Ik wil een aantal honderd mailaccounts migreren. Nadeel is dat de eigenaar van de server nooit gegevens van accounts heeft bijgehouden. De software waar het nu op draait is Sendmail 3.0 for NT. Passwords zijn daar in een config file ge-encrypt en onmogelijk om terug te coderen. Ik heb in het verleden een soortgelijke voorbereiding getroffen en hetzelfde probleem, met wat minder accounts gelukkig maar die provider had van accounts uit de beginperiode geen wachtwoorden meer. Dit was te overzien omdat het om nog geen 150 accounts ging. Maar om nou honderden accounts van wachtwoord te wijzigen heeft niet mijn voorkeur. Ik heb toen der tijd al contact gehad met Sendmail maar zij willen niet meewerken aan het eventueel decoderen.
Nu wil ik dus die wachtwoorden op de server waar Sendmail 3.0 draait het liefste opvangen met een tool die meeluistert naar het verkeer over port 110 en alle inlog procedure's netjes wegschrijft.
user username
pass password
Heeft iemand hier ervaringen mee of tips voor? Ik heb Ethereal bekeken maar wordt hier niet echt veel wijzer van. Het geeft in ieder geval niet het gewenste resultaat.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Nu wil ik dus die wachtwoorden op de server waar Sendmail 3.0 draait het liefste opvangen met een tool die meeluistert naar het verkeer over port 110 en alle inlog procedure's netjes wegschrijft.
user username
pass password
Heeft iemand hier ervaringen mee of tips voor? Ik heb Ethereal bekeken maar wordt hier niet echt veel wijzer van. Het geeft in ieder geval niet het gewenste resultaat.
Alvast bedankt voor het meedenken!