Toon posts:

audio doorlussen met Miro/Pinnacle studio PCTV ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Miro PCTV.
In het boekje staat dat je de audio kunt doorlussen.
Ik wil mijn cd-romspeler-audio doorlussen, en daarmee die cd-audio en het tv-geluid intern op de interne (cd-)audio-ingang van het moederbord aansluiten, om zo de externe line-ingang vrij te houden.

Maar het lukt niet!

Ik verbind de audio van de cdrom met st6 op de pctv-kaart. Dat is de internal audio input. (Helaas is ook niet duidelijk hoe je de steker moet draaien: rood aan 4 of aan 1). Ik verbind een ander audio-kabeltje vanaf st7 (internal audio output) met de audioaansluiting op het moederbord (opnieuw: moet rood links of rechts zitten???).

Resultaat: nul komma nul.

Weet iemand wat er fout is gegaan? Moet ik PCtv starten? Vergis ik mij totaal?

ThanX
Auggie
Iets anders: ik wilde zowel mijn cdromspeler als mijn brander met hun audioaansluiting op het moederbord aansluiten. Op het moederbord zitten ook twee aansluitingen: een grotere en een kleinere vierpolige. Echter: ik kan maar één apparaat tegelijk aansluiten! Of de een of de ander op de ene of de andere aansluiting: alles werkt, maar twee tegelijk niet! Hoe kan dat?

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

start eerst pctv en kijk daarna bij de audio eigenschappen en controleer of alles aan staat ( line in, wave ect. ) als alles al geselecteerd staat probeer dan ook is om bij de audio eigenschappen alles uit te zetten en daarna weer aan
Dat probleem komt bij mij ook wel eens voor

Specs Computer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden: je moet PCTV starten. Daarna moet je rechtsklikken op het scherm, naar Settings, en CD/AUX selecteren in plaats van 'mono tv'.
Je kunt dus niet naar een cd luisteren zonder de pctv te starten: LASTIG. Daar schiet je dus niet veel mee op.

De enige oplossing is om twee audiosnoertjes te nemen, elk doormidden te snijden, en ze met een splitter (is drie weerstandjes) of een schakelaar samenvoegen tot een enkel snoertje, en dat op de audio-ingang van je moederbord aansluiten. Pas dan kun je je cd's op je brander en op je cd-romspeler, en ook de PCTV luisteren.

Is there another solution?

Verwijderd

Les 1 in de Audiologie:
Rood=Rechts!:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 november 2000 12:58 schreef KIP het volgende:
Les 1 in de Audiologie:
Rood=Rechts!:)
OK, maar helaas staat bij de aansluitpennen nergens rechts of links vermeld! Alleen 1, 2, 3, 4 :(
2 en 3 zijn de '0'