[SWITCH] Hoe achter IP komen van switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
Hey, ik heb hier een 3COM SuperStack II Switch 1000 staan, effe geleend, als grap, maar ik moet hem ff managen. Dit wil ik doen via de UTP kabel mbv telnet VT100 emulatie.

De switch is al is eerder gemanaged, alleen ik weet niet door wie en ik weet ook het IP niet van de switch.

Mijn eigen ip, verkregen door switch (Automatic Private Address) is 196.254.146.91
en subnet 255.255.0.0

Hoe kan ik nu achter het IP komen van de switch zodat ik hem kan managen via de VT100 emulatie applicatie?

Kan je mbh van een soort programma alle ip adressen pingen of bekijken of ze bestaan in een bepaalde range?

• Thunk
Trouwens, ik heb nu 2 verbindingen, 1 kabel naar mn switch (LAN) en een wireless (waarmee ik internet met onze eigen router).

Als ik dan wat ping, pingt ie dan het adres met de 2 verbindingen? of moet je 1 verbinding uitschakelen?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb je al gekeken op de website van 3com?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

in een commandprompt klop je in:

M:\>ipconfig /all

dan krijg je zoiets:
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: xp1800
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: mshome.net
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-07-95-43-C6-FC
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.173
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 29 mei 2003 20:33:23
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 5 juni 2003 20:33:23
de vetgedrukte zou 't moeten zijn :)

en in jouw geval vermoed ik dat 't 196.254.146.1 zal zijn, maar dat kan je dus met bovenstaande opdracht uitvogelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door jwbagger op 29-05-2003 20:39 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

jwbagger schreef op 29 May 2003 @ 20:38:
in een commandprompt klop je in:

M:\>ipconfig /all

dan krijg je zoiets:
[...]

de vetgedrukte zou 't moeten zijn :)

en in jouw geval vermoed ik dat 't 196.254.146.1 zal zijn, maar dat kan je dus met bovenstaande opdracht uitvogelen :)
ehm dat is je dhcp server niet je switch, het ip van je switch komt daar echt niet in dat lijstje te staan ;)

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Met SuperScan kan je een hele range pingen + scannen op poort 23.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

tracert naar een willekeurig adres buiten je netwerk. Zal 'ie als 1e of 2e staan als het goed is.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:17
Erkens schreef op 29 May 2003 @ 21:03:
[...]

ehm dat is je dhcp server niet je switch, het ip van je switch komt daar echt niet in dat lijstje te staan ;)
Ja, maar als hij zegt dat ie dat ip van de switch heeft gekregen (lijkt me sterk dat daar een dhcp server in zit trouwens), dan is dat wel degelijk het ip van de switch ;)

En anders kan je altijd nog even een portscanner installeren, en de hele range afscannen op hosts die up zijn ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sanjuro schreef op 29 mei 2003 @ 21:08:
Met SuperScan kan je een hele range pingen + scannen op poort 23.
moet het ip van je switch wel in je eigen subnet vallen en/of het subnet waarin de switch zit moet bekend zijn bij je router(s)
WieMie schreef op 29 mei 2003 @ 21:08:
tracert naar een willekeurig adres buiten je netwerk. Zal 'ie als 1e of 2e staan als het goed is.
als het goed is niet ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

_Hades_ schreef op 29 mei 2003 @ 21:10:
[...]

Ja, maar als hij zegt dat ie dat ip van de switch heeft gekregen (lijkt me sterk dat daar een dhcp server in zit trouwens), dan is dat wel degelijk het ip van de switch ;)

En anders kan je altijd nog even een portscanner installeren, en de hele range afscannen op hosts die up zijn ;)
ik neem aan dat TS een typ fout heeft gemaakt, want dat ip heeft hij niet van zijn switch gekregen maar van windows autoconfig ip ;)
169.254.x.x

zeg Erkens ken je deze knop? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 29-05-2003 21:14 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
kan je niet via een consolekabel + minicom/hyperterminal dat ding managen? dan heb je niks te maken met iptjes enzo. kan je hem gelijk een ip in jouw range geven.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Zit er geen console poort aan de achter zijde van de switch. Via je COM poort en console kabel kan je er met hyperterminal in komen.

=> te laat (8>

[ Voor 7% gewijzigd door Regman_XP op 29-05-2003 21:15 ]

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:17
Erkens schreef op 29 May 2003 @ 21:11:
[...]

ik neem aan dat TS een typ fout heeft gemaakt, want dat ip heeft hij niet van zijn switch gekregen maar van windows autoconfig ip ;)
169.254.x.x
Owjah, nu zie ik t ook ;). Je hebt gelijk.

