Data terugkrijgen uit een RAW partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03 10:34
Hey, ik heb laatst een nieuwe 120 GB/8mb Maxtor gehaald. Nou had ik al een 80 gb in me pc. Ik wilde dus de nieuwe gaan "klaarmaken" mbv FDISK zoals ik gewend ben, echter is er iets fout gegaan waardoor ik de optie Create Dos Partition ofzow heb toegepast op me oude schijf (ja die was ook nog ingeplugd en op master, het was 4am in godsnaam..) Voor ik het wist kon me windows van me oude schijf dus niet opstarten omdat hij die simpelweg niet kon vinden.
Ik heb dus windows op me nieuwe schijf nu (helemaal kaal :() en probeer data terug te halen van de oude.
De oude was verdeeld in 6 partities (C, D, E, F, G, H, met windows op D), echter ziet de nieuwe windows dus alleen de C partitie, die hij nu aanduidt als F en een partitie G, die RAW is, dus ik moet em formatteren, waarbij er wordt aangegeven dat het om een bijna 30gig partitie gaat.

Mijn vraag is dus, is het mogelijk om data uit zo'n RAW partitie te halen of ben ik gewoon alles kwijt? En als ik formatteer krijg ik de rest van me GB's terug? Want de F die hij nu aangeeft is 10gb, de RAW partitie ong. 30 dus blijft er nog 40 ergens hangen.

Verwijderd

Je kan het proberen met GetDataBack, op WWW.RUNTIME.ORG

Met de gratis downloadbare versie kan je in ieder geval zien wat er nog te redden is, wil je het verder gebruiken (lees: iets terughalen) dan moet je een registratie key invoeren.

Als je je belangrijkste bestanden terug hebt kan je de boel opnieuw partitioneren en formatteren.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03 10:34
Dank je guys, idd ik was deze proggies vergeten, terwijl ik ze al een keerjte gebruikt had.
GetDataBack is nu bezig zo goed en zo kwaad mogelijk en zoveel mogelijk alle data terug te halen.
Ik had echter nog een vraag, in me verse windows heb ik user RUFFNECK evenals in me oude. Zou ik de RUFFNECK map uit Document and Settings gewoon kunnen kopieren naar me nieuwe windows of zou dit problemen ofgeven?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RUFFNECK schreef op 29 May 2003 @ 17:32:
Dank je guys, idd ik was deze proggies vergeten, terwijl ik ze al een keerjte gebruikt had.
GetDataBack is nu bezig zo goed en zo kwaad mogelijk en zoveel mogelijk alle data terug te halen.
Ik had echter nog een vraag, in me verse windows heb ik user RUFFNECK evenals in me oude. Zou ik de RUFFNECK map uit Document and Settings gewoon kunnen kopieren naar me nieuwe windows of zou dit problemen ofgeven?
als je dingen als user.dat maar laat wat ze zijn :)

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

wat jij nodig hebt is dit: http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q247575 artikel.

ik had hetzelfde probleem, en door deze oplossing uit te voeren had ik in EEN keer AL mijn data terug :Y)

succes!

Permanent wintericon!

Pagina: 1