Ik heb van m'n broer een oude Alpha gekregen (twee eigenlijk, maar er is maar een met genoeg hardware in om te booten, andere is mobo + processor).
Specs:
Deskstation Raptor3
UniFlex 5/266 Processor Module (DEC Alpha 21164 RISC processor)
64MB RAM (4 SIMMetjes)
===
Er ziet op dit moment een ARCS BIOS in. Van wat ik atm heb opgezocht blijkt dat ding enkel WinNT te willen draaien, en dat zomaar even de Linux kernel erop te booten niet zo simpel is dan op een standaard i386 (men steke de disk erin, men reboote, hoppa install screen)
ftp://ftp.belnet.be/debia...-alpha/3.0.23-2002-05-21/
Hier heb ik de files gedownload.
ftp://ftp.belnet.be/debia...2-05-21/doc/index.en.html
Hier vind je de documentatie.
Vraag is, hoe krijg ik die install nu werkende? Bij 5.5.2, weet iemand wat OS Selection Menu is? Ik denk dat ik weet wat het is maar je kan helemaal niet iets bijvoegen AFAIK.
Specs:
Deskstation Raptor3
UniFlex 5/266 Processor Module (DEC Alpha 21164 RISC processor)
64MB RAM (4 SIMMetjes)
===
Er ziet op dit moment een ARCS BIOS in. Van wat ik atm heb opgezocht blijkt dat ding enkel WinNT te willen draaien, en dat zomaar even de Linux kernel erop te booten niet zo simpel is dan op een standaard i386 (men steke de disk erin, men reboote, hoppa install screen)
ftp://ftp.belnet.be/debia...-alpha/3.0.23-2002-05-21/
Hier heb ik de files gedownload.
ftp://ftp.belnet.be/debia...2-05-21/doc/index.en.html
Hier vind je de documentatie.
Vraag is, hoe krijg ik die install nu werkende? Bij 5.5.2, weet iemand wat OS Selection Menu is? Ik denk dat ik weet wat het is maar je kan helemaal niet iets bijvoegen AFAIK.