Trouwens, heeft die switch niet gewoon een console poort? Die je gewoon aan moet sluiten op je com poort? Dan kun je zo dat evenetuele ip adres ook anders zetten.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13

Crusader

Arc Nature

Ehhm, ik kan ernaast zitten hoor, maar als het IP adres begint met 169.254, dan heeft je pc geen IP adres kunnen verkrijgen van een DHCP server en wijst zichzelf dat adres toe.
Die SuperStack fungeert blijkbaar niet als DHCP server. De kans lijkt mij ook erg klein dat de SuperStack een IP adres heeft die op hetzelfde subnet zit.

Oeps, zie net dat Erkens een soortgelijk reply heeft gegeven

[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 29-05-2003 21:19 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Ignoramus
  • Laatst online: 01-08 09:15
Start een network scanner, bijvoorbeeld Ethereal. Zet daarna je switch aan. Je switch stuurt dan een broadcast pakketje rond. In ethereal kun je dan het mac-adres van dat ding opzoeken.
Vervolgens kun je in prompt invullen:
arp -s <ip-adres in jouw range> <het gevonden mac-adres>
vervolgens is de switch op het ingevulde ip te bereiken, zodat je er echt ip in kan stellen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Waarschijnlijk staat het mac adres gewoon op de behuizing vermeld.

• Ignoramus
  • Laatst online: 01-08 09:15
Regman_XP schreef op 29 May 2003 @ 21:20:
Waarschijnlijk staat het mac adres gewoon op de behuizing vermeld.
Waarschijnlijk wel, niet aan gedacht

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Download de speciale management software van de site van 3Com deze vind alle manageble switches van 3com vanzelf. Heb je meteen het IP

You don't need eyes to see, you need vision

• Thunk
ok thx 4 the replies

1. het is GEEN dhcp server (als ik in cmd ipconfig /renew intik, duurt t ook vet lang voordat ie ip krijgt en zegt ie ook dhcp server timeout, in windows heb ik dan automatic private adress).

2. ik wil het niet met een console doen (heb er de apparatuur niet voor (terminal, kabel).
3. ik wil dus gwoon snel via de tcp-ip kunnen managen

de handleiding heb ik hier niet, heb m geleend van vriend. maar hij draait dus op 10 mbps, hoger ken je m ni krijge via windows, (dan krijg je cable not connected troep) dus wil ff kijken wat ik kan instellen via de management

dus moet ik nu scannen op range 196.254.*.* of niet ?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
0px schreef op 30 mei 2003 @ 01:35:
2. ik wil het niet met een console doen (heb er de apparatuur niet voor (terminal, kabel).
Gewoon een null-modem (of een straight) aan je serieele poort. Succes gegarandeerd.
De telnet interface is exact gelijk aan de serieele interface.
de handleiding heb ik hier niet, heb m geleend van vriend. maar hij draait dus op 10 mbps, hoger ken je m ni krijge via windows, (dan krijg je cable not connected troep) dus wil ff kijken wat ik kan instellen via de management
Dat is niet zo vreemd. Het is namelijk een 10Mbit switch met 1 (bij de 1000) en 2 100Mbit (bij de 1100) poorten. Zowel de 100Mbit poort doet enkel die snelheid. Je weet dus van te voren al welke snelheid je krijgt. 10Mbit op 12 of 24 poorten, en 100Mbit op de 1 of 2 poorten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

0px schreef op 30 May 2003 @ 01:35:
ok thx 4 the replies

1. het is GEEN dhcp server (als ik in cmd ipconfig /renew intik, duurt t ook vet lang voordat ie ip krijgt en zegt ie ook dhcp server timeout, in windows heb ik dan automatic private adress).

dus moet ik nu scannen op range 196.254.*.* of niet ?
Misschien handig als je ook even de replys leest :?

Dat IP adres wat je hebt, is een zogenoemd APIPA adres. Deze krijg je omdat je windows bak geen DHCP server kan vinden.
JE moet dus ook helemaal niet met ipconfig e.d. zitten rommelen.
Lees de reply van leffe_blond eens zou ik zeggen.
En anders pak je de manual, dis je echt wel ergens van inet kunt downloaden.

Verder zou ik ook eens naar de tip kijken over het MAC adres. Beetje zelf nadenken/zoeken/creativiteit wordt hier wel van je verwacht.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.