer koop ik gewoon losse spullen. Er zat onder mijn heatsink wel iets...maar...dat was duidelijk niet Artic Silver!

Gelukkig dat zo'n 3 gram spuitje heerlijk veel spul erin heeft zitten dus zelf maar effe de heatsink er weer opgezet, dit keer met Artic Silver III.

Tusk, je zou beter verwachten van Informatique! Binnenkort toch een Zalman Cu7000, natuurlijk erop gezet met....juist AS III.

Sigh!
en jij denkt dat pc bouwers voor iedere proc as3 gaan gebruiken? ze kijken wel uit! ik zou het ook niet doen. kost veel te veel geld.
en het is nergens voor nodig, het draait ook prima zonder.

de stock intel cooler heeft trouwens zo'n plaatje eronder zitten dat als pasta werkt. werkt zeker goed, maar natuurlijk niet bedoelt om over te clocken

Verwijderd

Dat is dan echt vaag want hier zoemt mijn 3ghz p4 op een Asus P4G8X op 30 idle en 35 stressed met standaart cooler.

Case: Lian-li PC-75, enermax voeding met zo'n afzuig fan onderop. verder 5 casefans.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, ik neem aan dat de topicstarter wel weet dat dit vaag is, anders had hij dit topic niet geopend :z Laten we er dus geen opsomtopic van maken met alle P4 3GHz temps ;)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

:-), heb maar een P 4 2Ghz maar het scheelt nu al 2 graden...en dat terwijl de AS3 nog moet inwerken.

Dat zal dus nog misschien wat beter worden!

Het is nu zo'n 36 graden. Dat behoorlijk goed is voor een P4 2Ghz met maar een normale OEM koeler!

---

En ja, het is inderdaad zo dat computerbouwers vaak de standaard pasta/plaatjes gebruiken die erbij geleverd worden...helaas....

[ Voor 34% gewijzigd door swampy op 30-05-2003 00:48 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
mijn P4 2,8Ghz is al 50c met opstarten :{

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

50graden ..mmm...hoe staat het me de airflow in je kast?

• KaMiKaZe
4 x 80mm fan erin hangen, gewoon boxed intel cooler strak op de plank

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Misschien is 50 graden wel aardig normaal voor een P4 2,8Ghz. Voor die snelheid en die FSB snelheid klinkt het redelijk normaal.

...45 graden zou beter zijn natuurlijk!

Verwijderd

Topicstarter
heb nog wat getest; mobo op tafel niet in case dus

P4 3Ghz FSB800 op Gigabyte 8KNXP:
- met swiftech mcx4000 met antec case fan: idle 41-43°C, tijdens 3DMark2001SE was highest 59°C
- met volcano 7+ op max speed gelijkaardige results
- met intel stock cooler idle al 52°C...

similar story for the P4 3.066Ghz FSB533 op Asus P4G8X ... of op de 8KNXP

heb overal AS3 gebruikt, swiftech sterk aangeschroefd

P4 3.066 Ghz FSB533 op P4T533-C draaide met volcano 7+ op low 35-38°C idle en ca 47°C stressed ....

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
heb je al gekeken of je mobo misschien niet de temp sensor van de CPU verkeerd afleest? dus dat je een afwijking hebt...

kan je makkelijk testen dmv. de terug klok functie bij P4's...
een 3.0GHz klokt dus trug bij 70C...

mijn mobo, P4PE, geeft 10C teveel aan. temps die asus probe geven: idle/stressed, 44/56
is dus in werkelijkheid: 34/46
voor een 2.4B C1 @3.0GHz

Verwijderd

compeutje heeft het over een overclock naar naar 2.7ghz met een p4. hij heeft het niet over bijzondere koeling, en laat een temp zien van 28 graden. 1, er zit een ENORM VETTE waterkoeling achter met een brakke sensor, of twee: hij leest je case-temp af, wat me waarschijnlijker lijkt.
voor de rest niet echt een super-interessant topic, daar het soort temps dat de topic-starter noemt niet uitzonderlijk hoog zijn, en het verschilt per mobo. asus mobo's zijn bekend hogere waarden aan te geven dan bijvoorbeeld ecs/abit.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 14:55

