network load monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
Hoi ik wil me netwerk load monitoren
nou heb ik wel tooltjes zitten downloaden van download.com
maar dan zie ik haast niets voor bij schieten. terwijl het geen klein netwerk is :(

ik zou graag willen moniteren. per ip. gem verbruik top pieken enz.

het gaat om een netwerk wat alleen maar bestaat uit cisco switches 29*0.
5 patchkasten aan elkaar verbonden dmv. glas.

ik heb al een tooltje wat er opzich leuk uit ziet ... sniffer. maar die ziet weinig
heb het idee dat als ik de main glas herleid via een hub naar die sniffer dat het dan wel werkt maar dan dropt de snelheid van het netwerk weer teveel.

iemand tips?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

misschien moet je meer in de richting van mrtg (rrdtool) en snmp gaan kijken, zo kan je op elke switch per poort een overzicht krijgen.

Wanneer je echt per protocol wil gaan werken, zal je intern in die switchen eea moeten aanpassen (iets met netflow dacht ik), maar daarvoor kan ik je niet echt verder helpen.

btw, de search al eens geprobeerd ? want er zijn al redelijk wat topics over dit onderwerp geweest.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
Profidiam schreef op 29 May 2003 @ 13:43:
misschien moet je meer in de richting van mrtg (rrdtool) en snmp gaan kijken, zo kan je op elke switch per poort een overzicht krijgen.

Wanneer je echt per protocol wil gaan werken, zal je intern in die switchen eea moeten aanpassen (iets met netflow dacht ik), maar daarvoor kan ik je niet echt verder helpen.

btw, de search al eens geprobeerd ? want er zijn al redelijk wat topics over dit onderwerp geweest.
ja klopt. maar zit met die switches...

heb net ff thuis zitten klooien.

heb eerst getest met een sitecom switch als ik daar 4 gig door stuur ziet die sniffer maar 1 mb voorbij schieten.

test 2 switch vervangen door hub en ik zie wel de 4 gig....

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45

Predator

Suffers from split brain

http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find
"network verkeer monitoren"
"network load monitoren"
"network traffic monitoren"
enz...
Dan had je wel op mrtg / rrdtool / cacti e.d. uitgekomen, en er zijn nog andere tools te vinden als je even zoekt @ Got :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.