Toon posts:

Wireless LAN op notebook slecht signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een notebook aangeschaft met wireless lan ingebouwd.
Nu heb ik thuis op verdieping 1 een linksys wireless router access point.

Boven een verdieping hoger gebruik ik de notebook met de genoemde wireless aansluiting. De verbinding is daar al dermate zwak dat het signaal bijna niet meer doorkomt.

Is het zo dat een losse USB op PC-Card wireless lan adapter een beter signaal kan ontvangen dan de ingebouwde wireless lan?

Wie kan hier een duidelijk antwoord op geven.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Het is volgens mij bekend dat AP's niet goed met verdiepingen om kunnen gaan. Ze zijn volgens mij gebouwd om rond te stralen (weet niet zeker). Je zou een kunnen proberen of het helpt als je de AP op zijn kant zet.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

GoT > Zoeken >
Kijk dit topic maar eens door.
Wireless bereik vergroten?

Je kunt als beste je Linksys wireless router access point met een antenne versterken.

[ Voor 5% gewijzigd door Longbeard op 28-05-2003 23:29 ]

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb iets dergelijks: 2 pc's en een laptop en een zgn. residential gateway.
Alle WiFi spullen zijn van Orinoco en werken prima.
Achter in de tuin of op welke verdieping dan ook, heb ik de hoogste snelheid.
(Dit alles dus zonder extra externe antennes of andere onzin....)

[ Voor 16% gewijzigd door Ridder op 28-05-2003 23:39 . Reden: ff wat erbij...... ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
@ klant, router boven... laptop beneden en nogsteeds 4 van de 5 streepjes = goede verbinding.

Ligt er gewoon aan wat voor huis, gewapend beton schijnt hij moeite mee te hebben, dit was in een oud grachtenpand, wat al wat beter werkt ;)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

wat voor notebook met ingebouwd wifi had je dan gekocht? ook wel handig omd at eerst te zeggen. Misschien dat dat vaker voorkomt

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Als je alleen maar boven elkaar verbindingen nodig hebt, dan moet je je antenne's horizontaal plaatsen.
Zorg wel dat je altijd AP's koopt met twee antenne's en daarnaast moeten ze een antennelengte uit elkaar staan. Die dingen van Stinksys zijn goed gebouwd bijvoorbeeld.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

- Hoort niet in OH
- Zoek vraag
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.