Toon posts:

A7V266E + Athlon XP 1800 op 1.72V ipv 1.60V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn vorige mobo overleden was, heb ik van Informatique een Asus A7V266-E ter vervangen gekregen. (Goede service daar trouwens). Nu blijkt echter in de Asus systeem monitor software onder windows de VCORE op 1.72V te staan.
Ook Motherboard Monitor geeft deze waarde aan. In het BIOS staat echter het voltage op 1.6V ingesteld (staat dan ook op 1.6V in BIOS systeem monitor).
Ook als ik in het bios met de voltages speel (1.65V bv) dan staat er in windows stug 1.72V.

Op het Mobo zou ik met jumpers ook het voltage in kunnen stellen, maar het tabelletje met combinaties gaat niet beneden de 1.675V.

Zou het mobo zelf het voltage naar 1.72V opschroeven en zo ja, wat vindt mijn CPU hiervan? (volgens AMD is de voltage range 1.55 - 1.65V).

Joeri

Verwijderd

asus moederborden hebben wel vaker het probleem dat ze verkeerde waardes doorgeven

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
zolang je processor niet te heet wordt, en alles nog stabiel loopt, is er niks aan de hand :)

Verwijderd

M'n P4G8X geeft ook vreemde voltages door. Zo zit m'n 12 Volt lijn met een dure Enermax tussen de 11.31 en de 11.49 en met een AOpen 350W (wel niet het model met de 12mm fan) zelfs tussen 11.00 en 11.19. Als ik prime95 run, zit m'n VCore te schommelen met een verschil van ruim 0.1V tussen de hoogste en laagste waarde. Er is zelfs sprake van ondervolten! Idle wordt de VCore met minstens 0.075V verhoogd (volgens MBM). Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of dit wel de juiste waarden zijn. De bios geeft geen uitsluitsel hierover omdat het in de hardware monitor alleen maar de ingestelde waarde nog een keer weergeeft. De 12V lijn is volgens de bios ook een stuk hoger dan aangegeven in Windows. Ik heb dit al eens een keer aangekaart hier op GoT en op hardwareforum. Zolang het stabiel loopt heb ik er vrede mee, maar echt lekker zit het me niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 00:03 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

simpel:

CPU wordt ietsje warmer dan normaal, boeit verder niet

/klaar :P

* Glashelder wacht op een :z

:+

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 29-05-2003 00:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

boeit wel als je wilt overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar veel overclocken zit er niet in, aangezien de multiplier toch niet veel verder omhoog kan. (tot 2100+ d8 ik, en draait op dit mobo standaard al op 2000+ :-) )
Pagina: 1