Toon posts:

Diskdrive niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mijn nieuwe comp in elkaar gesleuteld..... alleen hij kan de diskdrive niet vinden, ik heb het ook al met een andere diskdrive geprobeert maar dan vind hij hem niet.
Verder is het wel een strakke pc geworden
amd athalon 3200mhz
120gb hd
geforce 4 128mb

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kabels goed :? stroom goed :?

is de diskdrive niet toevallig kapot :?

Verwijderd

Topicstarter
alles goed aangesloten dubbel gechecked en de diskdrive doet het in de andere pc prima...

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In de bios staat tie goed?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

kijk of er op de flatcable de rode draad naar de voedingsdraad zit en check in de bios of de floppydrive aan staat

Verwijderd

Topicstarter
nee allemaal gekeken maar doet het nog steeds niet

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 19:43:
nee allemaal gekeken maar doet het nog steeds niet
Als jij alles drie keer hebt nagekeken, en alles zit goed, dan kan ik concluderen dat je mainbord stuk is :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

heb je wel de goeie flatcable met zoeen twist in de kabel

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03 19:25
Draai het kabeltje even om van de diskette driver. En werkt het dan nog niet, probeer dan even het kabeltje op het mainbord zelf om te draaien.

Werkt het nog niet probeer een andere stroom stekkertje voor de diskette, bij mij zet ik meestal het kabeltje verkeerd om.. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• DannyVersluis
  • Niet online
Als de kabel verkeerd om zit dan kun je da zien omdat het lampje dan blijft branden :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Waar haal jij AMD AThlon 3200 Mhztjes vandaan?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je hebt gezocht, en dus bijna alles al hebt geprobeerd? (dus kabel omgedraaid etc.)
Staat in de BIOS de fdd controller wel aan, en staat bij de 'standard bios settings' wel de floppendisk aan? Zo ja, denk ik dat je FDD controller kapot is. :o :/

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03 19:25
DannyVersluis schreef op 29 May 2003 @ 21:19:
Als de kabel verkeerd om zit dan kun je da zien omdat het lampje dan blijft branden :)
Ja, als hij op het mainbord niet goed zit zie je dat niet.. ;)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Pagina: 1