Problemen met <applet> vervangen door <object>

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Omdat in HTML 4.01 <applet> "Deprecated" is en eigenlijk niet zo moeten worden vervangen door <object> dacht ik dat snel te kunnen op een pagina waar een klein JAVA applet wordt gebruikt.

Maar zodra ik <applet code=""></applet> vervang door <object codebase=""></object> krijg ik in Internet Explorer 6 een ActiveX waarschuwing, maar de volgende dag (vandaag) is het blijkbaar uit mijn cache verdwenen en krijg ik het JAVA applet helemaal niet meer te zien. Ook bij andere computers en browsers (mozilla) valt het niet meer te zien.

Waarom kan ik <applet> niet gewoon vervangen? Moet ik bij een JAVA applet ook
id en/of classid opgeven? welke is dat dan?

Op deze pagina staat het JAVA applet zowel met de <applet> en <object> tags:
http://www.jongerenraadborsele.nl/applet_object.html

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Waarom zou je het willen vervangen? <center> is ook deprecated en <font> tags ook, maar daarom doen ze het nog wel.

En als ik die pagina bekijk doet bij mij (IE6) de <object> tag het ook niet maar de <applet> wel.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

code:
1
<object codetype="application/java" classid="java:AlexWarp.class" width="400" height="300">

Als je iets valid wil doen is het mss handig om op www.w3.org te kijken. als het goed is werkt dit. Ik heb laatst met het embedden van flash dit probleem gehad, ik wilde het ook ook met valid code oplossen, en dat is meteen de reden, André. Font en center tags gebruik je toch ook liever niet? :?

http://www.w3.org/TR/html4/struct/objects.html#h-13.4onder het stukje Applet tags zie je hoe je deze kunt vervangen door object tags

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead