Toon posts:

[draadloos] tv verbinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben beneden de ingang in het huis(coax) en die willen wij splitten en dan draadloos door het huis naar de andere tv's laten gaan. Hier hebben we al 2 keer een apparaat voor gehad alleen allebei verzonden ze alleen een videokanaal(of dvd kanaal). Zijn er apparaten die dit WEL kunnen en gebruiksvriendelijk zijn?

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
hmmz zit te googlen op dit moment , maar kan niks vinden :( WEL TV Out draadloos , maar niet het hele COAX signaal draadloos versturen.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Sneak[3G] schreef op 29 May 2003 @ 19:21:
hmmz zit te googlen op dit moment , maar kan niks vinden :( WEL TV Out draadloos , maar niet het hele COAX signaal draadloos versturen.
Ik kon ook totaal niks vinden, het moet er toch zijn?

• Sneak[3G]
In Groningen is er een winkel die heet Okaphone. Daar weten ze het zeker! je zou ze morgen even kunnen bellen. Daar verkopen ze ook die MArmitek setjes enzo om draadloos te kunnen TVOUTen.
050-3126819
Okaphone Elektronika
Oude Ebbingestraat 60 9712HL Groningen
www.okaphone.nl

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 19:22:
[...]

Waarom ? Omdat jij het wilt ??

• Sneak[3G]
jezus man, blijf toch uit dit topic als je een IQ lager dan 80 hebt en dus niet in staat bent iets toe te voegen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 19:22:
[...]

Dit bestaat niet.
Als je alle zenders die op de kabel zitten draadloos wil doorsturen, dan heb je
- Voor elke zender een aparte zender en ontvanger nodig
of
- een apparaat dat het als 1 kanaal kan doorsturen, maar dat zo breedbandig is (de tv frequenties lopen van +60Mhz tot ergens in de 400Mhz, welke je dus allemaal tegelijkertijd wil doorsturen).

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Dank je Sneak.. Ook ik heb hier zitten googlen, maar nix kunnen vinden voor deze meneer..
Misschien voortaan even nadenken voor je zo'n onsympathiek antwoord geeft.. En ook nog met spelfout..

En draadloze tv is er niet enkel en alleen omdat iemand wil dat het bestaat...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 19:35 ]

• Sneak[3G]
hmmz het was een typfout. Het verschil ga ik niet uitleggen.

Verwijderd

kortom: je bent echt vervelend...

Verwijderd

dit topic gaat zo nergens meer over :S

Verwijderd

je hebt gelijk.......... niks kunnen vinden over draadloze tv, conclusie lijkt te zijn dat het er niet is..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 20:16:
je hebt gelijk.......... niks kunnen vinden over draadloze tv, conclusie lijkt te zijn dat het er niet is..
Jammer :'( , moet ik me ouders teleurstellen.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Jah die zijn er.. Wij verkopen ze.. hehe bij de http://www.peursum.nl

Tis wel een lelijke site.. Maar we hebben ze wel..

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Nou lelijk de site bestaat helemaal niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Friedchicken schreef op 29 mei 2003 @ 20:27:
Jah die zijn er.. Wij verkopen ze.. hehe bij de http://peursum.nl

Tis wel een lelijke site.. Maar we hebben ze wel..
Mooi, ik zal meteen eens kijken.

EDIT: URL doet het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:30 ]

• Friedchicken
Niet dat het op de site staat dat we ze verkopen maar ik geloof dat het van mirotek ofzowiets is...

Staat toch in link gewoon www. waarom hebben jullie het dan over peursum.nl ?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 10:38
Friedchicken ik denk toch dat je in de war bent met die apparaatjes die 1 sign. door kunnen sturen.
Zoals -Rob- het al aangeeft is het (lijkt me) te complex om het voor de gewone thuis-gebruiker te verkopen.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Friedchicken
Nee, serieus.

Wij verkopen van die pakketjes die alleen Remote signaal kan doorsturen.
Of pakketjes die alleen 1 video-source door kunnen sturen. Hetzij S-video of tulp in...
En we hebben pakketjes die Coax-signaal gewoon doorkunnensturen...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het kan wel, je moet dan bv. een professionele antene versterker hebben waarmee ze bv. het signaal bij het begin op de kabel versterken. Met een kleine antenne eraan is een beperkt bereik haalbaar over de hele bandbreedte.

Maar draadloos betekent ook dat je buren en misschien de rest van de straat me kunnen genieten in de positieve maar ook negatieve zin...

Paar kabeltjes trekken lijkt mij toch goedkoper en handiger..

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Friedchicken
Ik weet al hoe het heet Cablelink.

