Toon posts:

Geluid kraakt aan 1 kant na een poosje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok guyz hiers een nieuwe, een maat van mij heeft een onboard AC97 gevalletje. Hij dacht in eerste instantie dat hij van z'n speaker set (stereo li + re) de linker kant had opgeblazen. Echter als hij een andere speaker aansluit blijft dit zich voordoen. Als hij bij winamp of med player z'n musiekje op pauze zet en weer aan dan gaat de linker zijde na een poosje weer kraken. Tis dus in mijn insienz geen driver probleem. Iemand een id??? B)

ps. tis een zelfbouwkit van dynabyte

Verwijderd

Waaruit concludeer je dat het geen driver probleem is? Heb je het dan over een box (hardware-driver ;-) ) of over het stuurprogramma van je geluidskaart?
Post eens wat meer info over je systeem

Verwijderd

Topicstarter
Hij is vanuit dynabyte zelf al geinstalleerd en het probleem doet zich pas sinds een maandje voor. En het is tevens bij alle speakers die ik aansluit, het idee om een andere geluidskaart uit te proberen is wel iets die heb ik nog wel liggen. Geinstalleerd WinXP Home edition die heeft geloof ik standaard ook ondersteuning voor AC97 onboard geluid. TFT'tje en voor de rest niets speciaals wat invloed zou kunnen hebben op het geluid geen adaptors oid.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Heeft hij het alleen bij spelen vanaf de computer, of ook vanaf CD oid?

Indien het laatste het geval is is het waarschijnlijk gewoon een gevalletje vies potmetertje oid. Gebeurt regelmatig bij versterkers omdat er langzaam aan wat stof tussen kruipt, en hij net geen lekker contact meer maakt. In dat geval doet een busje spuitlucht wonderen.

Anders zou je kunnen denken aan een losse uitgang op je audio kaart, mogelijkerwijs veroorzaakt door een op spanning staande kabel oid.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij cd idd. Zou dus zo kunnen idd, maar thnxz in ieder geval hoop dat dat het probleem is anders valt ie vanzelf terug op garantie zou oud is die pc nou ook weer niet :P en is tevens niet eerste keer dat hij terug gaat hehe ;)

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ah, als het ook bij de CD is ga er dan maar vanuit. Keertje goed schoonblazen dus.

Evt zou contactspray ook kunnen maar daar ben ik niet zo'n voorstander van omdat ik altijd sterk het gevoel heb dat dat een residu achterlaat waardoor het eerder weer terugkomt.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
ff getracht met zo'n "koel" flesje lucht druk en idd prob is opgelost! mucho thankz
Pagina: 1