Toon posts:

Groene puntjes in xvids op Sapphire 9700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Grrr, na dagen ronddolen door de search en tientallen Radeon topic nog niks kunnen vinden.

Probleem is dat bij het Afspelen van XVIDS met zowel de nieuwste FFDshow (20030523) als de laatste "stabiele" (20020617) ik groene spikkels in beeld krijg, een soort licht artifacting wat niet volgens een vast patroon loopt, maar wel zich meestal verticaal beweegt.
Koepi´s codec geeft me geen beeld, Nic is down, en for what it´s worth standaard divx films die ik met Divx 5.05 afspeel hebben hier geen last van

Ben pas geswitched van een GF2 (die totaal geen probs had) naar de Sapphire 9700, heb natuurlijk wel windows xp vers geinstalleerd, catalyst 3.4 er op een niks verandert aan de kloksnelheden.

Please help, ik wor helemaal 8)7 8)7

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
Deze vraag hoort volgens mij hier gesteld te worden.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
PeGys schreef op 28 May 2003 @ 23:42:
Deze vraag hoort volgens mij hier gesteld te worden.
Dus jij vindt dat elk probleem dat met een Radeon te maken heeft daar moet :? Dan raakt dat topic nogal snel vol...

This_Game, heb je al eens oudere drivers geprobeerd? Of een andere verise van XviD?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Oudere Drivers nog niet, ik zal eens 3.2 cat er op zetten. Zoals gezegd wel 2 versies van FFDshow, de oude versie gaf hele andere leuke effecten.

(Volgens mij is dit meer een Xvid probleem ipv specifiek radeon, alhoewel de Gf2 er geen last van had)

Ik heb in een halve russisch bericht iets gevonden dat DirectShow ergens een optie moet hebben om dit op te lossen, maar waar vind ik dat? In de ffdshow properties zit ie niet..

оНОПНАСИРЕ Options->DirectDhow->Remove black/green artifacts

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 23:57 ]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
MaRc0 schreef op 28 May 2003 @ 23:43:
[...]

Dus jij vindt dat elk probleem dat met een Radeon te maken heeft daar moet :? Dan raakt dat topic nogal snel vol...

This_Game, heb je al eens oudere drivers geprobeerd? Of een andere verise van XviD?
Het is altijd sneller om het te vragen in een topic waar allemaal radeon gebruikers zitten. Zal je meer kans hebben om snel een antwoord te krijgen van mensen die soortgelijke ervaringen hebben gehad. Het is niet 100% zeker dat het door de Radeon kaart komt maar aangezien de GF2 het wel deed blijkt dit wel het meest logische te zijn.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Topicstarter
En dan wordt ik straks weggekikt omdat Xvid onder softe waren valt.... ga het proberen, want dit topic zal toch wel doodvallen nu

(Catalyst 3.2 hielp helaas niet, om On.topic te blijven)

Verwijderd

Misschien de laaste xvid codec installeren helpt.
http://www.divx-digest.com/software/xvid.html
en anders
www.xvid.org

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:18
Heb je het bij alle XviD films?

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle Xvids/mpeg4 encoded films. Wat de normale DIVX codec gebruikt heeft hier geen last van.
Ben nu bijna helemaal ten einde raad, heb alle recente xvid codecs geprobeerd, incl die van Nic en Koepi´s unstable versie.

Denk nu in de richting dat het het geheugen van de kaart is of iets anders op de kaart zelf, hoe leg ik dat aan de winkel uit (MyCom), en wat als het nou aan dit type/serie ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor het meedenken (en M@rco voor het prima advies), ik ben er uit.

Via het forum van Driverheaven wat dingen uitgeprobeerd die hier mogelijk mee te maken konden hebben. Ben begonnen met de Omega-drivers te downloaden, daar stond al iets in de readme wat ik op dat forum ook tegenkwam: FASTWRITE SUPPORT uitschakelen, en idd, nadat ik in de bios dit had uitgezet waren de groene puntjes verdwenen. Phew, wat een opluchting.

Nu schijnt deze functie voor Radeon kaarten toch geen tot weinig verschil te maken, althans voor de 8500.
Vreemde is, dit ben ik niet duidelijk in de Radeon FAQ/megethreads hier tegengekomen, maar dat kan aan mij liggen ;)
Pagina: 1