Nforce drivers

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Informatie over het systeem
Mandrake 9.1, de source gedownload voor de nforce chipset, uitgepakt in /usr/src.
Kernel is 2.4.21-0.13mdk, zo heten de dirs in /usr/src en /lib/modules.
uname -r geeft de bovenstaande kernel aan. In de makefile van de nforce drivers wordt ook uname -r gebruikt om de huidige kernel te vinden.

Het probleem
Na het compileren van de nforce drivers (make && make install) wordt alles mooi op zijn plaats gezet. Maar het insmodden van de modules gaat mis met de boodschap dat de modules gecompiled zijn voor kernel 2.4.21-0.13mdkcustom ipv 2.4.21-0.13mdk. Elke keer weer. Hoe valt dit op te lossen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

code:
1
less /usr/src/linux-2.4.21-0.13mdk/Makefile

Bovenin de Makefile word de versie gespecificeerd. Wat staat er bij jou bij EXTRAVERSION? Tevens, als je in de Makefile van de nforce drivers gaat kijken, staat daar dan nog iets wat in relatie staat met -0.13mdkcustom ?

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik heb de referentie bij die EXTRAVERSION weggehaald, er stond toen bij =-0.31mdkcustom
Daarna een make uninstall gedaan bij de nforce dir. Handmatig nog gekeken of bv. nvaudio.o weggehaald was in de modules dir. Later ook nog dezelfde file weggehaald in de nforce dir en opnieuw gecompileerd. Maar toch weer die fout.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Dan verander je die EXTRAVERSION toch in -0.31mdk in /usr/src/linux/Makefile en install je de nforce drivers :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 14:16:
Dan verander je die EXTRAVERSION toch in -0.31mdk in /usr/src/linux/Makefile en install je de nforce drivers :?
Dat was dus al gedaan. Dat werkte niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 16:57 ]