[Win98se/WinXP] Onverklaarbare Crash

Pagina: 1
Acties:

• TommyB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 09:45
Hallo,

ik heb een computer onder handen genomen die draaide op Win98. Het probleem met deze pc was dat hij veel vastliep. Geen BSOD, maar een total freeze, het beeld bleef staan maar de pc reageerde nergens meer op.

Ik dacht van, even een nieuw besturingssysteem installen, dan doet hij het weer. Dus ik heb Windows XP Pro NL geïnstalled, maar helaas, ze blijven nog steeds komen, zelfs na de installatie van SP1.

Het rare is dat het volgens mij niet te maken heeft met oververhitting, onder dos bijvoorbeeld of veilige modus van xp, krijg ik helemaal geen crashes. Ook heb ik al de insteekkaarten verwijderd, veranderd of vervangen, het mocht allemaal niet baten.

Heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

dan denk ik dat het een software probleem is..... desinstal alle programma`s ff en bouw je pc weer op en controleer bij elke proggie ff of die weer freezed...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

onder dos bijvoorbeeld of veilige modus van xp, krijg ik helemaal geen crashes.
Al andere drivers geprobeert?

Test ook even je geheugen: www.memtest86.com

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TommyB
De installatie van XP is brandschoon, vers van de cd

• TommyB
Bij DIMM 1, 2 & 3 in de eerste bank (Bank0) loopt Memtest86 vast, maar in de derde bank (Bank2) loopt hij gewoon goed door. Ik probeer het zometeen nog even met een DIMM in bank1 en bank2, om te kijken wat hij dan doet.

• TommyB
Met elke mogelijke geheugendimmcombo loopt ie nog steeds vast. Ik heb driemaal 64mb DIMM

Verwijderd

TommyB, wil je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken als je iets aan je bericht hebt toe te voegen? Bedankt.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dan is er eentej kapot, ook al met twee geprobeerd :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• TommyB
Yep, zelfs met één, werkt nog steeds bagger....

Het moederbord is een soltek: SL-65FVB

[ Voor 31% gewijzigd door TommyB op 29-05-2003 21:09 ]

Verwijderd

Ik wil niet al te negatief klinken, maar het lijkt toch sterk op een hardware probleem zoals mobo of processor. Is ie niet stiekem overclocked in het bios ofzo? of staan de geheugen timings te aggresief?

• TommyB
Ik heb inderdaad ook het vermoeden dat het aan de mobo of cpu ligt. De pc is echter niet overklokt en het geheugen staat ook op normale timing. Memtest86 loopt ook al bij de 2e test vast op 15%. Het rare is wel dat hoe meer geheugen erin zit, hoe sneller 't systeempje vastloopt.

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het zou best zo kunnen zijn dat bij een kleine warmte je videokaart een sluiting maakt tot het gevolg dat je Pc gewoon hangt. en je geluid mogelijk ook blijft hangen in een loop. Dan krijg je een "no signal". Maar alles blijft verder draaien.

Dit is geen softwarematig probleem.

Het enige wat je kan doen is vrienden vragen ofdat ze je een dagje willen helpen met testen. Echt vrienden willen dat best doen, en vinden dat nog leuk ook. Het is uitgesloten dat je zomaar alles gaat vervangen. Want dit probleem kan overal zitten. Maar aangezien jij blijkbaar in een Winkel werkt is andere Hardware gebruiken voor de tests geen probleem.

Probeer eerst een andere videokaart, daarna geheugen. Check voordat je dit gaat doen eerst de voltages. Ze mogen niet meer dan 5% afwijken.

Ik spreek uit ervaring want zelf heb ik het ook :)

1.5 uur UT en m'n monitor schiet uit. Dit gebeurd trouwens alleen maar bij zware applicaties. Dus onder Windows kan het ook gebeuren. Ik kon laatst 4 uur 3Dmark doen maar dan maar 1 minuut Splinter cell. Idd, je word hier echt heel moe van.

• TommyB
Ik werk helaas niet in een winkel, ik heb gewoon een grote verzameling onderdelen :)

Ik heb al ander geheugen geprobeerd, en een andere videokaart, de computer laten werken met alleen een videokaart, dus zonder de modem en geluidskaart. Het zou kunnen liggen mss aan de voltages, maar die zijn niet aanpasbaar.

Iemand nog een tip? 8)7

• TommyB
Hij start nu zelfs niet meer op; geen beeld. Mobo rijp voor de sloop? ;(
Pagina: 1