Toon posts:

[WinXP] Crash bij afspelen animaties en spellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn video kaart geeft problemen. Weet alleen niet of het nu aan de drivers ligt of dat de videokaart niet goed is?

Het is een nVidia Geforce 2 MX 400. Met de nieuwste drivers van Nvidia (Detornator) en ook iets oudere drivers loopt de pc bij spellen na een tijdje vast, geeft een blauw scherm en vervolgens in het spel weg. Ook het bladeren in verkenner, waar animaties bij verschijnen (veelvoorkomende taken) kan de pc helemaal freezen en moet ik dus rebooten. Met BSOD guide kom ik er ook niet uit.

Als ik de Microsoft Windows Publisher Driver gebruik (standaard) dan heb ik alleen last van spellen die terugcrashen naar de desktop. Maar zelfs dit is al zeel iritant. Ook kan ik met deze driver geen gebruik maken van de TV Out. Deze Windows driver geeft geen blauwe schermen met geheugendumps.

Weet iemand of het nu aan de videokaart ligt? Of is een specifieke driver hier de oplossing?

De rest van de specs:

HP Pavilion 7950 ( ouders pc )
AMD Athlon 1.3 Ghz
60 gig schijf
256 MB Ram
Meer specs lijken me niet nodig. En owjah de AC97 driver is helemaal up to date.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Heb je al een andere videokaart geprobeerd :? Lijkt me de meest makkelijke manier om er achter te komen dat het aan je videokaart ligt.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Check ook even je geheugen: www.memtest86.com :)

edit:
even de titel iets duidelijker gemaakt

[ Voor 37% gewijzigd door Han op 29-05-2003 13:33 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
andere videokaart ga ik binnenkort even proberen...
wel lastig om mn topic terug te vinden...
Ik ga nu even de memtest uitvoeren...

edit:
geheugen test is nog bezig :X duurt nog wel even denk ik :D

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet wachten op de geheugentest. Duurt me veels te lang. Daar licht het zeker niet aan. (zeer zeker).

Iemand nog andere oplossingen?

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ouwe drivers installeren? Soms gebeurt het dat er bugs in de nieuwe zitten! Dus probeer een oude! Maar heb je ook geen problemen met DirectX??? Of als je DirectX opent en je videokaart test werkt het dan goed of geeft hij een fout? :?

(INFO: Om in directX te komen typ in UITVOEREN dxdiag)

Suc6

[ Voor 52% gewijzigd door serhat op 29-05-2003 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dxdiag al zo vaak gedraait. Alle testen werken en ook het laden van het programma gaat goed.

Verwijderd

Topicstarter
Na het wegbrengen van de pc zijn ze hem gaan onderzoeken. Ze konden niks vinden daar bij de technische dienst dus ik vertel dat het waarschijnlijk aan de videokaart lag.

Meneer de "ik-werk-bij-een-computer-winkel-dus-weet-het-wel-beter-dan-jou" ging me vertellen dat alles goed werkt en dat er niks aan de hand was en dat ze de pc dan maar moesten testen. Het kon volgens hem overal wel aan liggen en in het minst kleine geval aan de videokaart.

Bellen ze 3 dagen later op dat de videokaart te warm werd en dat ie naar HP moet worden opgestuurd. Dit gaat 7 a 8 weken duren.

En dat terwijl het inzetten van een nieuwe videokaart de oplossing is. En dit noemen ze garantie?

Bijdehandte Nerds (Schutte Systems Lemelerveld)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 20:37 . Reden: added name of company ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ja, maar een nieuwe videokaart erin stoppen kost hun geld ofzo. Slechte service inderdaad, je moet gewoon een vervangend product eisen. Volgens de nederlandse wetgeving zijn zij aansprakelijk, niet de fabrikant. De fabrikant heeft jou immers niks verkocht.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 30 juni 2003 @ 22:20:
Ja, maar een nieuwe videokaart erin stoppen kost hun geld ofzo. Slechte service inderdaad, je moet gewoon een vervangend product eisen. Volgens de nederlandse wetgeving zijn zij aansprakelijk, niet de fabrikant. De fabrikant heeft jou immers niks verkocht.
Jah het werd nog veel gekker toen ik vroeg of ze er wel een nieuwe videokaart in konden stoppen als ik ander type wou en of dat geld zou gaan kosten. Tuurlijk kon dat voor X euro. Maar onder de garantie ff een andere videokaart erin zetten kan niet.

Volgens hun is de service van HP uit bla bla nu moet ik 8 weken wachten voor een handeling die binnen 1 minuut is geschied. Namelijk het vervangen de videokaart. 8)7

Verwijderd

Ik vind 8 weken wel heeel erg lang ja :( . Als ik zo behandelt zou worden door een winkel zou ik daar nooit meer iets kopen :( :(, en zo vooral bij het ophalen van de pc goed de waarheid vertellen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het omhoogschoppen van dit oude topic. De videokaart is vervangen bij HP maar het probleem blijft, de pc crasht vaak na een bepaalde tijd en dan bevriest de hele pc? Weet iemand of dit aan de videokaart kan liggen? Ik ben van plan om er tijdelijk de videokaart van mn andere pc in te doen en te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

Bij de vorige videokaart die vervangen werd zeiden ze dat deze te warm werd, nou heb ik het idee dat het me deze videokaart net zo is. Moet ik dit gaan koelen ofow? Ik heb geen zin om weer mn pc 7 weken kwijt te zijn aan HP.
Pagina: 1