• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
-topictitel- Canon G3 Lensvraag

Ik sta op het punt een Canon G3 te kopen (de Fuji 602 voldoet nog steeds buitengewoon prima!!). Graag wil ik ter bescherming van de originele lens een UV filter kopen. Nu heb ik op dpreview, steve's digicams, image resource, GOT etc etc heel veel gelezen over lensen maar 3 dingen begrijp ik nog steeds niet en heb nog geen duidelijke antwoorden gezien.

Excuseer me als ik erg domme vragen stel ;)

1. Is het noodzakelijk om een Lensmate of Canon adapter te kopen om een UV filter te monteren? Kan je niet gewoon een adapteringetje op de lens zetten en daarop de filter?

2. Hoe kan de originele lens nog zoomen als de UV filter op de adapter van Lensmate of Canon is bevestigd? Hij botst er toch tegenaan, ofniet? :?

3. Welke maat (52-58mm) kunnen jullie me waarom aanraden?

[ Voor 4% gewijzigd door Sheik op 29-05-2003 18:20 ]

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

1. Ja een adapter is noodzakelijk.

2. daar is mee rekening gehouden - adapter steekt een stukje uit!

3. ik heb lensmate 52mm dan wordt in elk geval de optische zoeker minder geblokkeerd. En 52mm filters zijn goedkoper dan 58mm!

PS: Er is trouwens een apart Canon topic en ook eentje over accessoires...
ff zoeken en je vindt nog meer info...

[ Voor 21% gewijzigd door Merlijn_merlin op 30-05-2003 01:15 ]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Sheik
Bedankt voor je antwoorden. Ik zal eens in het centrale topic kijken, vreemd dat ik het niet eerder zag...

Zonder resultaat zie ik net in het centraal topic.

[ Voor 23% gewijzigd door Sheik op 30-05-2003 06:11 . Reden: Centraal topic doorgelezen ;) ]

• Sheik
Als ik een 52mm koop (kan dat ook van Canon??) kan ik dan met een adapterringetje een telelens erop zetten, of moet ik dan persee een 58 mm adapter kopen?

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Je kan wellicht beter hier verder gaan: Het Canon G accesoires topic

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......