Nadat iemand een herinstallatie op de pc van mn vriendin heeft gedaan (win98 door win2000 vervangen) gaat de comp niet meer automatisch uit na afsluiting in windhoos. Ik denk dat t eraan ligt dat diegene ook dingen in de bios heeft versteld, maar weet niet wat. Het is een oud 350mHz bakkie met een voor mij onbekend mobo van DFI - P2XBL. Weet iemand de specs van dit board om dit terug te zetten of ligt t probleem toch ergens in windhoos?
Het zal waarschijnlijk wel met de ACPI instelling in je BIOS te maken hebben, controleer eerst of je moederbord ook wel compatible is met de ACPI omgeving van win2k.....
Verwijderd
Http://www.dfi.com.tw
Misschien was er een BIOS-updateje voor dat mobootje, en is ie vergeten dat erop te zetten... (Als t echt oud is tenminste... P2-350 vind ik niet antiek!)
Maar normaal gesproken zou ik niet zomaar een bios-updateje doen als iemand me vraagt windhoos 2k erop te mikken...
Misschien was er een BIOS-updateje voor dat mobootje, en is ie vergeten dat erop te zetten... (Als t echt oud is tenminste... P2-350 vind ik niet antiek!)
Maar normaal gesproken zou ik niet zomaar een bios-updateje doen als iemand me vraagt windhoos 2k erop te mikken...
Ik ken dit probleem van winXP, weet niet of het ook in 2k werkt.
ligt aan iets in het register, zoek eens op XP shutdown failure ofzo
ligt aan iets in het register, zoek eens op XP shutdown failure ofzo
Soms krijgen sommige mensen een extra optie in power options in het configscherm. Je kunt dan kiezen of je iets ACPI wilt doen of niet.
Configscherm > energiebeheer > APM > APM inschakelen
*klaar*
Met de search ook wel te vinden lijkt me...
Hoorde trouwens in WOS. Nog verkeerde forum ook.
*klaar*
Met de search ook wel te vinden lijkt me...
Hoorde trouwens in WOS. Nog verkeerde forum ook.
[ Voor 55% gewijzigd door Mentalist op 29-05-2003 21:28 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()