Toon posts:

[WinXP] Kan geen partitie met FAT-32 maken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een HD van 80 Gb, met de installatie van windows XP heb ik een paritie gemaakt van 20 Gb en gefomateerd in FAT-32. De tweede partitie was nog niet geformateerd. Dat wilde ik gaan doen maar toen zag ik dat ik alleen maar uit NTFS kan kiezen, ik kan helemaal geen FAT-32 kiezen. Nu is dat niet zo erg dat het NTFS is maar kan ik dan nog wel over een thuis netwerk op een computer 'kijken' waar windows 98 of me opstaat? Zo niet..., hoe kan ik dan een FAT-32 partitie maken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb je OS toegevoegd aan de topictitel, zie het WOS Policy voor waarom :)

En ontopic: [google=maximum size fat32] -->
In Windows XP, you can format a FAT32 volume up to 32 GB only.
:Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

en de vraag of je op een win98 pc kan kijken op een volume op een andere pc met geen fat32:
ja dat kan.

denk er even stilletjes over na:
Netware (Novell dus, voor de scholieren onder ons bekender dan bekend) gebruikt geen FAT32 filesystem, toch kun je je homedirectory lezen en schrijven.
Windows netwerken gebruiken in normale config al jaar en dag een NT of 2000 server die NTFS gebruikt. En daar kun je vanaf elke pc gewoon bij. (*elke* pc ;) )
Linux kan wel FAT32 maar normale beheerders gebruiken ext2 o.i.d. en ook daar kun je gewoon op.

het filesystem maakt in wezen niets uit voor de client-server koppeling, als ze maar een gemeenschappelijke manier hebben van bronnen delen.
bij Windows is dat File and Printer sharing en gaat allemaal vanzelf goed.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:56
Of je kan een trial versie van partition magic downloaden en daar gewoon een partitie aanmaken met Fat32 als je dat perse wilt

werkt net zo goed

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

anders pak je fdisk en format onder DOS. werkt tenminste voor FAT partities zo groot als je wilt.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:56
Kan idd ook :P
Pagina: 1