Toon posts:

E-mail erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader gebruikt outlook voor zijn e-mail. Zo af en toe kan hij geen e-mail meer binnenhalen. Ik dacht dat het aan Outlook lag, dus ik heb Outlook Express geprobeerd. Beide programma's vertragen de computer ontzettend. Het opstarten van taakbeheer duurt ca 10 minuten (k7t 900mHz W2k oulook 2000) en laatst is de computer ongeveer 8 uur bezig geweest om te proberen om 3 e-mails binnen te halen (niet gelukt). Vaak is resetten de enige oplossing.
Met webmail kon ik zien dat er geen abnormale e-mails in de in-box zitten. Het legen van de in-box is de enige oplossing maar ik denk dus niet dat die e-mails het probleem zijn.

Verwijderd

denk dat je gewoon ff opnieuw windows moet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Daarvoor gebeurt het me iets te vaak. Trouwens, als ik het account op m'n eigen pc zet krijg ik precies hetzlfde. Het ligt dus wel aan de e-mails. Met webmail zie ik geen bijzonder grote e-mails (max = 47kB). Virusscanner laat niet van zich horen.
Kan content van de e-mail dit op zijn geweten hebben? M.a.w. is er een virus of code (in html e-mail) die dit kan doen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het goed is niet. Het zou misschien mogelijk kunnen zijn dat de virusscanner (die jullie dan beide zouden moeten gebruiken) blijft hangen op een mail, maar ik zou eerder denken aan dat de server moeilijk doet. Dat lijkt me namelijk niet vreemd als het ook op jouw PC gebeurd. Heb je het bij een gewone provider vandaan, of heb je een eigen mailserver?
als ik het account op m'n eigen pc zet
Heb je enkel de loginnaam en (POP?) servergegevens opnieuw ingetypt, of heb je alles op jouw PC geopend? Ik zou in ieder geval voor die eerste optie gaan :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

M'n vader had net hetzelfde voor, kijk eens of er niet ontzaglijk veel mails in je outlook staan met grote attachements en dergelijke. Kuis het eens compleet op, of gebruik de archiving functie om mails die al erg oud zijn te archiveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K Wij gebruiken verschillende scanners (norton en panda). Wij gebruiken geen mail-server en ik heb dus het account idd gewoon aangemaakt opmijn pc.

Cassy Zoals in mijn openingspost al gemeld zie ik met webmail geen abnormale dingen maar 5 e-mails waarvan de grootste 47 kB is.

Inmiddels met webmail stuk-voor-stuk de mails verwijdert, en na de derde e-mail werkte alles weer normaal. Dus die derde e-mail gaf het probleem. Het gekke is dat de eerste en derde van hetzelfde adres komen (nieuwsbrief beleggings -iets-)
Probleempje met de server van de verzender?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Lijkt me niet. Als een mail eenmaal bij jouw provider is aangekomen heeft de verzender er helemaal niets meer mee te maken... :?

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1