[Migratie] Mailaccounts zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Ik wil een aantal honderd mailaccounts migreren. Nadeel is dat de eigenaar van de server nooit gegevens van accounts heeft bijgehouden. De software waar het nu op draait is Sendmail 3.0 for NT. Passwords zijn daar in een config file ge-encrypt en onmogelijk om terug te coderen. Ik heb in het verleden een soortgelijke voorbereiding getroffen en hetzelfde probleem, met wat minder accounts gelukkig maar die provider had van accounts uit de beginperiode geen wachtwoorden meer. Dit was te overzien omdat het om nog geen 150 accounts ging. Maar om nou honderden accounts van wachtwoord te wijzigen heeft niet mijn voorkeur. Ik heb toen der tijd al contact gehad met Sendmail maar zij willen niet meewerken aan het eventueel decoderen.

Nu wil ik dus die wachtwoorden op de server waar Sendmail 3.0 draait het liefste opvangen met een tool die meeluistert naar het verkeer over port 110 en alle inlog procedure's netjes wegschrijft.

user username
pass password

Heeft iemand hier ervaringen mee of tips voor? Ik heb Ethereal bekeken maar wordt hier niet echt veel wijzer van. Het geeft in ieder geval niet het gewenste resultaat.

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Hoe goed je bedoelingen ook zijn, wil het niet dat je iets vraagt op GoT wat eigenlijk niet door de beugel kan.
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.
Is het evt. ook niet mogelijk om bij de gebruikers een script te laten draaien die hun mailbox migreerd zodra ze op de mail inloggen ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Je begrijpt mijn eerste post verkeerd denk ik. Ik wil het verkeer niet van buiten af opvangen ofzo, ik wil op de server zelf een iets laten draaien wat het TCP verkeer opvangt. Dit heeft dus niks met hacken of op een illigale wijze verkijgen van gegevens te maken. De eigenaar van de server is toch mag ik hopen ook wel de baas over zijn eigen TCP verkeer :)

Ik neem aan dat die note in de policy op hele andere dingen wijst, een derde heeft hier natuurlijk verder niks aan. Die heeft immers geen toegang tot de server waarop hij dit zou kunnen draaien.
Is het evt. ook niet mogelijk om bij de gebruikers een script te laten draaien die hun mailbox migreerd zodra ze op de mail inloggen ?
Nee ik zou niet weten hoe, om eerlijk te zijn.

Ik wordt hier trouwens gek van users die met FAQ's en policies smijten, er zijn toch moderarors die zulk soort dingen kunnen beoordelen? Fanatieke mensen allemaal, nog geen HK access zeker O-)

PS. Cobra_Lupe neem even een kijkje in Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

[ Voor 35% gewijzigd door MrCaBLeGuY op 29-05-2003 14:46 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je dit wil doen zou ik persoonlijk aan een tcp proxy denken die forward naar een service op je locale machine.

Misschien dat http://www.deez.info/sengelha/projects/tcpconndbg/ deze kan doen wat jij wil ?

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goed, je hebt Ethereal dus al bekeken; dit zou toch echt moeten kunnen doen wat je wilt, je kan er aardig mee filteren. Kijk nog eens naar Tethereal: http://www.ethereal.com/tethereal.1.html . Dit is ook een leuke; http://analyzer.polito.it

Je hoeft niet per se een tool te intallen op de server zelf, je zou ook een laptop/desktop tussen de server en de switch (?) kunnen hangen die enkel het verkeer route naar de server en een beetje meeluisterd. Dan zou je ook een ander OS kunnen gebruiken en ben je niet afhankelijk van alle NT-compatible tools.

Hou er wel rekening mee dat het niet *zomaar* gaat. Je moet alle data gaan parsen, zelfs als je vrij specifieke filters gebruikt. Je wilt uiteindelijk een bestandje met 2 kolommen, userid en password voor zover ik begrijp. Die kan je weer via batch tools inlezen als je de nieuwe accounts aanmaakt.

Je zou ook nieuwe passwords kunnen genereren voor de users. Je schrijft dat je er weinig zin in hebt, maar het lijkt me wel een betere oplossing dan users 'afluisteren', dat is namelijk niet zo netjes m.i.. Het opnieuw genereren van passwords en het verzenden van die mails moet ook goed te automatiseren zijn, ongetwijfeld zijn hier standaard tools voor die kunnen samenwerken met Sendmail v3 NT.

[ Voor 5% gewijzigd door TheManinBlack op 29-05-2003 10:44 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Je kan toch je sniffer wat nauwkeuriger instellen zodat je enkel het mail aanlog verkeer hebt ?
(hangt natuurlijk sterk van je sniffer af).
Dan moet je wel nog altijd de logs parsen.

Wellicht dat elevator z'n voorstel minder parse werk vereist ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY