Toon posts:

chieftec dragon en scorpio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb op het forum rondgezocht, en ik heb bij een topic gezien dat er geen enkel verschil is tussen deze 2 modellen, het chassis dan.
Echter, nu ik op een website heb gekeken zie ik wel een verschil:

Dragon:
Dimension: 470x 205x 670mm(DxWxH).
Drive: 6 x 5.25"+2 x 3.5"FDD+ 6 x 3.5"HDD.
Fits different size M/B, including 12"Wx 13"L XEON motherboard.
Optional 4 x (80 x 80 x 25)mm cooling fans.
Optional side panel cooling fan.
Install PSII, PSII redundant or standard redundant PSU.

Scorpio:
Dimension: 470x 205x 670mm(DxWxH).
Drive: 6 x 5.25"+2 x 3.5"FDD+ 6 x 3.5"HDD.
Fits different size M/B, including 12"Wx 13"L XEON motherboard.
Optional 5 x (80 x 80 x 25) mm cooling fans.
Optional side panel cooling fan.
Install PSII, PSII Redundant, or standard Redundant PSU.

Deze gegevens heb ik gevonden op deze website:
http://is41.introweb.nl/c...e271950416047067c/Catalog
Overigens is dit verschil bij meerdere zaken van toepassing, bijvoorbeeld Alternate

Ik vind het raar dat er bij de Scorpio 1 cooling fan extra geinstalleerd kan worden, terwijl Chieftec beweert dat dit niet het geval zou moeten zijn.
Zou dit kunnen liggen aan de backpanel van de behuizing ? Want ik heb wel verschillende versies van beide kasten gezien, en zag dat bij sommige kasten de voeding verticaal was geplaatst, wat dus een 92mm fan boven de voeding zou verhinderen. Zou dit probleem verholpen kunnen worden zonder extra kosten ? Of wellicht een andere backpanel te kopen (geen idee waar ik die vandaan kan halen) ?

Bij voorbaat dank.

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat betreft specificaties zijn ze identiek maar wat betreft uiterlijk zie ze er totaal verschillend uit.

zie de onderstaande links:

Dragon: http://www.chieftec.com/images/da01wd.jpg

Scorpio: http://www.chieftec.com/images/3_ta-10wd.jpg

8-)

workstation server laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hoe verklaar je dan dat er op die website staat dat de scorpio 1 cooler extra kan hebben ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 13:23:
Hoe verklaar je dan dat er op die website staat dat de scorpio 1 cooler extra kan hebben ?
cooler in sidepanel.
Dat is wel mogelijk als je het juiste zijpaneel hebt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Terw_Dan schreef op 29 May 2003 @ 13:44:
[...]

cooler in sidepanel.
Dat is wel mogelijk als je het juiste zijpaneel hebt.
Ik heb zelf een Dragon, en die heeft óók een koeler in het zijpaneel.... is dus niet specifiek voor de Scorpio...

Virussen? Scan ze hier!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wildhagen schreef op 29 mei 2003 @ 13:45:
[...]

Ik heb zelf een Dragon, en die heeft óók een koeler in het zijpaneel.... is dus niet specifiek voor de Scorpio...
Klopt, maar misschien dat ze bij die winkel in die config verkocht worden.
Heb hier zelf ook een Dragon, dus weet hoe ze eruit zien.

Wat ook nog kan zijn is dat die Dragon een gekantelde voeding heeft, waardoor er in die backplate geen fan kan, terwijl dat bij de Scorpio misschien wel is.

maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik die achterkanten nooit echt goed bekeken heb, dus zou het niet echt weten.