Metro2002

Memento mori

die 3 gigahertz is gewoon een onwijze heethoofd. die fan die er standaard bijgeleverd wordt, OOOO wat een herrieschoppend kreng is dat zeg 8)7 werd er hordedol van toen we er op mijn werk 1 hadden staan

Verwijderd

Stomme vraag misschien, maar is er ook maar iets dat er op wijst dat je systeem instabiel is, en dat dat door de temperatuur van je processor komt?

Als je systeem na een half uurtje 2DMark nog steeds stabiel is (en dus ook bijvoorbeeld Sandra Burn-in met gemak doorloopt), dan is er toch niets aan de hand?

De Thermal Guideline is boven de 80 Watt, dus onder load zal deze processor toch zeker het een en ander aan warmte produceren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 08:30 ]

• KaMiKaZe
mijn systeem is gewoon 100% stabiel , heb al 10x 3mark03 gedraaid, gegamed etc.
tis alleen dat je van die hoge temps nogal schrikt.

Verwijderd

offtopic:
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 03:40:
compeutje heeft het over een overclock naar naar 2.7ghz met een p4. hij heeft het niet over bijzondere koeling, en laat een temp zien van 28 graden. 1, er zit een ENORM VETTE waterkoeling achter met een brakke sensor, of twee: hij leest je case-temp af, wat me waarschijnlijker lijkt.
offtopic:
Geen waterkoeling.
Als je in mijn sig kijkt zie je de Alpha 8942 staan en die is voor mij goed genoeg.
De casetemp staat er trouwens naast ;)

@ TS: Als ik zo de verdere reacties in dit draadje lees, lijkt die P4 3.0 een behoorlijk heet beestje te zijn, iets wat ik van de P4 eigenlijk niet gewend ben.

Zolang je systeem geen rare dingen doet en stabiel is, is er niks om je zorgen over te maken.
Ik ben alleen benieuwd wat de temps doen als je alles ingebouwd hebt ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 12:33 ]

• roodhoedje
  • Laatst online: 17-08 05:39
Als ik mijn kast open doe dan word mijn cpu een stuk warmer omdat mijn casefans dan gewoon niet meer effectief zijn. Dus ik zou gewoon in je case zetten en er wat fan's in doen.
Dan komt het vanzelf goed en adners gooi je het voltage wat omlaag (moet wel stabiel blijven natuurlijk)

Verwijderd

mijn 2.8 was @stock vrij koel, ook 4 casefans met intel cooler in me bak. Hij liep toen 34C idle en 52C stressed.
Heb hem nu lopen op 3.15 en is nu 40C idle en 57 stressed.

Alleen volgens de sensors wordt me mobo 52C stressed nu, ik vraag me af alleen of dat kwaad kan, ik denk dat het wel mee zal vallen, maar toch... iemand een idee? Gaat trouwens om een gigabyte sinxp1394

En wat ik me ook afvraag en dit kan pirre misschien ook helpen ....wat is de kans dat een sensor geen goede waardes geeft? Lijkt me toch lullig als je je cpu weggooit als eigenlijk alleen de sensor brak is :)

En hiermee beantwoord ik eigenlijk ook wel deels mijn eerste vraag; Als het stabiel loopt kan het blijkbaar geen kwaad ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 13:24:
mijn 2.8 was @stock vrij koel, ook 4 casefans met intel cooler in me bak. Hij liep toen 34C idle en 52C stressed.
Heb hem nu lopen op 3.15 en is nu 40C idle en 57 stressed.

