[C++] Directsound, waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik ben op school al een tijdje bezig met een programmeerproject. Het maken van het leuke spelletje : Pengo

In princiepe is deze nu gewoon klaar (dus geen huiswerk opdracht meer :P )
maar er zitten enkele dingen in die de leeraar niet wou bespreken aangezien het teveel tijd zou kosten en te weinig leerlingen geintresseerd zijn erin.
Erg jammer dus.. daarom deze vraag maar hier stellen

Nu heb ik wel achtergrondmuziek & actie_geluiden.. maar als het ene geluid speelt, kan niet het andere geluid spelen.. hiervoor werdt dus gezegd dat ik DirectSound moet gaan gebruiken...

dit zou ik wel graag willen doen.. (het was een ramp zei de leeraar omdat je veel meot tiepen voor een paar acties te kunnen maken)

Hoe kan ik met zoiets beginnen??? (ik weet totaal niets van directsound.. het is echt een beginnersproject, maar ik wil er dus graag wat meer mee gaan doen.. )

ik wil wel even een stukje code plaatsen als iemand dat graag wilt

[ Voor 5% gewijzigd door gitaarwerk op 29-05-2003 19:32 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
Je kunt bij Microsoft de DirectX SDK downloaden. Hierin zit allle documentatie met voorbeeldcode.

MSDN: http://msdn.microsoft.com...lt.asp?contentid=28000410

Misschien dat even doorlezen?

Edit: linkje toegevoegd.

[ Voor 35% gewijzigd door PdeHoog op 29-05-2003 19:48 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ga ik gelijk even doen :)

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Misschien kun je voor de achtergrondmuziek DirectShow gebruiken (handig als je een mp3-tje wilt gebruiken). Is wel te vinden in de SDK documentatie: DirectShow -> Getting started -> How to play a file.

Voor geluidseffecten kun je eventueel gewone wav files gebruiken die je met de functie PlaySound() afspeelt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
yikes.. moet ik een gigantische SDK erop zetten.. dat is niet erg handig :{
PlaySound wordt nu al gebruikt..alleen is het zo dat ik achtergrond muziek gebruik EN nog eens geluid gebruik voor het "schoppen" (actie)

hmz.. ik kan die SDK wel gaan gebruiken.. maar mijn leraar moet dan eerst mijn project nog hebben geodgekeurd zoals het nu is (het is nu namelijk puur extra wat bonuspunten oplevert.. het vragen van hulp is trouwends niet verboden ;) )

ik zal nog eens later dan maar die SDK erbij gaan zetten .. de leraar wou het nu even niet omdat ie geen zin had om dat ding erbij te zetten :7
de prutser ;)..
ik ga deze page ff bookmarken..en zodra ik er mee verder ga (goed gekeurd is) werk ik er weer mee verder

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

over de n00b in topictitel: het schijnt de laatste tijd veel vaker voor te komen, en het is nou niet bepaald gewenst (immers, waarom zou je er expliciet bij moeten zetten dat je er nieuw mee bent? En het geeft je geen vrijwaring om zomaar de raarste vragen te stellen (ik zeg niet dat jij dat doet overigens ;))). Dit is ook iets wat binnenkort in de FAQ komt. Laat voortaan dus even weg als je wilt :)

Verder: in de MSDN library zijn zat voorbeelden, tutorials en algemene documentatie te vinden. Maak daar ook gebruik van :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.