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:15
De beige en zwarte versie hebben (standaard) geen koeler in het zijpaneel. De gekleurde versies wel. Misschien ligt het daar aan. Op de chieftec site kan je dat ook zien:
Dragon miditowers
Scorpio miditowers
Op de chieftec site staat overigens ook bij beide kasten:
Cooler (optioneel) Voorzijde 2 x 80 mm, Achterzijde idem

[ Voor 18% gewijzigd door E-RIC op 29-05-2003 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
E-RIC: ik had het over de fulltowers, en die zouden eigenlijk 3 8cm coolers voor (onder) moeten hebben, en 2 8cm achter, én nog een 92mm fan achter, boven de voeding.. Én nog eens eentje in zijkant... dusja, dat zijn er toch echt wel 7... ik snap die 4 en 5 optionele coolers dus ook niet....
als bewijs heb je het hier http://www.virtual-hideou...tec_dragon_da01bld/13.jpg 3 voor
http://www.virtual-hideou...tec_dragon_da01bld/02.jpg 2 achter, en nog een achter boven de voeding...

de review zelf is overigens ook wel het lezen waard: http://www.virtual-hideou...ragon_da01bld/index.shtml

:)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 13:36

Exigence

dnkroz

Ik heb zelf een zwarte Dragon en die heeft geen sidepanel met fan.
De gekleurde Dragons worden wel geleverd met een sidepanel met fan. Er kunnen voor de rest nog 4 80x80 mm fans (5 bij de fulltower) in het systeem en boven de voeding is nog ruimte voor een 92 mm fan (alleen fulltower).
Het hangt er dus vanaf. Sommige Scorpio´s worden ook geleverd zonder fan. Dat zul je dus even na moeten vragen bij de leverancier.
Dus:
Fulltower zwart/wit:
5x 80 mm chassis (3 voor, 2 achter)
1x 92 mm boven voeding
Fulltower gekleurd:
1x 80 mm in sidepanel
1x 92 mm boven voeding
Miditower zwart/wit:
4x 80 mm chassis (2 voor, 2 achter)
Miditower gekleurd:
4x 80 mm chassis (2 voor, 2 achter)
1x 80 mm in sidepanel

Er zijn ook optionele sidepanels voor de zwart/wit versie die wel een koeler in het sidepanel hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Exigence op 30-05-2003 13:44 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Dragon Bigtower en die heeft standaard geen zijfan (zwarte versie).. Inderdaad wel 3x 80mm voor, en 2x 80mm achter + 1x 92mm achter... dat klopt wel.

Verwijderd

Topicstarter
erik9287nl
een erg verhelderend antwoord, bedankt!
Na wat zoeken (oa op dit forum) ben ik er ook achter gekomen dat de chieftecs voor een paar maanden werden geleverd met een verticale voedingsplaat achter, waardoor er geen plek was voor een optionele 92mm fan erboven... Ik snap nog steeds niet waarom ze dit hebben gedaan...
In ieder geval bedankt voor alle reply's, ik kom er zo wel uit denk ik (voor wat betreft de case dan:))

Verwijderd

Je gaat toch niet lopen zeuren om 1 extra onderdeel dat ook nog eens extra herrie maakt? Ik heb zelf de Antec 1030. Pracht van een kast (met vrijwel dezelfde specs als deze kasten) Er KUNNEN 4 80mm fans in maar ik merk dat met 1 inlet en 1 outlet fan er meer dan voldoende airflow in de kast is.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Fulltower zwart/wit:
1x 92 mm boven voeding
Ik heb hier een witte (beige) Chieftec (Dragon) Full Tower en die heeft 5x 80 mm chassis (3 voor, 2 achter) en geen 1x 92 mm boven de voeding. Ik heb dan er wel een gekantelde voeding in zitten. Kennelijk zit er toch nog wel wat verschil zo bij bedrijf die ze verkoopt. De mijne komt bij Alternate vandaan.

Verwijderd

Ik heb een zilveren scorpio en die heeft een horizontaal ingebouwde voeding en een 92mm fan erboven.

Verwijderd

Topicstarter
Coen
waar heb je deze vandaan als ik vragen mag ?

Tefflar
wanneer heb je deze gekocht dan ? want alternate verkoopt ze nu alleen maar zonder voeding. Of bedoel je dat de backplate ervan al zo was dat er geen 92mm koeler in kon ?

Khildin
Als ik iets koop wil ik graag weten wat ik koop en wat de mogelijkheden ervan zijn. Bedankt voor de reactie, want een inlet en een outlet fan valt nu dus ook te overwegen :)
Pagina: 1