Toon posts:

Asus A7V8X + Club3d ti4200 Strepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kGa drek naar een vriend van me toe die wat probs heeft met zn computer, en ik wil wat info inwinnen. Zn mobo is dus een Asus A7V8X en zn vid kaart een Club3D ti 4200.

Het probleem: Hij krijgt, als zijn computer een tijdje heeft aangestaan en hij restart, dollartekens en apenstaartjes in zn opstartscherm. Zogauw hij dan in Windows XP komt geeft windows de melding dat hij is herstelt van een ernstige systemfout, verdere informatie geeft windows (natuurlijk) niet...Als hij dan bv Fifa wil spelen gaat dit wel maar dan word het beeld verdeeld in vlakken zeg maar en lopen er strepen door het beeld.

Van alles zijn de standaard drivers geïnstalleerd. Zelf denk ik dat het of een hitte probleem is óf een driver probleem dus die 2 dingen kan ik testen, wat anders zou 't nog meer kunnen zijn ??

Voltages enzo weet ik niet op dit moment...

//edit

overal standaard koeling op, de computer staat in een bureau met daarvoor een deur en alleen achter ruimte voor lucht af/aanvoer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 13:28 ]

Verwijderd

Wat zit er verder in zijn systeem voeding, koeling dat soort dingen. Het lijkt op oververhitting, want er gebeuren al rare dingen vooor windows. Maar het kan ook aan de voeding liggen.

Verwijderd

Zet de kast daar eens open en klok de core + het geheugen van de videokaart eens flink terug met een programma zoals "Powerstrip". Want dit lijkt me echt typisch een hitte probleem.

Natuurlijk zou je ook de nieuwste drivers van www.nvidia.com kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
kZallet allebei proberen idd... kHoop niet dat de drivers té groot zijn aangezien ie daar nog met een 56k6 modem zit te kutten :? :D

// dat word hier branden dus ja :D, heb je misschien linkje voor full instal van DX9, google.com komt met nix op Direct X 9a full install + download.. //

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 13:42 ]

Verwijderd

Zijn wel redelijk groot, misschien is het handig om een CD'tje te branden met bijvoorbeeld:

Powerstrip (over / onder klok)
NVmax ( over / onder klok, mocht de bovenste niet werken ofzo)
44.03 (nieuwste driver)
Direct X 9a full install (voor direct x toepassingen, kan ook een probleem zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er nu :)

Zogauw ik de computer opnieuw opstart komen er allerlei tekens in beeld (uitroeptekens, pondtekens, dollartekens, allemaal tekens). Als ik vervolgens het spelletje Pinball wil spelen (wat geloof ik niet echt heel veel van deze computer trekt), komen er allerlei kleine witte puntjes in beeld, bij Fifa bijvoorbeeld komen er balken in beeld. In 3dmark2001 SE worden bij the Matrix test alle kogels superlang enzo, ook niet echt de bedoeling..De drivers zijn goed geïnstalleerd en de kaart word amper warm, gewoon goede temperatuur....

Iemand nog ideëen?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geheugen van de vid. kaart is brak maybe ?
Probeer toch eens dmv. een proggie je snelheden terug te zetten. geheugen van 250 Mhz naar 150 of 200 ofzo (ddr) en met de core hetzelfde. Want het blijkt dus als ie lang aanstaat en warm is dat ie raar gaat doen

Verwijderd

Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik zit met hetzelfde probleem...
Pagina: 1