Alleen volgens de sensors wordt me mobo 52C stressed nu, ik vraag me af alleen of dat kwaad kan, ik denk dat het wel mee zal vallen, maar toch... iemand een idee? Gaat trouwens om een gigabyte sinxp1394

En wat ik me ook afvraag en dit kan pirre misschien ook helpen ....wat is de kans dat een sensor geen goede waardes geeft? Lijkt me toch lullig als je je cpu weggooit als eigenlijk alleen de sensor brak is :)

En hiermee beantwoord ik eigenlijk ook wel deels mijn eerste vraag; Als het stabiel loopt kan het blijkbaar geen kwaad ;)
Als je moederbord temperatuur 52 oC is, is dat een duidelijk signaal dat je te weinig airflow in je kast hebt (of het moet moet in je kamer al iets van 45 o zijn...).

Verwijderd

dat laatste ....tis hier vrij warm op het kamertje, zit recht onder het dak waar de zon fijn op staat te branden...Airflow in mijn kast is denk ik wel ok, het is een lian-li 60 , dus 2 intakes voor, 1 exhaust achter en 1 top, verder nog een enermax voeding met 2 fans, dat leek me voldoende, en er zitten ook nergens kabels die de stroom zouden kunnen blokken.

Dus maars eens een fan in me kamertje plaatsen :)

Ohja en die 52C was stressed heh, idle is het zo rond de 42C, wat soms hoger is dan mijn cpu idle temp :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 13:47 ]

Verwijderd

ga naar de bios en druk op CTRL-F1 en je kan de geheugen timings instellen!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

als je toch bij een dak zit ( erg kut voor computers ) kun je niet een airduct naar buiten aanleggen. Ik weet dat als je rekening houd met de veiligheid ( regen, wind, omweer ) het toch mogelijk moet zijn om van de koude lucht op dakhoogte gebruik te maken....

Na efkes gekeken te hebben naar de mogelijkheden zie ik wel weinig kans voor je dat je het dak kan gebruiken. Misschien een Zalman Heatsink set zo aan elkaar maken dat je een IN je pc hebt zitten, dat via een koper buisje naar buiten gaat ( efkes gaatje boren in de bovenkant ) en daar nog een heatsink. Kun je gelijk een eitje bakken als je aan het gamen bent!

Hoewel...als je toch bovenin je kast aan het boren bent...waarom geen fannetje inbouwen!

[ Voor 47% gewijzigd door swampy op 30-05-2003 14:16 ]

• Danfoss
  • Laatst online: 20:35

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Mijn p4 3,06 is ook al zo'n heethoofdje.

Idle is hij nu 37 graden en stressed loopt hij met kast dicht tegen de 60 graden (in lian li pc6087). Op zich vind ik de hitte nog niet eens zo erg, maar het vervelende is dat als de cpu rond de 60 graden zit, de cpu fan (standaard boxed p4 koeler) over de 5000 toeren draait en echt een verschrikkelijke herrie produceert. Als remedie gooi ik dan maar de kast open zodat de fan onder de 5000 blijft.

Ik ben alleen bang voor de zomer, als kamertemperatuur al 30+ is.

Sys Specs

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is dat vrij normaal... mijn P4-3.06 (op een P4T533-C) doet idle normaal gesproken ongeveer 42 graden, stressed ongeveer 56.

Met deze temperaturen is dat overigens respectievelijk 45 en 64 graden...

Virussen? Scan ze hier!

• KaMiKaZe
check mijn cpu maar eens, leuk he... not :|

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/heetheet.jpg

zoals ik al eerder zei, Intel boxed cooler, 4 x 80mm casefan

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 30 mei 2003 @ 18:48:
check mijn cpu maar eens, leuk he... not :|

[afbeelding]

zoals ik al eerder zei, Intel boxed cooler, 4 x 80mm casefan
Die temp is echt wel hoog :/
Zeker in vergelijking met je mobo.

