Toon posts:

USB of Ethernet modem

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vanaf 15 juli kan ik eindelijk via adsl gaan internetten in het gat waar ik woon,

ik ben vast bezig om een abbonement aan te vragen,

ik heb gekozen voor adsl light van tiscali, gratis usb modem en geen aansluitkosten, en geen data limiet. dit lijkt me een goede aanbieding gezien de concurentie.

nu moet ik de keuze maken: of een gratis usb modem of een ethernet modem voor EUR 60.

wat is wijsheid ? ik heb nu 2 pc met een cross cable ertussen. maar ik heb ook nog een 12 poorts hub op zolder liggen. het voordeel van de usb modem lijkt me dat het een kwestie is van inprikken en de tweede pc kan de verbinding dan ook gebruiken. en als ik de ethernet modem neem dan ben ik mijn enige (on board ) ethernet aansluiting kwijt voor dit modem.

wat is volgens jullie het beste ??

thanx

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 15:31

Sick Nick

Drop the top!

Ethernet modem is beter, absoluut. Al is het alleen maar omdat je die easy kan aansluiten op een switch en hij onder elk os prima werkt. Zo'n usb geval geeft meestal gezeik onder wat oudere os'en en een router die usb modem's slikt is duurder. Wil je later dus nog een pc erbij hangen ben je met je usb ding de lul tenzij je een pc met usb als router laat fungeren en dan maar hopen dat ie werkt onder het os wat je daarop zet :)

Verwijderd

je kunt die ethernet modem gewoon aan je hub hangen. de nieuwe eth modems zijn zelfs al 'voorgetweakt'. ik heb zelf een usb modem genomen omdat de pc's hier toch de hele dag aan staan.

Verwijderd

Topicstarter
ho ho, ik heb helemaal geen verstand van netwerken, wanneer ben ik een router nodig ? ik kan toch via de hub de pc's aansluiten en de i-net verbinding delen ? of is dit niet ideaal ?

(hubje, kabeltje, Pctje dat lukt allemaal wel maar dan...............)

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
ETHERNET ETHERNET ETHERNET!!!
(zie de enorme Zonnet post waarna ik nog steeeeds er niet uit ben, en mijn wanhopige posting!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 20:24:
ho ho, ik heb helemaal geen verstand van netwerken, wanneer ben ik een router nodig ? ik kan toch via de hub de pc's aansluiten en de i-net verbinding delen ? of is dit niet ideaal ?

(hubje, kabeltje, Pctje dat lukt allemaal wel maar dan...............)
en router heb je niet nodig. het nieuwe ethernetmodem is in feite een router, alleen met 1 aansluiting. elke hub of switch van 2 tientjes (die heb je dus al) maakt er een volwaardige router van.

dus: heb je een pc die de hele dag aanstaat, en draait die windows 98 of hoger? gratis usb modem nemen.
alle andere gevallen: 60 euro lappen voor een ethernet modem

Verwijderd

Topicstarter
domme vraag misschien maar waarom moet de pc dan de hele dag aanstaan ?
om het feit dat als je wilt internetten altijd de `hoofd`computer moet aanstaan ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 20:54:
domme vraag misschien maar waarom moet de pc dan de hele dag aanstaan ?
om het feit dat als je wilt internetten altijd de `hoofd`computer moet aanstaan ?
shakespeare zei het al: what's in a name?
usbmodem. zonder usb router (=godsvermogen) heb je een pc nodig

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
absoluut ethernet, alleen maar geouwehoer met een usb modem.
Het voordeel is gewoon dat een netwerkkaart altijd werkt op de pc, ook wanneer windows longhorn verschijnt.
Om internet over 2 pc's te delen is er 1 oplossing het makkelijkste een hardwarematige router. te koop al vanaf 40 euro op pricewatch. je hebt dan ook gelijk een switch waarmee je dus meerdere pc's van snel netwerk en internet kan voorzien.
pc als router laten dienen kan ook maar het vreet stroom en het kan crashen. je bent altijd afhankelijk van de pc.

dus simpel: ethernet modem> utp kabel naar router> utp kabels naar de pc's.

de cross kabel zou je evt kunnen doorknippen en 2 stekkertjes eraan zetten zodat ze straight zijn. of nieuwe kopen want die kabels kosten ook weinig tegenwoordig. ;)

vraagje: Woon je toevallig in Dalen? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 29-05-2003 21:22 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze vraag is al wel erg vaak langsgekomen en staat ook in de I&T FAQ :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.