Ej,
ik heb sinds dinsdag een Sony Cliè PEG NZ90 maar om er op te kunnen internetten moet het via Bluetooth of Wireless Lan. Maar nu zat ik met de search te zoeken en met google als het met een USB Cradle kan. Maar dat het niet echt kan, wel via PPP proggies maar die werken niet met deze PDA. Dus ben ik maar zelf even aan de slag gegaan.
Met mun PDA kan ik nu wel alles ontvangen maar niet verzenden. Dus mailtjes komen zo binnen maar ik kan bv niet verzenden, het wil wel maar dan blijft ie bij de 9K hangen en dan krijg je naar 2 mins een timeout
Wat ik gedaan heb is;
1. Ga naar Prefences op je PDA en kies dan Network
2. Vul dan vervolgens deze gegevens in;
Bij Service kies uit Windows RAS
Bij Username vul je je windows login in
Bij Password je paswoord van je windows login
Bij Connection kies je Cradle/Cable
3. Druk dan op Details en vul dan deze gegevens in;
Connection Type; PPP
Idle Timeout; Never
Query DNS; Uitvinken zodat je het zelf kan invullen en vul daar 1 van je ISP's DNS in
IP Address; Ook uitvinken en vul hier bv een IP in van 192.168.2.21
Nu druk op OK dit was het PDA gedeelte, en nu het windows gedeelte.
Ga naar Start->Instellingen->Configuratie Scherm->Netwerk Verbindingen
Maak nu een nieuwe verbinding aan; Druk op volgende en vink 'Een Geadvenceerde verbinding instellen' aan druk nu 2x op Volgende.
Vink nu aan je RAS adapter aan en druk op volgende. De volgende stap is om particulieren op je VPN toetestaan, vink daar gewoon 'Geen virtuele etc..' aan en druk op Volgende.
Nu kan je een speciale user added voor je palm of gewoon standaart je windows login en pass gebruiken. Wat je dus in hebt gesteld bij je PDA network! Vink die gene aan die je xs wilt laten hebben, en druk op volgende.
Nu bij deze stap kies de eigenschappen van TCP/IP, en vul dit dan in;
Van: 192.168.2.20
T/m: 192.168.2.21
en druk dan op OK en Volgende en als laatste Voltooien.
Nu ga weer naar Start->Instellingen->Configuratie Scherm->Netwerk Verbindingen
En je ziet nu een extra Icoon met de naam 'Binnen komende verbindingen'
Nu ga naar Prefences -> Network op je PDA en druk op Connect. als het goed is moet hij vebonden zijn. Tenminste bij mij wel
en Bij je netwerk op je windows pc krijg je nog een extra icoon dat ie met PPP bezig is.
Nu kan je alleen nog maar inkomende mail ontvangen, ik ben nu dus bezig om er gewoon mee te kunnen internetten en mail mee te kunnen versturen via de USB Cradle. Maar als je het bv probeert dan kan hij niks zenden en krijg je een timeout
Dus misschien iemand nog IDén ?
ik heb sinds dinsdag een Sony Cliè PEG NZ90 maar om er op te kunnen internetten moet het via Bluetooth of Wireless Lan. Maar nu zat ik met de search te zoeken en met google als het met een USB Cradle kan. Maar dat het niet echt kan, wel via PPP proggies maar die werken niet met deze PDA. Dus ben ik maar zelf even aan de slag gegaan.
Met mun PDA kan ik nu wel alles ontvangen maar niet verzenden. Dus mailtjes komen zo binnen maar ik kan bv niet verzenden, het wil wel maar dan blijft ie bij de 9K hangen en dan krijg je naar 2 mins een timeout
Wat ik gedaan heb is;
1. Ga naar Prefences op je PDA en kies dan Network
2. Vul dan vervolgens deze gegevens in;
Bij Service kies uit Windows RAS
Bij Username vul je je windows login in
Bij Password je paswoord van je windows login
Bij Connection kies je Cradle/Cable
3. Druk dan op Details en vul dan deze gegevens in;
Connection Type; PPP
Idle Timeout; Never
Query DNS; Uitvinken zodat je het zelf kan invullen en vul daar 1 van je ISP's DNS in
IP Address; Ook uitvinken en vul hier bv een IP in van 192.168.2.21
Nu druk op OK dit was het PDA gedeelte, en nu het windows gedeelte.
Ga naar Start->Instellingen->Configuratie Scherm->Netwerk Verbindingen
Maak nu een nieuwe verbinding aan; Druk op volgende en vink 'Een Geadvenceerde verbinding instellen' aan druk nu 2x op Volgende.
Vink nu aan je RAS adapter aan en druk op volgende. De volgende stap is om particulieren op je VPN toetestaan, vink daar gewoon 'Geen virtuele etc..' aan en druk op Volgende.
Nu kan je een speciale user added voor je palm of gewoon standaart je windows login en pass gebruiken. Wat je dus in hebt gesteld bij je PDA network! Vink die gene aan die je xs wilt laten hebben, en druk op volgende.
Nu bij deze stap kies de eigenschappen van TCP/IP, en vul dit dan in;
Van: 192.168.2.20
T/m: 192.168.2.21
en druk dan op OK en Volgende en als laatste Voltooien.
Nu ga weer naar Start->Instellingen->Configuratie Scherm->Netwerk Verbindingen
En je ziet nu een extra Icoon met de naam 'Binnen komende verbindingen'
Nu ga naar Prefences -> Network op je PDA en druk op Connect. als het goed is moet hij vebonden zijn. Tenminste bij mij wel
Nu kan je alleen nog maar inkomende mail ontvangen, ik ben nu dus bezig om er gewoon mee te kunnen internetten en mail mee te kunnen versturen via de USB Cradle. Maar als je het bv probeert dan kan hij niks zenden en krijg je een timeout
Dus misschien iemand nog IDén ?