Maar als ik zo naar je voltages kijk, heb je wel de goeie sensors te pakken?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm een 5volt lijn die 4,08 volt doet.....dat klinkt niet goed.
Een 12 volt lijn die 11,37volt doet...dan kan nog net
Een -12 volt lijn die maar -9,48 volt doet...dodelijk.

Of je sensoren zijn helemaal gaar ( hoop ik voor je ) of je voeding moet nodig eens vervangen worden.

BTW, doe als mij, vervang de "grease" op je processor met AS3, werkt stukken beter.

Denk dat met mijn 38 graden ( AS3 nog niet volledig ingewerkt ) ik zeer tevreden mag zijn!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
swampy schreef op 30 May 2003 @ 22:28:
Een -12 volt lijn die maar -9,48 volt doet...dodelijk.
De mijne staat zelfs maar op -7,48 , dus zo erg is dat toch niet?
Wat stellen die negatieve voltages dan voor? Wat voor soort functie is dat dan?

Maar probeer Speedfan eens. Die doet het werk automatisch en hoef je niet eerst in te stellen zoals MBM5.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Wederom voor de mensen die het niet weten, er zijn een aantal boards die een voltage sensor chip hebben die de negatieve spanningen niet kunnen uitlezen.
Laat je dus niet gek maken doordat er -7volt of andere van dit soort waarden gemeten worden, het klopt echt gewoon wat je voeding afgeeft.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• KaMiKaZe
Iets klopt er niet aan de sensors of mijn instellingen, ik keek net in de bios en hij was gewoon 51c en dalende. voeding is een Antec 430watt truepower. Systeem is verder gewoon stabiel hoor alleen denk ik dat mbm5 een update nodig heeft ;)

of rick2001 moet me ff kunnen vertellen welke sensors hij gebruikt met zijn msi 875p plank ;)

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 19:14
Laat me raden, zwarte kast, achter het raam, 30 graden buiten. Ja dan gaat het wel snel. Er zijn veel meer factoren die de temp in je kast bepalen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• KaMiKaZe
OK net crapte m'n pc er dus wel uit, althans mijn radeon 9700 pro. Die trok het dus niet en windows schakelde terug op 16 kleuren :? wat moet verdomme nou doen om die radeon beter te koelen

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm waterkoeling? Want lucht koeling op jouw locatie is echt niet relaxt en je zegt het zelf, heb 4 fans maar de omgeving is gewoon te heet!

Dus gewoon een oude koelkast, en een waterkoeling set. De plaats waar de waterkoeling zijn warmte moet afstaan in de koelkast monteren en die dan maar als koeling gebruiken.

// lacht zich kapot om het stomme idee van de koelkast //

Verwijderd

60 graden te hoog? Mijn p4 2,53 GHz was net nog 69 graden na het spelen van een spelletje. Normaal tijdens het internetten enzo wordt de processor 61 graden of hoger, en hij werkt nu al 10 maanden perfect.

Verwijderd

Sorry, laat maar.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 14:25 ]

• Jopioware
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 22:54:

Ik heb de PIV 2.8 / 800mhz plus 2x 512 ddr 400 in dual

me temps cpu : 40 grd
kast : 25 grd
mainbord : 26 grd

zit 1 koeler extra achter om warmte uit de kast te halen binnenkort ook 1 casefan om lucht door me schijven heen te blazen gaat me airflow ook weer positief werken

Verwijderd

Topicstarter
cpu temp dan toch wel idle en op 2800mhz niet oc'ed?

waar lees jij case en mobo temps af? welke sensors in mbm?
ik dacht dat dit mobo enkel een cpu sensor had?

• Jopioware
dmv AIDA32

die geeft wel 3 sensors aan

--------------------------------------------------------------------------------------------

Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8712F
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
Moederbord 26 °C (79 °F)
CPU 40 °C (104 °F)
Aux 25 °C (77 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2446 RPM

------------------------------------------------------------------------------------------------

zie boven ;)

Pagina: 1