digicamera pict001.jpg rename probleem

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb een digi camera die zijn foto's opslaat als volgt: pict0001.jpg.
Nou wil ik dus al die foto's een mooie naam geven zodat ik ze terug kan vinden. Ik heb geen zin om iedere foto een beschrijving mee te geveven, maar wel per gebeurtenis. Zodat ik dus bijvoorbeeld alle foto's van mijn wintersport vakantie opsla als: wintersport_2003_0001.jpg tot en met wintersport_2003_0032.jpg, ipv pict0001 t/m pict0032.jpg.

Al mijn pogingen standen op het probleem dat ik de string "pict" alleen kan verander door een string van dezelfde hoeveelheid letterts.
"ren pict*.jpg wintersport_2003_*.jpg" werkt niet.

Kan iemand me uitleggen hoe ik het commando ren moet gebruiken?

PS ik gebruik WinXP

...

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Je kunt ook gewoon IrfanView gebruiken. Die kun je een rename-batch laten uitvoeren waarbij je zelf de bestandsnaam opgeeft en het aantal te gebruiken getallen.

Verwijderd

Windows XP heeft dezelfde mogelijkheid; alleen niet via de command-line, zoals TS probeert.

- Selecteer (dus allemaal blauw maken) in Windows Explorer een aantal JPG's die bij de wintersport horen.
- Druk dan op F2.
- Typ dan je "general name" in (zoals Wintersport_2003) en XP zal de rest correct renamen naar 2, 3, 4 etc...

Verwijderd

open de foto met een programma als: Adobe Photoshop, Adobe Photo Deluxe....dat soort programma's. Je opent de foto en slaat hem dan op onder de naam die u wilt. de oude foto (pict001.jpg) gooit u dan gewoon weg.....

simplement 8)7

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 01:45:
open de foto met een programma als: Adobe Photoshop, Adobe Photo Deluxe....dat soort programma's. Je opent de foto en slaat hem dan op onder de naam die u wilt. de oude foto (pict001.jpg) gooit u dan gewoon weg.....

simplement 8)7
En dat voor alle 100.000 fotos die je op wintersport heb gemaakt zeker 8)7

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

RenameFiles 2.3
Dit programma vond ik altijd erg makkelijk om veel bestanden te hernoemen. Je geeft het gedeelte in dat vervangen moet worden ('pict' in jouw geval) en zegt waardoor het vervangen moet worden ('wintersport_2003_').

-> Software Algemeen, denk dat het toch makkelijker gaat met een los softwareprogrammaatje :).

Verwijderd

check: www11.brinkster.com/mp3database/ultimaterenamer

Verwijderd

[google=Rname-it]

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Spider.007 schreef op 29 May 2003 @ 09:30:
[...]

En dat voor alle 100.000 fotos die je op wintersport heb gemaakt zeker 8)7
inclusief kwaliteitsvermindering door compressie ....

ACDSee kan ook makkelijk een serie plaatjes renamen. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat ik makkelijker vind werken is gewoon alles in mapjes pleuren.

Voor ieder jaar een mapje, die bevatten weer 12 mappen, voor iedere maand 1 en die bevatten weer mappen met een naam van een gebeurtenis met daarin de foto's.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Johnny schreef op 22 juni 2003 @ 00:24:
Wat ik makkelijker vind werken is gewoon alles in mapjes pleuren.

Voor ieder jaar een mapje, die bevatten weer 12 mappen, voor iedere maand 1 en die bevatten weer mappen met een naam van een gebeurtenis met daarin de foto's.
inderdaad dat doe ik ook; verder draai ik PhotoFrame die automatisch thumbs voor me maakt. Voordelen van PhotoFrame:
• Geen ingewikkelde installaties; gewoon phpfile neerzetten en thumbs map aanmaken
• Niet teveel features; er kunnen berichten gepost worden; deze komen in .txt files terecht
• Supersimpel

Ik heb vele programma's geprobeerd; maar deze werkte in 1 keer :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1