Zllman HP80 voorzien van papst fan

Pagina: 1
Acties:

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
aangezien het buiten warmer wordt, en mijn vid kaart het ook wel erg warm krijgt wil ik een extra fan plaatsen op de vid kaart, of in debuurt

wie kan me vertellen hoe die te monteren?
evt. met een fototje?

bvd

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Tja de echte tweakers bedenkt dit gewoon zelf 8)7 je kunt er een aan de zijkand er tegen aan paten blazen of je pakt een 6x6 of 8x8 en je schroeft die in de heatsink. tegen het lawaai laat je die gewoon @ 7 of 5 volt draaien.

Voortaan ff zelf nadenken dit had je ook zelf kunnen bedenken gok ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 29-05-2003 09:28 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 06:21
Gewoon z'on dekseltje dat normaal voor een pci slot zit ombuigen ! Kan je zo een fan dan aan monteren .... (BTW beetje search vraag....)

Tip:

Zoek op "fan voor videokaart", meer dan 8000 resultaten !

[ Voor 23% gewijzigd door Vold op 29-05-2003 09:31 ]

Verwijderd

Je kan ook voor een paar euro's een slotkoeler kopen, kan je makkelijk onder je videokaart plaatsen :)

Deze Q-tec vond ik bij Informatique, maar ze zijn er ook van zo'n zes euro. En bij de Mediamarkt liggen ze ook (als je er toevallig eentje in de buurt hebt zitten).

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/565254.gif

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 10:59:
Je kan ook voor een paar euro's een slotkoeler kopen, kan je makkelijk onder je videokaart plaatsen :)

Deze Q-tec vond ik bij Informatique, maar ze zijn er ook van zo'n zes euro. En bij de Mediamarkt liggen ze ook (als je er toevallig eentje in de buurt hebt zitten).

[afbeelding]
Nadeel is dat deze vaak veel herrie maken en dan verdwijnt het nut van die zalman heatsink ;)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat mij het simpelste lijkt is gewoon een koeler in je zijkant maken ter hoogte van je zalman. Dan koel je niet alleen die maar ook nog de rest van je pc. 2x zo efficient.

Verwijderd

JaY- schreef op 29 May 2003 @ 11:21:
[...]

Nadeel is dat deze vaak veel herrie maken en dan verdwijnt het nut van die zalman heatsink ;)
Ow, ik dacht dat dat wel meeviel omdat ze in een soort van behuizing zitten...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gewoon van zalman zo'n 92mm fan aan een beugel kopen, zoeen die ook bij bijvoorbeeld de 6000 en 6500 waaier cpu-koelers wordt geleverd...
Linkjes:
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga3.htm
en
http://www.zalman.co.kr/english/product/fb123.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Kippenijzer op 29-05-2003 18:10 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 18:01:
[...]

Ow, ik dacht dat dat wel meeviel omdat ze in een soort van behuizing zitten...
Ja.... maar die behuizing kan natuurlijk ook mee trillen en als een soort 'klankkast' dienen.... dus geluid maken.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Je kan ook voor een paar euro's een slotkoeler kopen, kan je makkelijk onder je videokaart plaatsen
Juist, en dan zuigt hij ook meteen "frisse" (18 tot 22 graden ofzo) kamer lucht aan tegen je video kaart. Wordt het misschien wel een beetje stoffig na een half jaar, of hebben de slot-fans ook een stoffilter?
Gewoon van zalman zo'n 92mm fan aan een beugel kopen, zoeen die ook bij bijvoorbeeld de 6000 en 6500 waaier cpu-koelers wordt geleverd...
Hm, dat is inderdaad wel mooi ja.

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2003 18:34 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Yokozuna schreef op 29 May 2003 @ 18:31:
[...]

Juist, en dan zuigt hij ook meteen "frisse" (18 tot 22 graden ofzo) kamer lucht aan tegen je video kaart. Wordt het misschien wel een beetje stoffig na een half jaar, of hebben de slot-fans ook een stoffilter?

[...]
Hm, dat is inderdaad wel mooi ja.
Frisse lucht tegen je videokaart aan zuigen, dat vind ik wel erg knap. 8)7

btw geen slotkoeler, dit zijn meestal centrifugaal-fans en die zuigen alleen maar de lucht uit je kast en daar heeft je kaart helemaal niks aan.
Door Kippenijzer - Thursday 29 May 2003 18:08

Linkjes:
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga3.htm
en
http://www.zalman.co.kr/english/product/fb123.htm
'kopen'?! Zoiets maak je gewoon zelf toch zeker?! :P
Je kan je strd fan verwijderen en dan een groter, beter exemplaat er tegen aan te plaatsen door bv met tie-wraps.

Alleen ik denk dat het weinig uit zal maken dat je een beter fan plaatst, een beter heatsink is veel effectiever, maar wel weer duurder, ingewikkelder..

Use the Search Luke...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Tipje: zet de fan op de achterkant van de kaart. De heatpipe koelt beter dan wanneer je de voorkant koelt.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Frisse lucht tegen je videokaart aan zuigen, dat vind ik wel erg knap.
hehehehe. Hij zuigt frisse lucht uit de kamer, en blaast deze tegen de videokaart :) Voila monsieur.
een beter heatsink is veel effectiever
Beide zijn effectief :)

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2003 19:10 ]

Verwijderd

Heb je toevallig ook een zalman cpu koeler, en dan eentje met zo'n stang naar de pci-sloten? Die kun je ook heel mooi gebruiken om een fan vlak boven je videokaart te hangen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:05 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Yokozuna schreef op 29 May 2003 @ 19:09:
[...]

hehehehe. Hij zuigt frisse lucht uit de kamer, en blaast deze tegen de videokaart :) Voila monsieur.
Silentpuma schreef op 29 mei 2003 @ 18:53 :
btw geen slotkoeler, dit zijn meestal centrifugaal-fans en die zuigen alleen maar de lucht uit je kast en daar heeft je kaart helemaal niks aan.
Volgende keer beter lezen vrind... Zo`n fan kan alleen lucht UIT JE CASE zuigen, anders niet. :/

En een goed heatsink is zeker wel belangrijk bij het verspreiden/afvoeren van de hitte, VEEL meer dan een goede fan erop. Kijk maar naar zo`n Zalman flower koeler, lekker groot en een langzame fan erop = goede prestaties.

Use the Search Luke...

Pagina: 1