Ik moet van de meterkast naar mijn ISDN modem een UTP cat5 kabel leggen. Op welke volgorde moeten de aders? Is dit gewoon Twisted Pair zoals bij netwerken?
Gewoon de middelste 4 pinnekes gebruiken (als je dus een RJ-45 stekker gebruikt). Gewoon 1 op 1 aansluiten, zelfde kleur aan beide kanten. Kan niet mis gaan.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
flatcable mag ook. als je isdn via kpn loopt kun je ze bij de primafoon gratis ophalen (in eindhoven iig)
[edit]
ok thanks
dan kan ik die andere aders mooi gebruiken voor de fax
ok thanks
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 23:10 ]
das een grapje hopelijkVerwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 22:56:
[edit]
ok thanks
Die draadjes zijn niet voor de lol omelkaar heen gedraaid (utp = unshielded ->twisted<- pairs), dat is om storingen buiten te houden (en/of interferenties ofzo bla bla). Als je dan de andere draadjes ineens gaat gebruiken vraaaaag je om storingen. Het gaat misschien wel werken, maar er zouden best wel een boel fouten op de lijn kunnen komen. Dik performanceverlies dus. Niet doen...
[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 29-05-2003 09:31 ]
Verwijderd
fout! 4,5 een aderpaar en 3,6 een aderpaar. Dat is ISDN. Voor ethernet: 1,2 aderpaar, en 3,6 een aderpaar. Bij ethernet zijn 4,5 en 7,8 ook aangesloten als aderparen dus kun je gewoon een UTP ethernetkabel gebruiken voor ISDN.
Ik gebruik de aders die ethernet niet nodig heeft om een analoge telefoon aan te sluiten. En van storing heb je weinig last omdat het twisted pair is.
Ik gebruik de aders die ethernet niet nodig heeft om een analoge telefoon aan te sluiten. En van storing heb je weinig last omdat het twisted pair is.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 09:32 ]
Hmm ja da's waar... Sterker nog: naar zo'n wandcontactdoos met ISDN-uitgangen loopt ook altijd 1 kabel en dan gaan er 4 draadjes naar de ene uitgang en 4 draadjes naar de andere uitgang.
Effe niet nagedacht
Zou idd toch moeten werken.
Effe niet nagedacht
Neemt niet weg dat je nog steeds grotere kans op storingen hebt 
Merk je wel als je gigabit netwerkje hebt
Merk je wel als je gigabit netwerkje hebt
[ Voor 33% gewijzigd door Stewie! op 29-05-2003 10:34 ]
Pagina: 1