[3dsmax] (face) extrude heeft geen effect

Pagina: 1
Acties:

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:51
Ik wil dit logo extruden in 3dsmax, maar wat ik ook doe, hij blijft zo plat als een dubbeltje. De search biedt me geen soulaas, zo lijkt.

Kan dit aan de manier van importeren (gewoon alles op 'standaard') kunnen liggen of aan het te importeren bestand zelf? Zelfs letter voor letter (face) extruden werkt niet als zodanig :?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Hoe opent MAX deze file? Als een spline of als een mesh? Aangezien je face zegt gok ik op mesh, maar weet je zeker dat het een mesh is?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Galoptic
De laatste keer als mesh, vandaar die face extrude.
Afbeeldingslocatie: http://dataserver.chidero.nl/technobrabant.nl/images/element_logo.gif
het kleine regeltje eronder hoeft niet ge-extrude te worden

Ik zou het echter veel handiger vinden als ik per 'groep' kon extruden (net zoals je dat met gewone text in 3dsmax kunt doen).

- blokje links
- alle letters v/d naam
- blokjes rechts

Verwijderd

overtekenen met splines?

Verwijderd

ik denk dat je beter ff je splines kan nalopen nadat je ze geimporteerd hebt in max, 10 tegen 1 dat daar een hoop fouten inzitten....ongewelde vertices ed.
als je liever in groepen wilt extruden, selecteer dan je spline > sub object spline, maak selectie en detach.
je hebt het trouwens over face extrude, maar je kan gewoon extrude gebruiken.

edit
ik zie dat het een .dxf bestand is, open hem eerst eens in illustrator en maak er een .ai bestand van. die kun je als spline importeren in max. werkt een stuk beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:24 ]

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
fsx denk als Folkert.... :)
Eerst een ai file van maken en die lekker extruden...
Max importeert nml ai files...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Yo Galoptic, je had wel even mogen posten dat je probleem gisteren al opgelost is doordat ik de file voor je geopend heb en naar je gestuurd als .MAX-file.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Oogst schreef op 30 mei 2003 @ 10:30:
Yo Galoptic, je had wel even mogen posten dat je probleem gisteren al opgelost is doordat ik de file voor je geopend heb en naar je gestuurd als .MAX-file.
Je bent geweldig.. :/

• Galoptic
Oogst schreef op 30 mei 2003 @ 10:30:
I wish you were right... Ik kreeg het bestandje wat ik van je had over msn namelijk niet geopend... Error... En ik heb trouwens al diverse malen geprobeerd om een .ai te importeren, maar keer op keer krijg ik 'invalid file format' op m'n neus... Ook als ik het .ai'tje vanuit flash exporteer... Ik begin haast te vermoeden dat m'n 3dsmax op z'n bek ligt ergens.

Ik weet trouwens dat het niet eens een face extrude hoeft te zijn, een gewone extrude voldoet. Echter is dat laatste niet mogelijk als ik de file importeer... Ik ga 3dsmax maar 's herinstalleren. Ik post wel als dat gedaan is en er geen verbetering optreedt.

I.i.g. alweer bedankt voor de tips en we gaan weer verder met zoeken _/-\o_

Verwijderd

dit is het beste wat ik er zo ff van kon maken, en het is niet al te best...maar misschien helpt het je op weg.
het probleem is trouwens niet zozeer het importeren in max alswel de dxf file zelf, ik kreeg hem nl precies zo binnen in illustrator.....

http://home.wanadoo.nl/fsx378/temp/logo.zip
(max5 scene)

ook nog niks opgeschoond ofzo, dat mag je lekker zelf doen ;)
succes
Pagina: 1