Toon posts:

Matsonic MS-5120 [Bios upgrade ?]

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik zou graag mijn HD van 2.1 naar 40 GB updaten door een nieuwe te steken. Nu heb ik in mijn boekje gelezen dat mijn huidig bios maar 8GB aankan.

Via google vind ik verschillende BIOS updates hiervoor, maar er zijn er 3 verschillende. http://www.bios-drivers.com/companies/629.htm

Welke hiervan kan ik het beste gebruiken om deze HD te kunnen gebruiken ?

Pc:
Pentium I : 233 mhz MMX
32 MB RAM
WIN 95.

SERIAL MOEDERBORD: L-9738-8 ML-1 94V-0

Pc is 6 jaar oud +-

Thx.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

All your mobo are belong to PC-Chips :+

Matsonic is gewoon een van de vele handelsnamen van PC-Chips, de VXPro+ chipset is een gerelablede Via VPX en info over PC-Chips dingen vind je hier:

The PCChips lottery

Als ik de gegevens die je geeft invoer (eigenlijk te weinig om mee te werken- voortaan de FAQ lezen en dus de volledige BIOS string in zo'n geval posten :o - maar met een beetje PC-Chips feeling kom ik een end ;) ) kom ik erachter dat dit de PC-Chips M547 is, die vnl als Matsonic MS-5120 verkocht is. Qua features en BIOS is het bovendien een variant op de M537DMA33 (al heeft het een andere layout).

Nu heb je dus 3x zoveel om op te zoeken. Lees trouwens ook FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003) - het kan best zijn dat er gewoon geen BIOS update bestaat die jouw HDD correct zal detecteren. Dat maakt voor Win2K/Linux geen zak uit, maar voor DOS/Win9x zul je een patch moeten installeren. Die FAQ geeft info over hoe.

Edit: bij nader inzien is dit gewoon een FAQ vraag, dus gaat hij dicht- iig heb je hier zat info om mee verder te kunnen :z

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 29-05-2003 20:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.