Toon posts:

Windows 2000 Server AD install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Ik probeer hier op een geschikte pc (dual p2) Windows 2000 Server te installeren, en ik maak een volledig schone install. De installatie gaat helemaal goed, maar wanneer de pc voor het eerst opstart krijg ik het 'server configureren' scherm.

Dan run ik 'dcpromo' om de Active Directory te installeren, en kies voor nieuw forrest, trees en dergelijken, test.test.local is mn domain naam, alle vragen beantwoord ik goed voor zover ik weet.

Als de wizard eenmaal begint met het configuren en opstellen van de AD krijg ik de volgende foutmelding. 'DNS-aanvraag wordt niet ondersteund door de naamserver'.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ik kan dit nergens in de search terugvinden, en heb al meerdere malen een schone install geprobeerd..

Bedankt!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 21:57

DarkSide

theres no place like ::1

Is dat niet gewoon de melding dat je nog geen DNS server hebt draaien?
Als het goed is kan dcpromo dit ook voor je installeren..

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kies voor de optie om het te installeren, die aanbevolen is, maar toch krijg ik die melding :/

Verwijderd

Doe eens test.local ipv test.test.local.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 17:43:
Ja, ik kies voor de optie om het te installeren, die aanbevolen is, maar toch krijg ik die melding :/
server heeft wel een vast ip adres en heeft ook als DNS server zichzelf erin staan (en dus niet eentje van je provider... daar gaan veel mensen de fout in namelijk)

A wise man's life is based around fuck you

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-09 15:23

McMiGHtY

- burp -

goede zone's aangemaakt?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mutsje

Certified Prutser

Kom maar op met je eventid's uit je system en application log want je geeft weer eens veel te weinig informatie.

en mcmighty hij kan geen DNS installeren daar loopt het op fout dus hoe zou hij ingodsnaam een goede zone aan moeten maken..???

Ook wil ik TS verwijsen naar de FAQ in WOS met 2 documenten over DNS.
Ik heb deze inmiddels herschreven samengevoegd te downloaden vanaf me eigen site.

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:35
Het is de bedoeling dat je eerst via configuratiescherm > add/remove programs de DNS service installeert, en bij netwerkomgeving de server zichzelf als dns server opgeven en daarna dcpromo draaien. Zodra dcpromo klaar is kun je de dns van je provider als forwarders in de dns config opgeven

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Ignoramus schreef op 29 May 2003 @ 21:35:
Het is de bedoeling dat je eerst via configuratiescherm > add/remove programs de DNS service installeert, en bij netwerkomgeving de server zichzelf als dns server opgeven en daarna dcpromo draaien. Zodra dcpromo klaar is kun je de dns van je provider als forwarders in de dns config opgeven
als dcpromo geen dns vind, dan installeer ie het wel na..

maar je moet hem idd wel ff instellen als eigen dns (overigens doet dcpromo dat ook wel, echter als je een andere DNS er hebt staan dan krijg je probs, want hij gaat dan proberen om via die DNS een ad aan te maken... wat niet gaat lukken)

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Nu online

mutsje

Certified Prutser

dan kan soms achteraf ook ingevuld worden als je de _ zones niet krijgt. dan moet je een goede Forward Lookup Zone aanmaken en daarna maakt AD automatisch alsnog de _ zones aan..did it done it won't do it again.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 17:56:
Doe eens test.local ipv test.test.local.
En als je het dan helemaal goed wil doen...
Heb jij ooit een domein gezien met 5 tekens opt eind?
Nou ik dus niet :9 Max. is 3 namelijk...

Dus ik zou test.nl nemen of iets dergelijks, als het maar geen 5 tekens heeft...

O en 2 punten in een domein, het schijnt wel te kunnen werken, maar is mij nog nooit gelukt op school

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:02
Ik gebruik hier ook een heel goed werkend domeintje: tijd.local hoor. Schijnt zelfs een standaard naamgeving te zijn. Het zijn geen internetdomeinen...

• Koning Piet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10-2024
.local is idd een standaard, dus daar is niets mis mee.
Volgens mij heeft Deeper wel een puntje. Als je je domein test.test.local noemt, impliceer je volgens mij een subdomein "test" onder het domein "test.local" en gaat w2k zoeken naar de dns server aan de top van het domein, op test.local dus.
Aangezien die niet bestaat, krijg je een foutmelding.

• KoeKk
  • Laatst online: 30-08 21:36
ThePerfectCell schreef op 30 mei 2003 @ 10:38:
[...]

Dus ik zou test.nl nemen of iets dergelijks, als het maar geen 5 tekens heeft...

O en 2 punten in een domein, het schijnt wel te kunnen werken, maar is mij nog nooit gelukt op school
Mja, 5 tekens op het eind gaat dus best, ik heb meerdere AD DNS server op gezet en ze zijn allemaal met naam.local en dat werkt perfect...

Edit:
E;F;B

Maar als je nu eens eerst je DNS server installeerd (Via configuratie scherm/software/windows onderdelen) niets eraan configureerd en dan DCPROMO start?

[ Voor 14% gewijzigd door KoeKk op 30-05-2003 10:47 ]

Verwijderd

ThePerfectCell schreef op 30 May 2003 @ 10:38:
[...]

Nee hoor, werk perfect met .local (Het hoeft niet perse .com, .nl .org etc te zijn)

Maar waar is TS nou gebleven ?

Koek moest je me weer voor zijn :( :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 10:49 ]

Verwijderd

Ik ken dit soort probleem van situaties waarin er geen netwerkkabel in de te installeren server zit. Indien je dit ook niet hebt, steek het ding gewoon in een desnoods lege hub of switch en probeer het opnieuw. Hij broadcast dan wat en kijkt of het domein al bestaat en gaat dan gewoon verder.

• mutsje
  • Nu online

mutsje

Certified Prutser

bij mijn weten gaat windows dan heel dcpromo niet starten. of was het inderdaad bij DNS pas dat ie er dan mee kapt.

Maar TS hoeft geen DNS alvast aan te maken (zo te lezen snapt ie dat toch niet dus beter niet doen)
Netwerkkabel er dus in doen dat netwerkverbinding OK aangeeft.
Dcpromo starten en AD / DNS installeren.
Pagina: 1