Kan je een nieuwere beeldkaart gebruiken op een oud mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik ben aan een modernere beeldkaart toe, de oude is een beetje kapotgemod, en nou ben ik van plan een GF4mx420 te kopen. (is een vervanging voor een GF256DDR)
(Verwijderd in ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ")

Nou weet ik dat oudere beeldkaarten niet in moderne moederborden werken (3,3V kaarten werken niet op een 1,5V moederbord, volgens mij had Abit daar zelfs een waarschuwinsledje voor), maar is het omgekeerde nou ook het geval? Werken 1,5V beeldkaarten nou wel op een moederbord dat 3,3V AGP spanning levert?

Ik zit een beetje rond te kijken, de Asus V8170 serie (weet nog niet precies welke) lijkt mij wel wat, in ieder geval AGP 2x (dat heb ik), maar ik kan er niets vinden over voltages.

Hier met de search kon ik ook niets vinden, of ik zocht niet goed. [search=nieuw beelkaart oud mobo] is wat ik gebruikte.

Zal dit goed gaan, of moet ik op zoek naar een GF2 (maar geen mx)?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op 29 May 2003 @ 20:42:
Hier met de search kon ik ook niets vinden, of ik zocht niet goed. [search=nieuw beelkaart oud mobo] is wat ik gebruikte.
Misschien [search=videokaart oud moederbord] ipv beelkaart ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als zowel moederbord als videokaart AGP2x ondersteunen is er geen probleem, dat geeft ook gelijk het voltage aan :)

En idd helpt het een flink stuk als je de gebruikelijke namen voor videokaart gebruikt bij een zoekactie.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:16

weebl

YARR!

Als je een GF4 koopt, koop dan geen mx420. Hoe oud je mobo ook is, de mx 420 is gewoon slecht. Mijn broertje heeft een P4 2.0 GhZ met een mx420, en in Jedi Knight 2 (Getweakte Q3-engine) haalt hij niet meer dan 20 fps 8)7. Dus jij zult al helemaal amper plezier er van kunnen hebben. Ik raad je een op zijn minst een mx460 aan of hoger.

P.S. De ti4200 is erg populair en word steeds goedkoper.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 20:47:
[...]

Misschien [search=videokaart oud moederbord] ipv beelkaart ?
|:( wist even goede woord niet meer. Damn, ook nog typvouten maken. Toen ik zocht voordat ik topic opende typte ik wel goed, en kreeg maar 63 results.
tdehoog schreef op 29 mei 2003 @ 20:56:
Als je een GF4 koopt, koop dan geen mx420. Hoe oud je mobo ook is, de mx 420 is gewoon slecht. Mijn broertje heeft een P4 2.0 GhZ met een mx420, en in Jedi Knight 2 (Getweakte Q3-engine) haalt hij niet meer dan 20 fps 8)7. Dus jij zult al helemaal amper plezier er van kunnen hebben. Ik raad je een op zijn minst een mx460 aan of hoger.

P.S. De ti4200 is erg populair en word steeds goedkoper.
Het is een vervanging voor een GF256DDR, in een PIII850 computer. Echt te snel is overkill.

[ Voor 48% gewijzigd door Resistor op 29-05-2003 21:01 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oke, dit is duidelijk. Search zal je verder helpen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.