Welke backuptool raden jullie aan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
(allereerst: ja, ik heb onder search ook al even rondgekeken, maar niet veel concreets kunnen vinden)

Hoi,
Ik draai winXPpro-SP1 (NTFS) op een striped raid partitie. Verder heb ik nog een backupschijf waarop ik, naast de backup-partities, nog een tweede xp-boot heb staan (deze backup-schijf is volledig FAT32)

Ik zou graag wat tips en/of links krijgen mbt (bij voorkeur) freeware backup-tools. Belangrijk is dat de tool betrouwbaar is en dat de immages van de gebackupte partities klein zijn.

Het idee is dus dat bij een crash van mn raid-partitie ik vanaf de tweede boot de backup weer terug kan plaatsen op de raid-boot-partitie.

Tx :)

Promoter of no cheats and fair play

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

urhm windowsXP heeft standaard onder systemtools zelf een gestripte versie van veritas backup.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Neem gewoon de back-up van Windows XP Pro zelf, werkt prima en is nog simpel ook. Als je meer opties wilt hebben ga dan voor een pakket van Veritas.

Profile

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Godjira schreef op 29 May 2003 @ 19:16:
Neem gewoon de back-up van Windows XP Pro zelf, werkt prima en is nog simpel ook. Als je meer opties wilt hebben ga dan voor een pakket van Veritas.
backup van WindowsXP is van veritas.........

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

mutsje schreef op 29 May 2003 @ 19:41:
[...]

backup van WindowsXP is van veritas.........
I know, een gestripte versie alleen. Ik bedoelde een pakket van Veritas met meer functies ;)

Profile

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dat heet Backup Exec van Veritas. En heb je licenties voor nodig. WindowsXp stript edition is gratis meegeleverd met WindowsXP.

Verwijderd

Als je kwaliteit wilt,
Veritas BackupExec 9
als het goedkoop moeteen cd of dvd brander met lege schijfjes
Als het echtgoedkoop moet: Ghost en een losse hdd waarop je met regelmaat een ghostkopie maakt van je draaiende hdd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 22:09:
Als je kwaliteit wilt,
Veritas BackupExec 9
als het goedkoop moeteen cd of dvd brander met lege schijfjes
Als het echtgoedkoop moet: Ghost en een losse hdd waarop je met regelmaat een ghostkopie maakt van je draaiende hdd.
wat heet kwaliteit :? een backup met ntbackup.exe of een backup van veritas backupexec zijn hetzelfde, niks meer of minder, de kwaliteit is niet anders

veritas backupexec heeft wel meer opties (die de topicstarter niet eens nodig heeft) maar das wat anders als kwaliteit van de backups

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

even een vraagje, stel je steem crash en je moet 'em formateren, en je hebt zon backup bestand gemaakt viz backup van xp,

neem aan dat je xp installeerd en via de backup poggie kiest voor restore of zo, maar heb je dan 2 windows versies op je bak staan, want lijkt me niet dat ie 'em zomaar overschrijft.

En is zo'n backup file universeel op elke computer te insteleren of is dat pc gebonden. (of aan bepaalde regels). Heb nl net één compu perfect lopen, alle software ect.., en om nu de gehele procedure voor mijn andere compu opnieuw uittevoeren, is een beethje stom. hoe werkt dit dan...

Verwijderd

heb een tijdje norton ghost 2002 gebruik -> geweldig
daarna logisch overstap naar ghost 2003 -> nog beter en sneller
Nu heb ik Acronis True Image ontdekt. -> bijna perfect!
(voordelen oa. kan image maken onder XP GUI, een hele schijf klonen etc.)
Pagina: 1