• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
ik wil graag een digitale camera en dan eentje zo klein mogelijk nu ben ik alle foto zaakjes afgeweest en ik kan hier in Leeuwarden nergens de Casio Exilim EX-Z3 vinden.
Nu lijkt de Pentax Optio S er erg veel op en die is hier wel te koop maar dat ding kost me hier 499 pleuro (gratis cardreader erbij).

In de pricewatch staat de Casio voor 407 euro, maar als ik hem bestel en er gaat iets stuk of er is iets mee (in de garantie periode) moet ik dat ding terug sturen :(

Wat en wie heeft er ervaringen mee (je hebt iets gekocht online en ging stuk hoe werd dat verder afgehandeld?)

Ik wil perse een van deze twee cameratjes kopen gewoon omdat ze lekker klein zijn en beide beina dezelfde functies hebben :) hoewel de Pentax Optio S een optie heeft voor timelapse fotografie :9~

die van hen is mooi....

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 10:20
je kan er beter even bij zetten bij welke winkel je het wilt kopen, want geen winkel is hetzelfde op internet. Heb je trouwens de pricewatch wel goed bekeken? veel winkels hebben toch Reakties eronder staan over hoe mensen wat besteld hebben, en hoe het is afgehandeld?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
sarcast schreef op 29 mei 2003 @ 02:48:
je kan er beter even bij zetten bij welke winkel je het wilt kopen, want geen winkel is hetzelfde op internet. Heb je trouwens de pricewatch wel goed bekeken? veel winkels hebben toch Reakties eronder staan over hoe mensen wat besteld hebben, en hoe het is afgehandeld?
lijkme niet zo moeilijk: bij de goedkoopste natuurlijk >:) -->Qonline computers webshop

Ennu verkopen ze wel iets? heb net willekeurig ff geken maar geen recensies zowel bij de camera's als videokaarten/printers.

hmmm verdacht... mmmja veel mensen hebben dat ding gekregen wat ze besteld hebben en zijn de naam van de winkel alweer kwijt zo krijgen ze nooit recensies erop natuurlijk :(

die van hen is mooi....

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:52

Nitai

Live the life you love.

http://www.tweakers.net/shopsurvey/3092 ik denk dat je beter moet kijken....en shopsurvey heet zoiets

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:42

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Denk eraan: goedkoop kan zeer zeker duurkoop worden. Als jij nu een apparaat bij de goedkoopste zaak ver weg koopt en je daar bijvoorbeeld 30 euro mee bespaart t.o.v. een zaak in de buurt, dan is dat best leuk. Maar hoe zit het met die service van die zaak? Als de zaak om de hoek zit, dan kun je zo naar binnen lopen. Dat zijn allemaal factoren die meespelen, dus de shopsurvey is ook handig. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Smarron

The bend

Ik kijk altijd als eerste naar de goedkoopste shop, direct daarna bekijk ik de reacties en de waardering van de mensen die daar hebben gekocht. Zijn de ervaringen over het algemeen positief tot zeer positief zal ik daar kopen. Anders niet.

En er staan altijd wel een paar winkels tussen met goede waarderingen die niet al te duur zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik heb al twee pjoeter-produkten online gekocht: een Maxtor 40GB schijf en een PowerShot A60 van Canon; en dat ging beide prima. Ik had ze allebei binnen enkele werkdagen hier, dus daar valt niks over te klagen in dat opzicht. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de levertijd van de leverancier; daar kan een webshop vaak ook niks aan doen als er een leveringsprobleem is. Dus daar moet je geluk mee hebben I guess. Zolang je het onder rembours doet is het risico gering dat je van een koude kermis thuiskomt; qua levering gezien.

Verder is het grote nadeel natuurlijk dat je 'em moet opsturen als hij stuk gaat zoals al eerder is gezegd. Je hebt helaas niet het gemak om persoonlijk even polshoogte te nemen bij de desbetreffende winkel hoe de vorderingen zijn. Waarschijnlijk moet je 'em ook nog aangetekend opsturen, dus dat kost dan nog het een en ander. Je wilt immers dat je produkt veilig aankomt hè.

Ik heb het vooral voor het gemak gedaan. Nou jah, dat de producten rond de 30-40 pleuro's goedkoper waren dan de lokale shops hier was ook wel kool natuurlijk. :P En dat ze ooit stuk gaan, dat ik neem ik maar voor lief. Die kans is immers toch niet erg groot, maar wel aanwezig. ;)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als je camer akapot gaat heb je hem sneller terug wanneer je hem zelf direct naar de fabrikant stuurt in plaats van eerst naar de winkel. Het nadeel van het kopen van digitale camera's via internet is dat je niet kan controleren of er defecte pixels op het LCD of CCD zitten, vraag vantevoren of ze het willen controleren, of dat je hem terug kan sturen wanneer je ze zelf ontdekt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Johnny schreef op 29 May 2003 @ 14:22:
Het nadeel van het kopen van digitale camera's via internet is dat je niet kan controleren of er defecte pixels op het LCD of CCD zitten, vraag vantevoren of ze het willen controleren
Zij krijgen gewoon de produkten van de fabrikant, die hebben dan op hun beurt hun standaardtesten erop uitgeleefd en een bepaalde goedkeuring gegeven dat ze mogen worden verkocht volgens bepaalde normen. Ik denk niet dat een webshop zo'n ding nog eens gaat testen als een klant dat wil. Het is gewoon leveren en betalen (of andersom kan ook :P ) en meer niet. Das nou eenmaal het risico.

Veel webshops zijn gewoon grote magazijnen waar de orders erin en eruit vliegen in een mum van tijd, met een kleine administratie ofzo waar alles word geregistreerd; en calls worden aangenomen. Die houden zich niet op aan testen.

Verwijderd

Je kan gekochte producten... mits je in bezit ben van betalingsbewijs... ter reparatie aanbieden bij elke officiele (merk) dealer...,

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:39
heb zelf een gsm online gekocht... kreeg de bekende t-mobile probs en teruggestuurd (verzekerd). gister hebben ze em op de post gedaan, dus morgen krijg ik em weer.
dus in principe geen probleem om via webwinkel te bestellen. verder kan je idd ook bij iedere officiele dealer je apparaat laten repareren.
Pagina: 1