Mijns inziens is deze flame. Zo niet hoor ik het graag van jullie.
Ik kan nergens iets vinden dat Otis het in zijn reactie heeft over een deel van de linux-gebruikers. Hij zegt dus niet dat hij zich ergert aan het "onprofessionele gedrag" van dat specifieke deel van de linuxgebruikers, maar hij verwijt het onprofessionele gedrag aan de gehele linux-community: iedereen die linux gebruikt dus.
Het tweede punt is dat hij het heeft over de reactie van de linux-gebruiker. Het is maar de vraag of het allemaal wel linuxgebruikers zijn. Ik denk dat er meer windowsgebruikers bij zijn persoonlijk (omdat windows nu eenmaal meer marktaandeel heeft). Hij schuift al het "onprofessionele" gedrag af op alle linuxgebruikers.
Derde punt is dat er niet onderbouwd wordt waarom het onprofessioneel is. Men in ontevreden over SCO, dat is niet raar.
Vierde punt is dat het aanvallend is en geen inhoudelijkheden bevat die nog niet gemeld zijn in de draad. Verder komen er een aantal scheldwoorden aan te pas.
Maar ik twijfel eigenlijk of het wel -1 is, eerder 0-flamebait denk ik. Het is namelijk denk ik niet bewust een flame, maar eerder een uiting van onbegrip oid.
Edit:
Ach, het was al laat. Zelfs vergeten er een link bij te zetten
0-overbodig vind ik het meest logische voor deze post.
Het is flame omdat het generaliserend en discriminerend is naar alle linux gebruikers.Ik vind het gezeik op SCO nogal raar. Het gaat om contracten, niet om copyrights (zie de response van SCO op de Novell melding), en ten eerste heeft NIEMAND de details van die contracten en ten tweede heeft NIEMAND de SCO sourcecode dus kan niet oordelen of wat SCO zegt dat waar is ook waar is.
Echter, wat zie je? Men beweert uit volle borst dat waar het in deze rechtzaak om draait, ONZIN is. Hallo? Op wat voor grond? Geen!
Ze beseffen het niet, maar de zeer onprofessionele, agressieve houding die de Linux-gemeenschap zich nu aanmeet doet hen geen goed, en brengt ook de open source gemeenschap geen goeds. Het was even leuk, die reacties, maar dat hebben we nu wel gezien. Het wordt tijd dat ook de Linuxgemeenschap in gaat zien dat het hier allang niet meer om liefdadigheid gaat maar gewoon om knikkers en contracten en dat het alleen daar om draait in de harde zakelijke wereld.
Heeft een van de schreeuwerts die roept dat SCO een clubje eikels is ooit bij stilgestaan dat Sun met hun Java zaak tegen microsoft exact hetzelfde hebben gedaan? Toen waren de Linux-aanhangers erg blij dat MS verloor.
Als er ook maar een spatje twijfel is over vermeend gebruik van GPL-ed code, staat iedereen op zn achterste benen. Nu een ander dat eens doet is het onzin en belachelijk.
Geeft meteen aan dat de aanhang van Linux iig nog niet rijp is voor de harde zakenwereld, waar het niet gaat om de beste techniek, maar om wie de scherpste contracten sluit, wie het slimste de deals maakt. Ook begrijpen ze nu ineens niet dat een afspraak tussen 2 bedrijven er 1 is tussen 2 bedrijven, en dus wanneer een van beide die afspraak schendt, de ander naar de rechter stapt normaliter.
Ik kan nergens iets vinden dat Otis het in zijn reactie heeft over een deel van de linux-gebruikers. Hij zegt dus niet dat hij zich ergert aan het "onprofessionele gedrag" van dat specifieke deel van de linuxgebruikers, maar hij verwijt het onprofessionele gedrag aan de gehele linux-community: iedereen die linux gebruikt dus.
Het tweede punt is dat hij het heeft over de reactie van de linux-gebruiker. Het is maar de vraag of het allemaal wel linuxgebruikers zijn. Ik denk dat er meer windowsgebruikers bij zijn persoonlijk (omdat windows nu eenmaal meer marktaandeel heeft). Hij schuift al het "onprofessionele" gedrag af op alle linuxgebruikers.
Derde punt is dat er niet onderbouwd wordt waarom het onprofessioneel is. Men in ontevreden over SCO, dat is niet raar.
Vierde punt is dat het aanvallend is en geen inhoudelijkheden bevat die nog niet gemeld zijn in de draad. Verder komen er een aantal scheldwoorden aan te pas.
Maar ik twijfel eigenlijk of het wel -1 is, eerder 0-flamebait denk ik. Het is namelijk denk ik niet bewust een flame, maar eerder een uiting van onbegrip oid.
Edit:
Ach, het was al laat. Zelfs vergeten er een link bij te zetten
0-overbodig vind ik het meest logische voor deze post.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 11:51 ]