Toon posts:

Kan niet connecten met Terminal services. Oorzaak vormgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik heb sinds enige tijd een vreemd probleem:

Bij een klant heb ik computer A: windows 2000 server. Met daarop terminal server geïnstalleerd, en runnen.
Via internet dus van elke computer waar ik achter zat kon ik deze server overnemen.
Sinds enkele dagen is dit niet meer het geval.

De ene computer geeft de standaard foutmelding, dat deze een netwerkprobleem heeft, of teveel verbindingen zijn gemaakt. (standaard foutmelding bij het niet kunnen vinden van de pc) En andere computers geven de melding dat er een probleem zit in het licentie protocol van terminal services.

bij het wijzigen van de vormgeven van één van de pc's naar windows XP ipv windows klassiek, kan ik de server (computer A) wel overnemen.

In de configuratie van Terminal server op coputer a zie ik een optie actieve desktop in of uitschakelen. Beide opties gebrobeerd maar bieden geen oplossing :S

Ik wil op een makkelijke en goede manier gebruik kunnen maken van terminal services (zoals ik dat bij meerdere servers doe die ik beheer :S)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

administrative of application mode geinstalleerd? eventid's?? meer informatie graag.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

doe eens een:

code:
1
netstat -an | findstr 3389

als je in beide modus staat. Wat gebeurt er dan? Wordt de Terminal Services service gestopt als je van mode switched?

Wat doet een telnet naart poort 3389 in beide situaties? Krijg je connecties?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Ga op de client is naar de sleutel

HKLM\Software\Microsoft\MSlicensing\HardwareID

verander bij ClientHWID het laaste cijfer/letter en probeer het daarna nog eens.
Dit wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Terminal services maar opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft het probleem opgelost. De vraag is voor hoelang.

Tnx!

Verwijderd

of teveel verbindingen zijn gemaakt.
in admin mode heb je maar 2 connecties... dit houd in als je je sessie niet goed afsluit en de server niet herkent dat je weer in dezelfde sessie wilt komen, je gewoonweg geen connectie mag maken... dus UITLOGGEN als je je terminal sessie beeindigd en NIET op het kruisje klikken.
als je een andere server in het domain hebt kan je via admin tools > ts manager de connecties die er zijn afloggen op die manier heb je weer vrije connecties...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 11:05:
Ik heb Terminal services maar opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft het probleem opgelost. De vraag is voor hoelang.

Tnx!
Waarschijnlijk net als hiervoor 90 dagen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1