Daar hebben we 3 varianten dus van...

Marmitek Cablelink

hier is een link naar iets van ze

http://www.marmitek.nl

[ Voor 50% gewijzigd door Friedchicken op 29-05-2003 20:43 ]

• Friedchicken
CableLink 75
Verzend draadloos TV-signaal, dwars door muren en plafonds! Met ingebouwde TV-tuner, zodat u niet afhankelijk bent van de tuner van bv. uw videorecorder. Inclusief 5in1 afstandsbediening.
art. nr. 09275 199,00

http://www.marmitek.nl/nl_site/pdf/9275.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Friedchicken op 29-05-2003 20:45 ]

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Deze verzend ook niet het hele Coax-signaal door, maar een van de banden. In een van de twee zit een TV-tuner, zodat je kan instellen welke band, zonder van een ander apparaat gebruik te moeten maken. Daarnaast is die tuner bestuurbaar vanaf het ontvangapparaat, zodat je niet steeds heen en weer hoeft te lopen :p
Maar als je meerdere TV's aansluit op dit ene setje kunnen al die TV's alleen maar hetzelfde ontvangen.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 12:51
Stap 1: neem een zware antenneversterker
Stap 2: sluit deze aan op een goede TV antenne, je weet wel: die dingen die ze vroeger gebruikten voordat er schotel en kabel was
Stap 3: sluit je tv's ook aan op een antenne.
Stap 4: wacht tot de radio controledienst langskomt omdat de buren klaagden wegens storing.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Friedchicken
TheDataDude schreef op 29 May 2003 @ 20:56:
Deze verzend ook niet het hele Coax-signaal door, maar een van de banden. In een van de twee zit een TV-tuner, zodat je kan instellen welke band, zonder van een ander apparaat gebruik te moeten maken. Daarnaast is die tuner bestuurbaar vanaf het ontvangapparaat, zodat je niet steeds heen en weer hoeft te lopen :p
Maar als je meerdere TV's aansluit op dit ene setje kunnen al die TV's alleen maar hetzelfde ontvangen.
Ik ben het deels met je eens :D

Het signaal komt binnen op het eerste app. Vervolgens zend hij dat signaal naar app. 2. Met het bijgeleverde kastje kan je gewoon zenders wisselen..

Alle zenders komen in feite binnen op app. 1. Alleen kan je maar 1 zender tegelijk kijken.

Andere optie is 2 van deze setjes. Zodat je 2x een door jouw gekozen signaal door kan sturen...

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Philips heeft ook zo'n ding in het assortiment en ik heb laatst nog een gezien (en niet bovenstaande nee). Vervelende is dat die dingen nog al duur zijn....die Philips kostte zo'n 200 euro. Goedkopere hebben denk ik ook minder goede functionaliteit, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.....geen echte ervaring mee zelf.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik zag in het conrad boek een dergelijk setje staan; ik dacht dat het van Gigalink was, maar ik kan het zo niet terug vinden op de Conrad site. Dat was dus wel echt zo'n setje dat het breedband signaal van de tv-kabel verstuurde.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me ouders eens hierover informeren, maar denk dat ze dan toch ook wel denken dat een kabeltje toch echt wat beter is. (aangezien je voor meerdere tv's meerdere stejes nodig hebt +dat de setjes niet goedkoop zijn.) Alleen me moeder haat kabels door huis, ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

• BuG2FiX
  • Laatst online: 20-01 20:46
je kunt ook een video recorder neerzetten bij je antenne-ingang met het IR-oog gericht op de sensor. dan vervolgens je draadloze av-ding op de scart aansluiten en dan via je IR zender de boel schakelen. ingewikkeld? ja! kun je niet gewoon een gaatje boren en coax neerleggen? ;)

nog een tip: als je kabels gaat trekken, kijk dan eerst of er geen loze leidingen naar boven lopen, wellicht kun je daar een coax langstrekken (kon bij ons wel thuis)

[ Voor 24% gewijzigd door BuG2FiX op 30-05-2003 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een oud (heren)huis(1890), maar de ruimte tussen de begane grond en 1ste verdieping is zeker 40cm, daar moet ik dan door boren (ligt vanalles(leidingen/electra) tussen, wat je hebt bij oude huizen). En zoals ik al eerder zei: me moeder wil geen kabels meer zien.

Verwijderd

Is er hier iemand die ervaring heeft met zo'n draadloze TV optie (zoals bijvoorbeeld die CableLink 75 van Marmitek) in combinatie met Wifi ?

Want dit gaat dus allebei over 2,4 Ghz dus ik ben erg benieuwd of dat samen gaat.
:)
Pagina: 1