Toon posts:

Dual boot XP/98 - tijdelijke gegevensopslag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn huidige systeem (WINXP) omvormen naar een 98/XP dual-boot. Eén van de redenen is dat ik netwerkverbindingen en CDbrander niet goed ingesteld krijg met de huidige configuratie (en los daarvan een berg programma's het onder XP niet doet)

Ik heb dus ook géén eenvoudige mogelijkheid om mijn data tijdelijk weg te schrijven en de harddisk volledig te formatteren (inclusief verwijderen partities).

Ik heb momenteel één NTFS-schijf van enkele tientallen Gig, daarnaast een partitie voor data (FAT32). Ik wil nu mijn NTFSschijf volledig formatteren&omvormen naar 5 GB Fat32 voor win98, 5 GB NTFS voor XP en de rest voor data/programma's.

Samengevat:

Voor
C: Boot NTFS 50 GB
D: Data FAT32 30 GB <--de back-up

Na
C: Bootwin98 FAT32 5 GB
D: winxp NTFS 5GB
E: Data FAT32 40 GB (over na partitioneren oude C)
F: Data FAT32 30 GB

Hoe kan ik dit 'netjes' oplossen? Fdisk kent NTFS niet en laat me dus alleen de volledige harddisk inclusief m'n back-up formatteren/repartitioneren. En als ik met partitionmagic m'n schijf herindeel dan kan ik de NTFS partitie niet meer formatteren en zit ik daarop met een halve WinXP...

Excuses als het wat onorthodox of onduidelijk is.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke versie van PM heb je geprobeerd? Probeer iig 8 of later...die hebben VOLLEDIGE NTFS ondersteuning....volgens mij moet het gewoon lukken wat jij wil.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

met fdisk de non dos partities verwijderen. Hij ziet ze idd niet echt als NTFS, maar kan ze wel gewoon verwijderen.
Hoef je ook niet met die dingen als PM te werken (waarbij de kans zeker aanwezig is dat het progsel weer eens vastloopt en je je data kwijt bent).

Ik zou ik nooit belangrijke data op mijn hdd laten staan als je partities gaat verwijderen. Voorkomen is beter dan genezen.
en als je hdd maar 30GB is kun je het makkelijk wegfikken op cd :D