Toon posts:

.AVI met AC3 speelt helemaal niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hierboven heb ik een divx-bestand gemaakt van een DVD. Op 1 PC speelt ie prima terwijl op de andere het beeld zwart blijft in Mediaspeler. Hij geeft aan het af te spelen, zoekt niet naar codecs maar speelt intussen helemaal nix. Ik heb alle benodigde codecs en een 5.1 geschikte geluidskaart. Vob-bestanden spelen prima met AC3, maar divx met AC3 lukt niet. Gspot vindt alle benodigde codecs dus da's het probleem ook niet. Andere divx-bestanden met analoog geluid spelen prima. Iemand een oplossing?

Greetz

Verwijderd

Analoog geluid in een avi-file? Leg me die eens uit ;)

GSpot zeg je vindt alle codecs.
Noem ze hier eens. Misschien klopt het toch niet namelijk.

Verwijderd

had ik ook.

gluid=moet doen is nimo codec pack (build 8, niet 9!!!)downloaden en bij het installen alles handmatig uitzetten (alleen ac3 codec aan laten staan - onder directhow folters volgens mij).

beeld=dan ff divx codec downloaden (www.divx.com) en een xvid codec.

als niet lukt moet je ma ff mailen, kun je codecs van mij wel krijgen. :7

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Download op filemirrors.com even xvid en ac3 los.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

kan. maar met reguliere ac3-codecs deed bij bepaalde films (adaptation - :r film) het gluid niet, maar met nimo dus wel (mits je de rest van nimo allemaal niet installed want dat is allemaal baggerzooi).

maar kunt wel eerst gewone codecs installen (bijna alle film doen wel erwel mee). als niet doet kun je altijd nog van nimo doen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

AC3 Filter kan ook nog wel eens helpen in dit soort situaties!

Wees consequent, maar niet altijd

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

AC3 Filter ownt inderdaad, die speelt bij mij tot nu toe alle AC3 films af (5.1 en 2.0 encoded) ... mocht het nou zo zijn dat WMP alleen het geluid afspeelt dan ligt het dus aan de video-codec en moet je even de FourCC code weten van je film (kun je achterhalen met de FourCC changer die bij de XviD codec zit). Laat die hier maar even weten en dan vertelt iemand je vast wel welke codec je nodig hebt ;)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand vroeg wat GSpot allemaal aangaf. Hierbij de audiorendering van GSpot:
(S) --> AVI Splitter --> AC3 from AVI XForm --> AC3 Prologic Decoder --> Morgan Stream Switcher --> (R)

Wat doet de Morgan Stream Switcher? Switcht die de hele boel weer naar 2 kanaals geluid?

Verwijderd

MSS kun je gebruiken als je meerdere audiotracks hebt. Dan kun je in Media Player de stream kiezen.

Zo heb ik Akira met Engels en Japans in een DivX. MSS kun je gewoon downloaden.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Als je een SPDIF out gebruikt oid kan het wel eens zin hebben om ipv DirectSound je player om te schakelen naar WaveOut. Of andersom. De betere mediaplayers hebben hier een optie voor. (Bijv. Winamp/BSPlayer/Enz)
Pagina: 1