Toon posts:

Stanton str 8-60 vs Numark tt1 (Welke is beter)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pasgeleden 2 van de klein beetje verouderde Numark tt1 draaitafels gekocht. Volgens mij was de tt1 het topmodel uit de vorige Numark serie.
Ik scratch er nogal veel mee en de naald blijft niet altijd op zijn plek.
Zou dit probleem verholpen kunnen worden door een rechte arm?
Ik zou ze namelijk nog kunnen omruilen bij feedback voor 2 stanton str 8-60's. Dat is niet het topmodel van Stanton maar zou deze draaitafel beter kunnen zijn dan mijn Numark tt1?
Ofterwijl, als je nu zou moeten kiezen tussen een stanton str 8-60 en een numark tt1 welke zou je dan nemen?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36

w00Dy

Make soap, not war

numark tt1 zonder twijfel.

misschien een andere naald, Shure M44-7 is top !

Verwijderd

Topicstarter
hmm dankje, maar waarom eigenlijk?
ik heb nu ook shure maar de goedkoopste zo'n beetje

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met een rechte- en een s-arm?
Is het verschil echt merkbaar of niet?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

No offence maar kan het niet liggen aan je techniek, scratchen is zeker niet eenvoudig, en je moet je gear echt gewoon zijn. Ik gebruikt ook Shure M44-7, en toen ik eens een stantonnaald aan mn TT hangde lukte niets meer. Snel terug naar shure gegaan dus. Hoewel de fabrikanten claimen dat hun rechte armen beter zijn om te scratchen is het perfect mogelijk met S armen.

Probeer ook het volgende:
Meer gewicht zetten op je naald (en doe dat ajb NIET met een munt op je headshell, maar met een deftig gewichtje)
Is het ellement correct gemoteerd op de headshell, beetje schuiven naar voor of naar achter kan allemaal helpen.
Je armhoogte aanpassen, ipv van je arm horizontaal te zetten, zet hem hoger, helpt ook soms.
Anti skating op 0 zetten, of probeer je anti skating zo te zetten dat je arm stil hangt wanneer hij in evenwicht hangt
Haal naalden die geschikt zijn voor scratchen, het zal je een hoop elende besparen, en op middellange termijn ook heel wat platen. Shure M44-7 is hier al genoemd, maar ook concordes zijn heel goed bruikbaar.

Onnodig te zeggen dat bovenstaande tips niet altijd even gezond zijn voor je platen, maar scratchen is dat ook niet...

You don't need eyes to see, you need vision

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:57
tt-1 was op de tt-2 na het topmodel. tt-2 had alleen een grotere pitch range dacht ik.

tt-1's zeker niet weg doen !

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, want ik zat even te twijfelen.
Zou de ttx 1 trouwens veel beter zijn dan de tt 1?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wibblemoo schreef op 29 May 2003 @ 22:18:
tt-1 was op de tt-2 na het topmodel. tt-2 had alleen een grotere pitch range dacht ik.

tt-1's zeker niet weg doen !
TT2 was de opvolger van de TT1 en deze kwam 2 jaar later uit. Toen je je TT1 dus nieuw kocht was dat het top model. Toen de TT2 kwam is men gestopt met de TT1. Nu de TTX er is word de TT2 ook niet meer gemaakt. Jammer maar helaas is de TTX een regelrechte aanfluiting geworden door zijn k*t arm en software fouten.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1