[Flash MX] Loadmovie vaagheid

Pagina: 1
Acties:

• eroenj
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-12-2020

eroenj

ja dat hoort zo

Topicstarter
Dag lieve mensen, ik zit met het volgende probleem. En ondanks de fijne zoekfunctie heb ik hem nog niet kunnen oplossen. Wellicht dat een van jullie dat wel kan.

Dit is het geval: Ik heb een rij knoppen, allemaal dezelfde. Als je daarop klikt dan vind ik dat ie een plaatje dynamisch moet inladen m.b.v. loadMovie. Je klikt en je denkt het werkt kei fijn, hippe shit zeg je dan. Maar als je dan nog een keer op een willekeurige knop klikt dan heeft ie une erreur.

Ik laad het plaat in een placeholder, iedere keer weer. Als ik de tweede keer klik, is het geladen plaatje verdwenen, maar hij laadt geen nieuwe! Woooh paniek! Als ik dan een derde keer klik dan doet ie het weer wel! Warempel. Flash geilt waarschijnlijk op een oneven aantal mouse events.

Ik heb al teen en tander geprobeerd met unLoad enzo maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. Dus na een dag frustratie heb ik mezelft toch overgeven en me bij GoT ingeschreven. Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen.

Met de vriendelijke groeten,

eroenj

eroenj

Verwijderd

Welke as code gebruik je bij de buttons voor de loadmovie?
Ik heb zelf een vergelijkbare situatie, een aantal button die een andere swf openen. ik gebruik hier voor de code:

on (release) {
loadMovie("schermM/movie.swf","plaats_laden");
}

Misschien dat je er iets aan hebt, succes.

• eroenj

eroenj

ja dat hoort zo

Topicstarter
Ik gebruik:

on(press) {
_root.pic.loadMovie("http://www.server.nl/plaatje.jpg");
}

Ik heb het gecontroleerd door iets te laden wat er niet is. Ik krijg dan bij elke oneven klik (zie hierboven) een error dat ie 'm niet kan laden.

eroenj

Verwijderd

Als je nu in je scene een movieclip maakt die leeg is en op de plaats zet waar je de andere swf wil hebben en hem een naam geeft. Die naam gebruik je bij naam:

on (press) {
loadMovie("paatje","naam");
}

Dan moet ie volgens mij wel werken :D

• eroenj

eroenj

ja dat hoort zo

Topicstarter
Dat doe ik ook, ik gebruik alleen een andere notatie. _root.pic is de placeholder die natuurlijk leeg is. Maar na 1 x klikken issie niet meer leeg. Dan doet ie het ook niet. Maar klik ik daarna nog een keer doet ie het wel, omdat ie na de tweede keer klikken weer leeg is. Nog steeds erg vreemd. ;(

loadMovie("http://www.server.nl/plaatje.jpg", "_root.pic"); is het dan volgens jou, maar dat is hetzelfde. O-)

eroenj

Verwijderd

Misschien is ti nog aan het laden als je op de 2e knop drukt ? Heb je ene preloader op die loadmovie staan ?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX mompelt EN iets over d.o.m. _root.pic.loadMovie en murmelt verder over waarom je de plaatjes on press laad en niet op on release...

misschien een kleine check inbouwen die het plaatje UNload als je de placer nodig hebt, of ieder plaatje een eigen placer geeven.

[ Voor 5% gewijzigd door XangadiX op 30-05-2003 11:56 ]

Stoer; Marduq

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Xan: kun je effe utbreiden over waarom niet op onRelease? Heb ik nog niet van gehoord (per toeval doe ik ook altijd op onPress).

loadMovie doe je best altijd in een lege clip (createEmpty...) met een preloader etc etc. Je moet de code maar 1 keer schrijven maar dan ben je ervan af...

Verwijderd

heb je nooit dat je op een button klikt waar je eik helemaal niet op wilt klikken.
Dan hou je je muisknop nog ff vast en sleep je je pijltje ergens anders heen.
on release kan dat.
on press reageert ie meteen.
Voor sommige mensen is dat vervelend.
Denk dat XangadiX hetzelfde bedoelt. (onder voorbehoud XangadiX)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ah - das idd een heel goede reden. Nog beter is natuurlijk om effe te checken of je Up 'mc' == Down = 'mc' zoiets doe ik al voor DnD...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

alle knoppen in alle gui's staan altijd op 'act on release' dat is uhm... standaard, het is ook prettiger en het voelt beter aan omdat je knoppen zich dan hetzelfde gedragen als alle andere knoppen op deze wereld :)

behalve je toetsenbord dan

maar je geeft flash ook een ietsjepietsje meer tijd en dat wil nog wel eens de truck zijn

Stoer; Marduq

Pagina: 1