Probleem met telefoonverkeer na aansluiting ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Sinds ik mijn Demon ADSL aansluiting heb knalt mijn telefoon er regelmatig uren uit :( Al drie keer met KPN gebeld, ondertussen is mijn lijn 6 keer doorgemeten, en zelfs zonder dat er iets is aangesloten krijgen ze een storing. En maar zeggen dat het binnenshuis is ;( Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn ADSL verkeerd is aangesloten, maar ik heb maar twee punten in huis waar dat kan. 1 in mijn meterkast (grote blauwe kabel met daarboven een rj11 aansluiting, hier zit de splitter nu dus op, dit is volgens mij het ISRA-punt) en een wandcontactdoos in mijn woonkamer (waarvan ik niet weet waar de aansluiting vandaan komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/splitter.jpg

Dit plaatje heb ik trouwens van internet gepikt, die aansluiting die hier naar ISDN loopt heb ik dus niet (gewoon analoge lijn).
Het enige wat ik raar vind is dat er iedere keer een andere foutmelding komt tijdens de lijnmeting. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn :?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het zou kunnen zijn dat je teveel ruis op je kabel hebt, mogelijk door brakke bekabeling of stekkers. Loop al je kabels na met een multimeter om te kijken of er geen kabelbreuken inzitten, en bekijk je stekkertjes of die geen vieze plekken vertonen (corrosie op de contactpunten).

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
HunterPro schreef op 29 May 2003 @ 12:16:
Het zou kunnen zijn dat je teveel ruis op je kabel hebt, mogelijk door brakke bekabeling of stekkers. Loop al je kabels na met een multimeter om te kijken of er geen kabelbreuken inzitten, en bekijk je stekkertjes of die geen vieze plekken vertonen (corrosie op de contactpunten).
Dat kan ik nog proberen inderdaad, maar hoe kan het dat zelfs als er geen kabel behalve de telefoon is aangesloten er ook storingen op die lijn zijn?