Toon posts:

lukt niet om op 1900+ snelheid te draaien..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ff me specz :
Amd 1900+
256ram
g-force 4 ti 4200
soundblaster live
Geen case fans..
En standart amd cooler

Mijn probleem: Eerst had ik een G-force 2 (nog wat) toen kon ik me snelheid gewoon op 1900+ snelheid zetten en games spelen...die had ik ff omdat me g-force 4 ti 4200 besteld was in duitsland maar dat duurde wel ff....Toen ik hem had (g-force4 ti4200) kreeg ik zo ongeveer het probleem dat mijn pc vast liep in games als ik een tijdje speelde dat wert steeds erger...Toen had ik mijn snelheid op 1200+ zettte toen werkte het weer normaal (alleen grafische wat slechter) en dit ging een hele tijd goed maar nu loopt ie ook vast in games op 1200 mhz niet zo snel maar het loopt wel na een tijdje vast..
Toen probeerde ik weer een keer naar 1900 tezette maar hij kwam niet eens windows in :X ik schroef me kast open toen werkte het wel om naar windows tegaan :? maar dat werkte heeeel onstabiel en liep zo vast (heb ik misschien meer cooling nodig ?)
(want ik heb geen casefans...maar wel een een standart cpu cooler maakt een teering herrie) weer een tijd later kom ik niet eens met 1900mhz windows in |:( wat een ramp...
me cpu is rond de 60 graden

weet iemand hoe dit komt? :'(

Al vast bedankt _/-\o_ _/-\o_

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 12:19:

..knip...

(want ik heb geen casefans...maar wel een een standart cpu cooler maakt een teering herrie) weer een tijd later kom ik niet eens met 1900mhz windows in |:( wat een ramp...
me cpu is rond de 60 graden

weet iemand hoe dit komt? :'(

Al vast bedankt _/-\o_ _/-\o_
doe eens een gok? zit je koeler er goed op? maakt hij goed contact met je CPU, niet teveel pasta?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Denk dat je een andere koeling kan kopen en de airflow moet gaan verbeteren want die 60 kan wel stukken omlaag. Kijk ook eens in de bios of de functie cpu warning temp aanstaat, en als die aanstaat uitzetten of op een hogere warde zetten.

Right for all the wrong reasons.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38
sorry hoor, maar 60 graden mag nog geen probleem zijn voor een AMD om zo instabiel te worden!

Is je geheugen wel goed?

Stop chasing the dream, you're already living it

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Je heb zelf het antwoord al gegeven, je heb gewoon extra/betere koeling nodig..

Learn something new every day.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het lijke me meer dat je nieuwe grafische kaart meer power vraagt dan je GF2 en in dat geval is het een voedingsprobleem lijkt me :)

Geheugen lijkt me een beetje irrelevant sinds dat het gebeurt wanneeer er een andere videokaart in gestopt wordt.

C:\>_

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Qosmic schreef op 29 mei 2003 @ 12:24:
sorry hoor, maar 60 graden mag nog geen probleem zijn voor een AMD om zo instabiel te worden!

Is je geheugen wel goed?
Het is best mogelijk dat hij geen on-die tempmonitoring heeft en dus die 60 graden best wel eens 75-80 op de die kunnen beteken :o Dat is wel wat hoog.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

..fannetje onderaan aan de voorkant in je kast.

Als het goed is zit er al een fannetje achter in je kast.

En de airflow zou stukken moeten verbeteren!

Check even of er geen stof op verkeerde plaatsen gekropen is...kan ook dodelijk zijn!

[ Voor 23% gewijzigd door swampy op 29-05-2003 12:29 ]

There is no place like ::1

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Qosmic schreef op 29 May 2003 @ 12:24:

Is je geheugen wel goed?
hij komt niet voorbij posten, dan heeft hij deze temp dus in zijn BIOS gezien en is dat zn cold boot temp, nou dan kan je wel raden wat er gebeurd als je CPU moet gaan werken....

Ik denk dus nogsteeds een hittprobleem :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 12:19:weer een tijd later kom ik niet eens met 1900mhz windows in |:( wat een ramp...
Is dit een 'verspreking', of heb je de XP1900 echt op 1900MHz gezet :? Een XP1900 hoort namelijk op ongeveer 1600MHz te draaien....dus dan is 1900mhz al een leuke overclock, maar logischerwijs niet stabiel zonder voltage-verhoging.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweeke op 29-05-2003 12:33 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tweeke schreef op 29 mei 2003 @ 12:33:
[...]
Is dit een 'verspreking', of heb je de XP1900 echt op 1900MHz gezet :? Een XP1900 hoort namelijk op ongeveer 1600MHz te draaien....dus dan is 1900mhz al een leuke overclock, maar logischerwijs niet stabiel zonder voltage-verhoging.... :)
+ een beetje behoorlijke koeling :P

Verwijderd

Topicstarter
Tweeke schreef op 29 May 2003 @ 12:33:
[...]
Ik heb een amd 1900+ 1600 mhz ;)

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 29 May 2003 @ 12:27:
..fannetje onderaan aan de voorkant in je kast.

Als het goed is zit er al een fannetje achter in je kast.

En de airflow zou stukken moeten verbeteren!

Check even of er geen stof op verkeerde plaatsen gekropen is...kan ook dodelijk zijn!
is goed, laat ik is case fans kopen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omdat je het probleem ondervindt sinds de vervanging van de GF2 door een GF4, zou ik het probleem eerder in de voeding zoeken. Een cheapass 300W voeding bijvoorbeeld kan hier namelijk aan bewzijken :)

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen B)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 29 May 2003 @ 12:56:
Omdat je het probleem ondervindt sinds de vervanging van de GF2 door een GF4, zou ik het probleem eerder in de voeding zoeken. Een cheapass 300W voeding bijvoorbeeld kan hier namelijk aan bewzijken :)

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen B)
mijn voeding die ik nu heb heeft 300 W merk weet ik niet messischien een ATX2.03P4?...Maar hoe komt het dan dan het steeds erger word nu kan ik niet eens meer met de snelheid van 1900+ windows in :? is er iets kapot dat steeds erger word ?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 17:10:
[...]

mijn voeding die ik nu heb heeft 300 W merk weet ik niet messischien een ATX2.03P4?...Maar hoe komt het dan dan het steeds erger word nu kan ik niet eens meer met de snelheid van 1900+ windows in :? is er iets kapot dat steeds erger word ?
Nee dat kan geen merknaam zijn ;). Het lijkt me toch meer een warmteprobleem dan van de voeding.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Omdat die dan meer stroom vreet, hij draait dan op hogere snelheid he :)

Koop nieuwe voeding en verbeter je koeling en dan moet het weer werken

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Thnx all weet genoeg >:)
Ik ga een nieuwe voeding probeere als het lukt koop ik ereen!
Casefans koop ik zo en zo en een nieuwe CPU cooler omdat het een stofzuiger is.

En dan maar hopen dat het werkt :+

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Efkes een paar kleine onderdeeltjes en het zou inderdaad beter moeten zijn....laat ons weten of het geholpen heeft!

There is no place like ::1

Pagina: 1